handdator

Visa fullständig version : Premiär med LA flyer



Mats J
2008-12-30, 21:13
Jag filmade då Jimmy premiärade LAflyern idag, men jag missade nåt då jag fixade filmen så musiken spelar hela tiden:banghead:
Idag var det sommarvärme så man skulle nästan ha haft shortsen på sig:)

Viddler.com - skidflyg 30-12-08 - Uploaded by MatsJ@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/b95f5e4a/@@AMEPARAM@@b95f5e4a/

Mvh Mats J

Sjuntorparn
2008-12-30, 21:54
..... tror du och jag har lite olika uppfattning om sommarvärme men jag förstår hur du tänker, tror jag?! :sarcastic:

Ni ser ut att ha haft fint flygföre idag, blir det ev. en årsavslutningsflygning i morgon tro?


mvh Abbe

Mats J
2008-12-30, 22:29
..... tror du och jag har lite olika uppfattning om sommarvärme men jag förstår hur du tänker, tror jag?! :sarcastic:

Ni ser ut att ha haft fint flygföre idag, blir det ev. en årsavslutningsflygning i morgon tro?


mvh Abbe

SMHI gick ut med en klass2 varning så jag blir lite sugen på hangflyg men kanske bäst att inte utmana ödet:)
Men kanske lite pickokopter i garaget eller nåt om SMHIs varning stämmer:)

Mvh Mats J

LAB
2008-12-30, 22:57
Riktiga karlar premiärar mitt i vintern:thumbup:

QatHome
2008-12-31, 01:24
Jag filmade då Jimmy premiärade LAflyern idag, men jag missade nåt då jag fixade filmen så musiken spelar hela tiden:banghead:

Jo, den flög ju riktigt bra trots blåsten. Får väl pröva den igen när vädrets makter är lite välvilliga.

Vad gäller musiken så finns det en kryssruta för bakgrundsmusik när du kör guiden och även en slider för att välja vad du vill höra mest musiken eller filmljudet.

Christer J
2008-12-31, 15:04
Härligt Jimmy, grattis till lyckad premiär. Det är verkligen kul med skidor! Ser ut att vara en trevlig maskin. Vad har du för motor?

QatHome
2009-01-01, 20:28
Det är en OS 46 AX som sitter i nosen på den och fungerar riktigt bra, har även använt den i ett antal andra modeller.
Gillar AX-serien och har idag 35, 46, 55, 75 versionerna och letar efter lämpligt svepskäl för att köpa 120n :)

Christer J
2009-01-05, 18:48
Okey, AX dom går bra dom! Vad står AX för?

Joakim E
2009-01-05, 19:48
Okey, AX dom går bra dom! Vad står AX för?
AX är kullagrade motorer och LA är glidlagrade om inte jag har fel. Och glidlagrad väger lite mindre också = åker ifrån jimmy´s plan :sarcastic:

QatHome
2009-01-06, 11:51
Vet inte riktigt vad AX står för men det är OS nya generation 2-taktare och alltså efterföljaren till deras FX-motorer.

Jocke glömde nämna att jag har mer kraft i min motor än vad han har i sin LA,
skillnaden i vikt och kraft mellan AX och LA kan nog iofs göra det hyfsat jämnt men min har ändå "more power" :aetsch:

Joakim E
2009-01-06, 12:27
Vet inte riktigt vad AX står för men det är OS nya generation 2-taktare och alltså efterföljaren till deras FX-motorer.

Jocke glömde nämna att jag har mer kraft i min motor än vad han har i sin LA,
skillnaden i vikt och kraft mellan AX och LA kan nog iofs göra det hyfsat jämnt men min har ändå "more power" :aetsch:


Tro dö löög :sarcastic: