handdator

Visa fullständig version : olika simulatorer



ingo
2009-01-16, 02:03
hej jag har köpt fms och börjat flyga med det ;-)
roligt är det som attan
sen testade jag demoversionen av ClearView RC Flight Sim

och sicken skilland det var på trainer i fms och clearview
men hur realistiskt är just clearview

kan vi inte sammanfatta olika simulatorer
i pris och hur realistiska dom är

MagnusStrömqvist
2009-01-16, 09:44
Jag har Realflight 4.5 och det är riktigt bra! Lätt att ladda ner flygplan från deras swap page...Tror jag har runt 150 plan just nu att välja på. Jag har dock inget att jmf med. Men perfekt för att få flygträning under vintern :)

T5
2009-01-16, 11:03
Jag har testat lite olika och ägt ett par simmar, skulle jag köpa just nu ligger 'Phoenox RC' högst på listan av simulatorer.

Felix
2009-01-16, 11:16
Jag har bara provat tre simulatorer.. FMS, Phoenic RC och AeroFly Professional Deluxe och av dessa tre så tycker jag bäst om Phoenix RC.

Phoenix RC ligger ganska bra till i pris också.

DennanHMFK
2009-01-16, 14:23
vi har Phoenix Rc-simulatorn nere i klubbem, och den är riktigt fin.
har testat Realflight G4, den är najs den med :)

AeroFly Pro Deluxe...fin den med =)

ingo
2009-01-16, 15:01
vi har Phoenix Rc-simulatorn nere i klubben, och den är riktigt fin.
har testat Realflight G4, den är najs den med :)

AeroFly Pro Deluxe...fin den med =)

jag vet att man ska köpa saker och ting :sarcastic: men nu har jag hittat

RC Aerofly Delux på internet .. ska testa det senare

andWho
2009-01-16, 15:32
jag vet att man ska köpa saker och ting :sarcastic:

Det är ju helt rätt inställning! Men om du betalade för FMS så var det en onödig utgift.
Den är gratis. Men det kanske var USB-dummyn du betalade för.....

Jag har PhoenixRC och är mycket nöjd. En nackdel är väl att det inte funkar med enkla dummy-sändare. Måste vara en riktigt med elevuttag.
Sedan är inte utbudet av modeller lika stort som andra sims, men det räcker för mej.
Det finns en "Phoenix Creator" att ladda ner, men den är ett skämt. har inte sett till några hemmagjorda modeller till Phoenix.
Det är något galet med nätverkshanteringen också, det hackar o har sej om man är flera i samma scen. CPU-lasten sticker upp till 100% direkt man startar närverksklienten eller servern. Inte bra.

Hmm, nu vart det mycket negativt om PhoenixRC, men flyger man solo så är det helt underbar känsla. Mycket trovärdig simulering. Och inga hackningar eller så, det flyter på fint med rimlig CPU-last även i 2560x1600 upplösning med alla grafik-optioner påslagna.
Helt klart värt pengen.
/A

ingo
2009-01-20, 19:24
kör med AeroFly Pro Deluxe
har inställningarna för vind på 4.5 m/s
och kastvindar på 2.0 m/s
är det ungefär som det är i värkliga livet eller ska man öka vindarna ;-)

sundqvistjohan
2009-01-20, 23:06
kör med AeroFly Pro Deluxe
har inställningarna för vind på 4.5 m/s
och kastvindar på 2.0 m/s
är det ungefär som det är i värkliga livet eller ska man öka vindarna ;-)

Det beror ju hur mycket det blåser i det verkliga livet :-)

Jag flyger på ett helt öppet fält (en nerlagd landningsbana på Vasa flygfält), ingen turbulens överhuvudtaget. Går att landa bra även när det blåser 10 m/s. Har du ditt fält nära en skogskant blir det genast svårare. När man kommer under trädtopparna kan det bli ett fasligt "dansande" om det blåser ordentligt.

Själv tycker jag att den viktigaste inställningen i AFPD är simulationshastigheten. Jag har ställt in simulationshastigheten på 120%, tycker att det känns mest realistiskt för min flygstil (aerobatic och 3D). Med en simulationshastighet på 100 % är det långsammare och enklare att flyga än i verkligheten.