handdator

Visa fullständig version : Snabb leverans



Steffe
2009-01-06, 12:00
Har sett en del trådar på forumet om långa leveranstider, men ibland blir man förvånad.

Beställde en Loong-max E6 v2 laddare från RCflight.se i lördags kväll. Hoppades att den skulle komma tisdag eller onsdag. Gissa om jag blev förvånad när den ligger i brevlådan på måndagmorgon.
Mycket har man beställt på nätet men aldrig fått det så snabbt.

På webbsidan fanns också en demofilm av Gyld om hur den funkar. Riktiga karlar läser inte boken, så det var helt perfekt.

Har precis testat och det tog bara en minut att komma igång efter att ha sett filmen trots att det är min första "riktiga" laddare.

Tack till er båda (RCflight och Gyld) för att ni gör flyglivet lite lättare.

/Steffe

kenneth67
2009-01-06, 12:08
vissa handlare är ett föredömme för MÅNGA andra ..

Gyld
2009-01-06, 13:16
Kul att du gillade filmen!
Jag har som du kanske förstår samma laddare, och jag är jättenöjd med den.

Jag har dock inte provat att koppla den till datorn. Ska nog göra det också så småningom...

Får skriva mer senare. Sitter i kön för biltvätten just nu, och det blev precis min tur!

/Gyld

DrHanke
2009-01-06, 13:19
Får skriva mer senare. Sitter i kön för biltvätten just nu, och det blev precis min tur!

/Gyld

Riktiga män tvättar bilen manuellt... :lollypop:

Gyld
2009-01-06, 13:44
Riktiga män tvättar bilen manuellt... :lollypop:

Men gör man som jag gjorde så hinner man flyga lite medans bilen blir tvättad! ;)

/Gyld

chrisvås
2009-01-06, 13:57
Själv beställde jag en kärra den 29/12 från en annan firma.
Börjar sakna den nu..

kenneth67
2009-01-06, 14:23
man hittar sina favoriter ! ...och har man vant sig vid deras snabba leveranser så verkar andra lite långsammare precis värdelösa ! ..medans några ordnar så man ibland tillåmed har grejerna dagen efter man beställt så "lyckas" andra inte ens leverera på en vecka fast dom har i lager!...

Tobbe O
2009-01-06, 14:39
Jag beställde en YS motor från Waka i Japan en Söndagkväll och på Onsdag kl 08,30 så kom brevbäraren med den :) Helt otroligt bra :thumbup:

chrisvås
2009-01-09, 11:58
Saknar min beställda kärra mer och mer...

2009-01-14, 15:47
Tror bara jag har beställt en gång från Rcflight men det levererades också riktigt snabbt. Det verkar som dom verkligen vill pressa posten till det yttersta.

kenneth67
2009-01-14, 17:45
det fina med rc flight är ju att dom skickar lördagar med .. med leverans följande vardag ! .. hur många handlare gör det ??
i dagens läge så är det iaf så för mig att jag värdesätter snabba leveranser och service anda högre än ett lågt pris

anpe
2009-01-14, 18:13
Kan bara instämma, jag köpte samma laddare från samma leverantör och jag blev lika förvånad. Bra jobbat RcFlight.

/ Anders

kenneth67
2009-01-16, 17:17
nu har man råkat ut för det ! .. hänger inte ut handlaren i fråga men .. bekräftelse mail på att varan var skickad med kollinr mm på buss gods ! kollit var inte sökbart!!

dagen efter så var kollit sökbart varför !?? jo det var inte inlämnat förrens dagen efter dvs idag fredag 16 jan registrerat kl15:15 som inlämnat !

så istället för att säga som det är att man förhands registrerat kollit och fått ett kolli nr så har man skickat .. vilse ledande eller !??

en sådan sak dvs att man inte håller sig till sanningen gör ju att jag blir fundersam på fler beställningar i framtiden sedan spelar det ingen roll i mina ögon hur bra support/priser man har .. man ska inte påstå att en sak har skett när den inte har det ! .

Gyld
2009-01-16, 17:59
en sådan sak dvs att man inte håller sig till sanningen gör ju att jag blir fundersam på fler beställningar i framtiden sedan spelar det ingen roll i mina ögon hur bra support/priser man har .. man ska inte påstå att en sak har skett när den inte har det ! .

Ja sånt där är irriterande...
Jag hade nog hellre sett att handlaren varit ärlig och sagt som det var än att "förvränga" sanningen på detta sätt.
Om sanningen sedan innebär att jag får varorna någon eller några dagar senare känns ändock mer seriöst än att någon har "ljugit" eller vad man ska kalla det.

Sanning = Respekt!
Förvriden sanning = Låg eller ingen respekt!

/Gyld

kenneth67
2009-01-16, 19:09
nej tiden det tar att leverera är inte prio ett .. men efter samtal med bussgods så fick jag reda på att så lång tid tar det inte därifrån ! ..nåväl ..
sånt är livet .. men nån bussgods leverans blir det inte mer för denne gubben iaf ! .. inte när man gör på det viset !
och mig veterligen så registreras ett kolli vid inlämning .. och ett kolli id utan att kollit lämnats in får man endast vid förhands registrering

Tobbe O
2009-01-16, 19:24
Kolli id är numret som står på Bussgodssedeln så det går ju att lämna ut flera dagar innan man lämnar in paketet:(

McRegor
2009-01-16, 19:41
Hej Kenneth,
Visst är det tråkigt att det inte riktigt stämde men ändå tycker jag nog att det var lite överreaktion från din sida - vi talar trots allt om ett dygns försening eller t o m mindre. Men jag kanske är luttrad av alla olika företag man haft att göra med..:)
Hälsningar och bättre lycka med nästa beställning
Roger

kenneth67
2009-01-16, 19:55
Hej Kenneth,
Visst är det tråkigt att det inte riktigt stämde men ändå tycker jag nog att det var lite överreaktion från din sida - vi talar trots allt om ett dygns försening eller t o m mindre. Men jag kanske är luttrad av alla olika företag man haft att göra med..:)
Hälsningar och bättre lycka med nästa beställning
Roger
överreaktion eller inte det är principen ! .. inlämnat är inlämnat och registreras mig veteligen inte dagen efter iaf så var det inte så på vår bussgods terminal när jag jobbade på swebus, sen vet vi ju alla hur det KAN strula med bussgods ! i synnerhet när "lokal trafiken" är inblandad förövrigt så står kollit fortfarande endast som inlämnat MEN möjligheten finns ju att ombudet fepplat ..
men då gör dom tydligen det ofta där detta kommer från .. då flera handlare som är nära vänner till mig drabbas av det samma allt som oftast

kenneth67
2009-01-17, 12:38
efter lite mailande fram å bort så fick jag förklarat för mig att dom inte lämnar själva till bussgods utan en annan firma hämtar och lämnar sedan in till buss gods .. så "problemet" ligger utanför deras kontroll! .. men det gör iaf att jag betalar hellre de extra kronorna för posten dessutom så är ju frekvensen för förlorade kollin/förstörda kollin bra mycket högre på bussgods än posten

nåväl jag är nöjd med förklaringen .. och anser saken utagerad!

bokis
2009-01-17, 13:43
Är nog benägen o hålla med McRulle..OK,beställer jag ett standardservo så kan det väl komma inom en vecka men är det lite mer åt det udda hållet så räknar jag inte med o få det på en gång..
För mig så är det viktiga att jag får hjälp med det jag behöver o att det kommer,dröjer det några veckor så går jag inte under..
Sista kom från Indien,tog ca 5 veckor men so what?
Jag fick pryttlarna o är nöjd,det är huvudsaken..
Kommer o beställa mer därifrån "trots" leveranstiden..
Jag tillhör också den kategorin som beställer varor som jag vet inte finns på hyllan och får därmed vänta,nån ARF har varit i över ett halvår men vad fasen,min hobby är inte schemalagd..
Tycker att det är bra att det finns mindre firmor som levererar snabbt,dock så är oftast utbudet i dessa inte så stort och sen får man beställa uddaprylarna på annat håll ändå..
Vår hobby är marginell och att någon ska ha allt på hyllan är en omöjlighet så själv så är jag utrustad med en stor portion tålamod!:lollypop:
Har ännu inte blivit blåst på något och det tycker jag är huvudsaken!

ssn
2009-01-17, 14:35
Hmmm. Finns firmor i (dom vet nog själva vilka dom är) Svea Riket som tar på sig 2 månader att leverera! MEN.. Ringer man å "fotar till" dom så kommer varorna nästa dag!!!
Så... Ligg på!
/Sosen...

kenneth67
2009-01-17, 14:43
det spelar ingen roll om det tar 2 veckor så länge man klargör att det tar tid ..
dom flesta firmor oavsett storlek levererar inom 3 dagar från beställning om grejjerna finns hemma på lager
och som sagt snabba leveranser och service går före ett lågt ptis i synnerhet om man får vänta en mindre evighet på grejjerna ..

vissa skickar dagligen ordrar .. och då har du dina grejjer dagen efter vissa skickar ex tis å torsd . å då tar det lite längre tid .. inget snack om det .. och tyvärr så finns det de firmor i sverige som trots att det finns i lager inte kommer fram lika snabbt som om du skulle beställa från kina !! och det är helt åt H***TE nåra sånna har jag handlat ifrån och handlar inte mer där .. jag bryr mig inte så mycket om att andra råkat illa ut jag ger alla en chans och visar det sig att det är just så som andra har råkat ut för även för mig då är det första å sista beställning jag gör ..

bokis
2009-01-17, 15:19
Jupp..Det finns såna firmor men varför i hela friden handla hos dem om man irriterar sig så till den milda grad på dem?
Som sagt,jag köper oxå saker på nätet från när o fjärran men har i stort sett aldrig fått högt blodtryck av att de inte dyker upp pronto,mig stör det väl inte så mycket antar jag..
men där skiljer vi väl oss!

kenneth67
2009-01-17, 15:29
nej just det bokis .. skrev just att dom som har betett sig så där handlar jag inte mer ..
vad man däremot går i taket på är dom som lovar å lovar å skyltar med att det finns i lager å sedan tar det veckotal innan grejjerna kommer ..

men du som är så uppmärksam bokis kanske även såg att jag fått en förklaring från firman i fråga och att jag är nöjd med den ! ...

kontenta av beställningen var att jag alldrig mer kommer att beställa där bussgods är leverans alternativ .. dels för att det strular en massa + att jag får åka 4 mil själv för att hämta grejjerna hos ombudet ..

Kenna
2009-01-17, 15:56
Bussgods verkar då mer rädd om grejorna än vad Posten är...