handdator

Visa fullständig version : Os bgx-3500



MagnusStrömqvist
2009-03-03, 16:47
Har fått ett erbjudande jag inte kan säga nej till....35cc...raw power...Den lär gräva stora hål i soppa budgeten i sommar, men det är ju också metanol/nitro...Det enda alternativet för oss kvarvarande riktiga modellflygarmän. Inga elfjunisar eller bensinsnålisar här inte (lite kaxig får man ju vara).

Till min fråga - Någon som har erfarenheter av denna? Driftsäkerhet? Kvalitet? Kraft? Lämplig propeller storlek?

Skall för övrigt sitta i en 2.10 mustang alá Topflite...

Wulfman
2009-03-03, 17:15
:cool: OS är alltid en OS, kvalitetsmotorer.

Min äldsta OS är en 46 fx (inköpt -98) sitter i Bellancan startar nästan alltid på första rycket oavsett om den stått ett år. Har aldrig heller haft problem vid vinterflygning.

Kommer själv köra OS 200 med pump i sommar, halvliter räcker drygt 10 min....hehe så du är i gott sällskap:sarcastic:

Blir storköp av metanol och det behöver inte bli så dyrt om du blandar soppan själv.

Mvh

Lasse


ps.propp storlek se länk http://www.osengines.com/manuals/

MagnusStrömqvist
2009-03-03, 21:10
Tack för länken. Tänkte inte på det uppenbara...

Wulfman
2009-03-03, 21:34
Var så lite så.......man kanske får se "Mussen" på shootouten ? :)

MagnusStrömqvist
2009-03-04, 09:47
Hehe...Vet man aldrig. Jag skall dit i alla fall. Men har 5 barn med mig (alla inte mina) så det blir nog fullt upp med att hålla deras nyfikna fingrar borta från andras modeller : )

Wulfman
2009-03-04, 20:39
Du kanske redan har sett denna på keleosidan, tänkte på dig när jag såg skaladämparn......;)

http://www.keleo-creations.com/product_info.php?products_id=132

MagnusStrömqvist
2009-03-05, 12:40
Jo, sett den....Skall bara råna en bank först : ) Nej men allvarligt vore det helläckert. Men det får bli efter jag flugit in modellen och allt känns kanon...Då blir det dags för lite add ons och bling bling

lennart wiklund
2009-03-05, 23:23
Har själv varit ägare till en os Bgx 35cc glödare.....
Kanonmotor,nästan inga vibrationer,stabil gång.Stark som en elefant som tagit anabola...
En kanonbra motor.

Corsair
2009-03-06, 06:47
Hej Magnus
Bra val, se till att du får bruksanvisningen. Den kan vara känslig på hur du monterar tanken. C/C på tanken och nålen skall vara i linje, ett vanligt misstag för OS BGX, men det är en kanonmotor om du tar dig tid och monterar enligt bruksen...:secruity: