handdator

Visa fullständig version : Uffes Garage



uffe
2009-02-05, 18:33
En titt i mitt Garage,vilket gömmer ett antal modellflygplan och en Veteranbil FORD 1930

Uffes Garage on Vimeo

Michael
2009-02-05, 19:24
Kul med en husesyn! Det var länge sedan jag såg (och flög) en Bingo senast. Det var med en sådan jag gjorde mina första aerobaticförsök. Jag ser att du byggt den i lite modernare tappning utan "motorgondolerna" på vingen intill kroppen.

/Michael

kenneth67
2009-02-05, 19:26
imponerande renovering av bilen !! satt bara å vänta men gubbe ;) sluta tjata om plan jag vill se bilen !! ;) å se den kom med till slut ! ..

wesse
2009-02-05, 19:41
:1wav:
Underbar film jag satt o myste ordentligt måste jag säga o jag måste nog ta av hatten o buga mig inför den bilrenoveringen hoppas jag får ge dig en kram vid tillfälle:)

fick tankar på att jag måste ju städa mitt hobbyrum lite:)

bokis
2009-02-05, 20:13
Mycket trevlig film! tackar för den å Fårrden var ju kronan på verket!

Per P
2009-02-05, 20:50
Mycket trevlig film!!! Jättefin bil det där!!! OTROLIGT fin! Såna ser man inte var dag =)

Många fina modeller också, och rent o snyggt.... så skulle man ha det :lollypop:

DrHanke
2009-02-05, 21:31
underbart Uffe tack för att vi komma in å se!

wesse
2009-02-05, 21:34
jag tycker Uffe va snygg oxå:)

T5
2009-02-05, 23:23
Det är kanonskoj att se hemma hos ---(nån annan än wesse ibland)--- filmer här på forumet.
Bilen var otroligt fin, önskar man hade ett sånt handlag, och framförallt tålamod att ro dylikt projekt i land.

Man skulle haft ett garage i alla fall...fan nu blir man ju deppad av sitt 9m2 hobbyrum hemma i radhusidyllen :(

QatHome
2009-02-05, 23:52
Riktigt cool bil och trevliga modeller.

Är imponerad över den ordning som många verkar ha i sina hobbyutrymmen. I mina utrymmen ser det mest ut som om allting varit lagt i en hög och sen har man lagt en handgranat mitt i :)

uffe
2009-02-06, 04:19
Det är kanonskoj att se hemma hos ---(nån annan än wesse ibland)--- filmer här på forumet.
Bilen var otroligt fin, önskar man hade ett sånt handlag, och framförallt tålamod att ro dylikt projekt i land.

Man skulle haft ett garage i alla fall...fan nu blir man ju deppad av sitt 9m2 hobbyrum hemma i radhusidyllen :(

Angående bilen så är det 20 ÅR sedan den var klar,hade som mål då att ha den klar till min 50årsdag,alltså är jag 70 nu ,fy vad tiden går
Det mesta delarna är plockade från skogen (soptippar) Men oxo mycket nya delar köpta från USA ,det mesta finns nytillverkaat. Jag har varit EL_Teletekniker i Flygvapnet Så detta med bilrenovering var något nytt för mej. Har även lackerat allt själv (om man får skryta).
Har även renoverat en MORRIS MINOR 59-a ,syns på en bild i hobbyrummet, några motorcyklar HVA från 1929 175 cc HVA 1930 500cc några mopeder och påhängsmotorer.

Har nu sålt allt utom Forden, och återgått till modellflyg som jag höll på med på 70-talet.
därav min nostalgi till Bosse Gårdstads konstruktioner.

//UFFE

Mats J
2009-02-06, 08:41
Angående bilen så är det 20 ÅR sedan den var klar,hade som mål då att ha den klar till min 50årsdag,alltså är jag 70 nu ,fy vad tiden går
Det mesta delarna är plockade från skogen (soptippar) Men oxo mycket nya delar köpta från USA ,det mesta finns nytillverkaat. Jag har varit EL_Teletekniker i Flygvapnet Så detta med bilrenovering var något nytt för mej. Har även lackerat allt själv (om man får skryta).
Har även renoverat en MORRIS MINOR 59-a ,syns på en bild i hobbyrummet, några motorcyklar HVA från 1929 175 cc HVA 1930 500cc några mopeder och påhängsmotorer.

Har nu sålt allt utom Forden, och återgått till modellflyg som jag höll på med på 70-talet.
därav min nostalgi till Bosse Gårdstads konstruktioner.

//UFFE

Vilka tider det var då man kunde gå ut i skogen och hitta en massa skatter :)(idag heter det skrot/sopor)

Trevligt och välstädat till och med matta på golvet:thumbup:
Tack för rundturen
Mvh Mats J