handdator

Visa fullständig version : laddad å klar



kenneth67
2008-12-25, 09:54
jepps accarna är laddade .. strax bär det av till fältet .. en underbar dag -4 och helt vindstilla ... det äro dags för mellandags flygning ... nu återstår endast att ladda termosen och fixa lite fika ...
det är bara att be till rc guden om att ytterligare frånfall av modeller uteblir :)

mds
2008-12-25, 10:14
att ytterligare frånfall av modeller uteblir :)
vad har nu hänt?????

DrHanke
2008-12-25, 11:10
tror kenneth syftar till senaste missödet med cuben... ?

kenneth67
2008-12-25, 12:03
jo det var exact det hanke ! ... men det blev inget flyga ... back up batteriet i sändaren hadde packat ihop nu så alla modell minnen var borta ...å orkade inte lägga ina för en modell på fältet så ... väl hemma så konstaterades att backup batteriet är lödat fast i sändaren .. hmm så det blir till att beställa ett å löda i nytt ... skit där sprack alla möjligheter till flyg i mellan dagarna!

Palleman
2008-12-25, 13:13
Du är inte rc-gudens bäste vän med andra ord :icon_pai:

Då kan jag ju trösta dig med att vi är MINST två... när jag väl är barnledig och har tid för modellflyg så är det pissväder :(

Men idag har jag ordnat barnvakt så nu ska vi ut och köra in Bamsen :)

McRegor
2008-12-25, 14:03
Hej,
Osis Kenneth - men byter du till en nyare Futaba så slipper du strulet med backup-batterier..:)
Hursomhelst - åkte ut till fältet runt 12-tiden idag och det var underbart väder - solsken, vindstilla och fältet pudrat med nysnö..:)
Flög lite med Mini Ultra Sticken och emellan flygningarna kokade jag lite kaffe och satt i goa stugvärmen och njöt...:crazy_pilot:
Lycka till med ditt batteribyte - snart nog kan du flyga igen !
Hälsningar
Roger

kenneth67
2008-12-25, 14:34
hmm ja det ska bli byte av radio vad det lider .. å då 2,4 men ekonomin tål inte just nu .. nåväl en raid i bra å ha skåpet gav att jag hade en cell men måste löda den .. just nu ligger radion i molekyler på bordet ..... men det blir ett aber å lägga in alla modeller igen ! ... eventuellt så funderar jag på en 2,4 modul till radion i ett första skede .. tänkte köra det i min giles med bensinaren i ...... modulen är ju så lätt att byta ! ...