handdator

Visa fullständig version : Tradera annons... Vill reflektera lite tankar...



Palleman
2009-01-18, 14:39
Kolla in denna annonsen och fundera på vad som står och vad du ser...

http://www.tradera.com/OS-MAX-LA-46-MOTOR-auktion_82401514

Min första tanke är att motorn är stekt, jag tycker den ser ut att ha varit överhettad nåt så in utav hellsingland....

Och den hade säkerligen gjort sig i en helikopter... det kanske är i just en helikopter den var körd senast???

kenneth67
2009-01-18, 15:58
alltför många säljer eller byter grejjer som "fungerande" trots att dom är väl medvetna om att det är skrot ...:stupido2: jag tycker det ser ut som inbränd olja .. kanske har den gått på recin ! ...

Robert_s
2009-01-18, 16:14
kolla på förgasaren ovanför trottelarmen så ser det ut som en spricka....
den har väll suttit i modell med ingen luftgenomströmning i kåpan.
det ser ut som han har misshandlat den med en borrmaskin också i ena ljuddämmpar hålet, lite som finn fem fel:sarcastic:

Palleman
2009-01-18, 18:04
alltför många säljer eller byter grejjer som "fungerande" trots att dom är väl medvetna om att det är skrot ...:stupido2: jag tycker det ser ut som inbränd olja .. kanske har den gått på recin ! ...

Jag var också inne på det först... men om man kollar noga så syns "metallicen" i det mörka området i ovankant cylindern och på toppet vilket skvallrar om överhettad lack...

Tycker så *****s synd om den stackaren som ropar in denne motorn..

Bara av ren nyfikenhet... är det någon här som provat att köra en glidlagrad motor i helikopter??? Mest nyfiken på livslängden :sarcastic:

sundqvistjohan
2009-01-18, 20:56
Jag har själv en blå OS 46 LA. Den har jag kört med i snart tre år i min Twist 3D 40. Ca 200 flygningar och över 50 timmar i luften. Min motor ser ut som ny, inga missfärgningar överhuvudtaget. Motorn i annonsen har nog gått rejält varm.