handdator

Visa fullständig version : TT 75s



kenneth67
2009-01-17, 20:04
köpte mig för ett bra tag sedan en TT75 fyrtaktare .. och min vana trogen så petade jag ju bara i den i maskinen men fick aldrig det där sista det saknades lite kräma i mina ögon .. nåväl då min enda fyrtakt innan den var en ys 63 så var kanske jämförelsen fel ! ..
nu åkte iaf ys 63an ur extran idag och tt 75 fick tillbaka sin plats ..
här skulle köras in å det grövsta (gått 3 tankar innan)

bränsle då ... hmm bra med olja e ju bra .. men mitt ordinarie bränsle är 5 nitro å 15 olja .. så jag gjorde en bonna blandning med mitt ys bränsle som innehåller 30% nitro å 20% olja blandade sonika 50/50 med det andra bränslet .. vad det landar på i procent på olja å nitro har jag ingen aning om kanske nått matte snille kan räkna ut ??? sparkade igång eländet på gården har stor tank 700cc ..

å där fick den stå å vråla fick hela tiden nåla in den mer å mer .. efter 2 tankar på istort sett fullgas så var den riktigt len å fin tuffade så fint å snällt på tomgång och svarade rappt utan minsta tvekan på gasen ..
"max" varv enligt specen är 12000 men jag tänkte att den ska få vråla på så skodde med en 12x4 propp och med tvivelaktig varv räknare så drog den ca 10800 11000 med den proppen på backen varvade ordentligt med andra ord .. (kommer inte flyga med den proppen)

så man kan ju säga att det man läst om motorerna stämmer dom vill ha massa bränsle igenom sig innan dom släpper det verkar stämma ---

nu skall tilläggas att denna motor inte är orginal ur förpackningen utan den har fått lite special behandling av DIESEL å hans dremmel så den ger mer än en ur lådan .... så om nu vädret är ok å det inte blåser halv storm i morn så skall den åter få en chans att visa vad den går för i luften .. men räknar ju inte med att den ska ge samma prestanda som ys 63an som satt där innan