handdator

Visa fullständig version : Snöskottning på Skånska



Dragon
2009-02-15, 13:48
Här kommer en liten film om hur vi gör i Skåne när vi skottar snö!:lollypop:
Viddler.com - Sn��skottning p�� Sk��nska - Uploaded by Jet-Dragon@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/78e9b7d/@@AMEPARAM@@78e9b7d/

Mr J
2009-02-15, 14:15
Fan vet om inte en snöslunga är billigare, men knappast roligare... :sarcastic:

mulder
2009-02-15, 17:19
:sarcastic: Det var det tokigaste jag sett på länge, inte ens Wesse hade kommit på denna galna ide, visst ja kom på det nu, Wesse har ingen JET:sarcastic::sarcastic::sarcastic: /Mulder

Wulfman
2009-02-15, 17:38
Alla sätt bra utom dem dåliga....hehe

Hmmm....snö i skåne ?!

Jakob
2009-02-15, 17:53
Väldans med snö ni har i Åhus? I Malmö är det nästan barmark. Nästa gång hoppas jag ni kör tvåmotorigt det är effektivare.

Per P
2009-02-15, 18:00
Nämen.... En kombinerad snöslunga o lövblås!! Stiligt :sarcastic:

Snickarjävel´n
2009-02-15, 18:37
Dragon.....kan du inte vända på den så du får en snökanon???

DrHanke
2009-02-15, 18:41
Den måtte ju va bra till ogräset mellan plattorna också :)

Mats J
2009-02-15, 18:43
:D häftigt

Mvh Mats J

dacke jocke
2009-02-15, 19:06
snöskottnig som det ska vara.....

LAB
2009-02-15, 20:18
:sarcastic: Det var det tokigaste jag sett på länge, inte ens Wesse hade kommit på denna galna ide, visst ja kom på det nu, Wesse har ingen JET:sarcastic::sarcastic::sarcastic: /Mulder

WESSE HAR INGEN JET:icon_butt:Bara kallt varmvatten!

flygaren_93
2009-02-15, 21:05
Nu vet jag hur jag ska övertala Mamma/Pappa att köpa en jetmodell för 20-50 k. kr. Så vi ska kunna skotta snö. 2 flugor i en smäll.

Alex

Dragon
2009-02-15, 22:08
Hahaha!

Mr J: Fan vet om inte en snöslunga är billigare, men knappast roligare...
-Dom har ju lovat oss härnere att vi skulle slippa snön framöver, pga. klimatförändringen och växthuseffekter mm. Så jag köpte en Jet-motor i stället för snöslunga, så vad gör man när eländet kommer ner från himlen?:)

Mulder: Det var det tokigaste jag sett på länge, inte ens Wesse hade kommit på denna galna ide, visst ja kom på det nu, Wesse har ingen JET
-Jag håller med dej Mulder, Poor Wesse, som inte har någon Jet! Yeeeeeeh:icon_butt:

Wulfman: Alla sätt bra utom dem dåliga....hehe Hmmm....snö i skåne ?!
-Det ska inte snöa i Skåne längre! Men som sagt man tager vad man haver!:sarcastic:

Jakob: Väldans med snö ni har i Åhus? I Malmö är det nästan barmark. Nästa gång hoppas jag ni kör tvåmotorigt det är effektivare.
-Ni bor ju rätt mycket mer söder över! Det var töväder när vi filmade, du skulle sett som det rök när det var nysnö. :):):) Tyvärr hade jag inte kameran tillgänglig då!:banghead:

Per P: Nämen.... En kombinerad snöslunga o lövblås!! Stiligt
-Vetti f-n om jag inte eldar upp löven i stället för att blås iväg dem med den.:)

JonnyE: Dragon.....kan du inte vända på den så du får en snökanon???
-Kanske de…!:)

Drhanke: Den måtte ju va bra till ogräset mellan plattorna också
-De måste vi testa till våren!:lollypop:

Mats J: häftigt
-Yeeeeeeeh, hahaha :sarcastic:

Dacke jocke: snöskottnig som det ska vara.....
-Precis!:)

LAB: WESSE HAR INGEN JET Bara kallt varmvatten!
-Men det är väl helt i hans nya linje? Bara morötter i kylskåpet och bada i kalltvatten! The Hard man! Yeeeeeh:icon_butt:

Flygaren93: Nu vet jag hur jag ska övertala Mamma/Pappa att köpa en jetmodell för 20-50 k. kr. Så vi ska kunna skotta snö. 2 flugor i en smäll.
-Det låter bra! Kör hårt!:stupido2::):):)


Tack ska ni ha för feedbacken!
Det här var min första film och kanske inte den sista........:sarcastic:
Har äntligen införskaffat en dator som klarar av de!
Hälsningar
Kalle

wesse
2009-02-15, 23:26
har varit lite upptagen av the hard women denna kväll men nu fick jag en liten stund över vid datorn o vad skådar mitt öga en ny galning på nätet hmmm blir alldeles varm i kroppen över att få se detta skönt att inte va ensam crazy swed yehhh dragon du värmer mitt redan heta hjärta denna unika sällsamma kväll...

har språkat lite med Hard women om jetträffen o vi kanske får för oss att åka till er o då får inga skåningar en syl i vädret för vi två kan prata oavbrutet dygnet runt yehhh

kramisar från oss båda till dig Dragon


The Hard women poor you Dragon this summer moahahaha

matbos
2009-02-16, 12:33
Mer snö där en här.(Täby norr om Sthlm) Men jag skulle också kunna tänka mek en sådan bra spade yeah!! :dance3:

Slamsugaren
2009-02-16, 20:09
Kalle,Kalle bara du som kommer på en sådan sak!
Men alla barn gillar att leka i snön,du skulle se vad
jag kan göra med en slamsug i snön:GUL SNÖ!!:icon_butt:

Dragon
2009-02-16, 22:18
Mer snö där en här.(Täby norr om Sthlm) Men jag skulle också kunna tänka mek en sådan bra spade yeah!! :dance3:

Det är inte så ofta vi har snö härnere så man blir ju nästan chockad när den kommer!:scared:
Du är välkommen i gänget matbos!:):1headbang:
/Kalle

Dragon
2009-02-16, 22:20
Kalle,Kalle bara du som kommer på en sådan sak!
Men alla barn gillar att leka i snön,du skulle se vad
jag kan göra med en slamsug i snön:GUL SNÖ!!:icon_butt:

Hahaha Slammis!
Men liten film när du färgar snön gul hade ju inte varit fel!:sarcastic:Yeeeeeeh
(Fick du inte abstinens när du hörde ljudet från snöslungan?):)
/Kalle

Basil F-T
2009-02-17, 16:26
En lysande ide. Tanken slog mej ,om denna apparat går att använda som frisörmaskin ? Objekt finns på www.slattlandamfk (http://www.slattlandamfk) .com sidan 3äldre innlägg MVH Basil F-T