handdator

Visa fullständig version : Piper J-3 Cub 50 EP



2009-02-01, 14:52
Har så smått börjat med monteringen av min Cub från Kyosho och har redan stött på bryderier när jag ska limma ihop vinghalvorna. När man lägger hela vingen på golvet ska det vara 10-15mm mellan golvet och mitten av vingen men för att få till det så kan jag inte limma halvorna kloss emot varann utan det blir en (väldigt)liten glipa. Ska det va så eller är det bättre att limma så att halvorna ligger helt an men med en större vinkel?

Hoppas nån förstod det där...

Sigun
2009-02-01, 15:43
Det gör nog inget om det blir lite mer V-form på vingen, det är ju bättre att vingarna ligger helt mot varandra än att de blir en glipa. Hoppas att de var så du menade så avståndet blir lite mer än 10-15mm.

Kolla bara så att vingstöttorna räcker ner till kroppen med en sådan vinkel.

/Martin

2009-02-01, 16:14
Jo det var så jag menade. Jag tar väl och sätter ihop aset så ser jag hur det blir. Hur som helst så blir det stort iallafall.

Krille
2009-02-01, 16:33
Det gör inget om det är en liten glipa (beror på hur "liten" liten är men jag tolkar det att vara mindre än 1mm) för det är inte mellan spryglarna i mitten styrkan i vingen sitter utan styrkan ligger i vingbalken. (jag utgår ifrån att det finns en sådan)
Sen äre bara å fylla resten av glipan med lite lim

LAB
2009-02-01, 18:54
Det gör inget om det är en liten glipa (beror på hur "liten" liten är men jag tolkar det att vara mindre än 1mm) för det är inte mellan spryglarna i mitten styrkan i vingen sitter utan styrkan ligger i vingbalken. (jag utgår ifrån att det finns en sådan)
Sen äre bara å fylla resten av glipan med lite lim

Hej håller med.Jag har sett i bygganvisningar på några modeller att om det blir en glipa så ska man fylla med epoxy.

2009-02-01, 21:07
Vingen sitter iallafall på kroppen nu. Vad ska man ha för servon på ett sånt här plan? Har satt Hitec hs-422 deluxe som skevservon nu. Dom följde med radion när jag köpte den. Orkar dom med tillräckligt?

Planet är 1,80m och vikten ska landa på 2600-2800g

DennanHMFK
2009-02-02, 09:22
frugan kör med samma servon till skev och höjd/sida i sin Cub från Kyosho. :)