handdator

Visa fullständig version : Kopplingschema för 5S+3S efterlyses



Kenneth E
2009-01-31, 23:28
Hej,

Nu måste jag fråga igen fast om ett nytt problem, jag köpte en balanserare 12S från Robbe Nr. 8484 och skall ladda ett paket bestående av ett 5S och ett 3S som ett paket med laddaren inställd på 8S. Någon som vet hur kopplingen skall se ut mellan dessa två batteripaketen och balanseraren?

Jag vill inte göra något som kan orsaka skador på laddutrustningen.

Mvh
Kenneth

Kenneth E
2009-02-19, 08:26
Är det ingen som vet hur man skall koppla balanserkablarna till ett 8S batteripack bestående av 5 plus 3 celler FlightPower 3700mAh
Balanseraren har två utgångar för vardera 6 celler plus jord. Det är Robbes nr.8484 12-LiPo equalizer.

Är i desperat behov och ingen verkar veta inte ens handlarna.

Mvh
Kenneth

Krille
2009-02-20, 09:03
Nu vet jag inte exakt hur din balanserare fungerar men på bilderna ser det ut att fungera som de flässta.
Alltså de du får göra är att ta reda på vilken av yttertrådarna på balanseringskontakten som är "slut" tråden. En balanseringskontakt fungerar typ såhär att du har trådar för cell nr 1, 2, 3, o.s.v sen har du en sissta tråd dom markerar "slut" för att balanseraren skall veta hur många celler. På flightpower ackar är alla trådar svarta förutom "slut" tråden som är röd t.ex. (om jag inte minns fel)

Känns som det blev en massa svår text så jag gjorde en bild också.
Ta nu detta inte för en 100% då jag inte vet exakt hur din balanserare fungerar, men såhär har jag tidigare kört.