handdator

Visa fullständig version : Nu är man fast igen!



Diesel
2009-03-21, 22:50
Back to basic!

Idag var vi (Jag och frugan) + en massa 1:8 buggy killar på besök hos Karlshamns MRK.
Tog med mig min nyinskaffade 1:6 Truck.
Lite försiktigt kände på banan... gjorde lite inställningar på bilen, sen var det bara till att ge "plattan i mattan"
Det där med att köra bil.... det sitter tydligen i generna. Det är ca. 12 år sedan som jag körde på allvar 1:8 buggy, och nu då återfall dock med lite större bilar, men jag tydligen varit klockad av folket där på banan.
Trotts att jag har aldrig kört där tidigare och min bil saknar olja i dämparna, inga frambromsar, eller krängninshämmare ,så var jag ca 1 sekund efter killen som är tävlingsförare i denna klubb. Han har en sportsline 04 med bromsar fram (individuella skivor med ok vid varje framhjul), justerbara dämpare, proggresiva fjädrar, och krängningshämmare fram och bak.
Komiskt så var hans ursäkt , att han var ringrostig för att han har inte kört under hela vintern.
Jaha..... och jag har legat i dvala i 12 år......
Hur som...... i år blir det mycket bilande för min del..... den saken är helt klart.:icon_pidu:

Per P
2009-03-22, 08:30
Grattis Packo! Ska bli skoj o se dig köra lite nästa gång jag tittar ner!! Det är förbaskat kul med radiostyrda bilar OM man har några fler att köra med....