handdator

Visa fullständig version : Flygdag i norrköping?



staflaraf
2009-03-23, 20:47
Hej! Någon som vet lite mer om " 5-7 juni: Norrköping, (Kungsängen), EAA huvud Fly In i Sverige" träffen i norrköping?

Jag brukade vara ute på en del flygträffar förr i norrköping då jag bor nära och då har det alltid visats upp modellflyg med mycket jetkärror mm. Undrar om denna träff bara är fullskala eller om det kommer finnas modellflyg?

Mvh

oestling
2009-03-23, 21:15
http://www.eaa.se/

staflaraf
2009-03-23, 21:24
Tack!

MonaHMFK
2009-03-23, 21:26
Hej! Någon som vet lite mer om " 5-7 juni: Norrköping, (Kungsängen), EAA huvud Fly In i Sverige" träffen i norrköping?

Jag brukade vara ute på en del flygträffar förr i norrköping då jag bor nära och då har det alltid visats upp modellflyg med mycket jetkärror mm. Undrar om denna träff bara är fullskala eller om det kommer finnas modellflyg?

Mvh

det är ett fly in som brukar vara på barkarby. det är fullskalaplan där. har inte varit modeller de år jag varit där allafall.

Matsa
2009-03-24, 00:32
Hej! Någon som vet lite mer om " 5-7 juni: Norrköping, (Kungsängen), EAA huvud Fly In i Sverige" träffen i norrköping?

Jag brukade vara ute på en del flygträffar förr i norrköping då jag bor nära och då har det alltid visats upp modellflyg med mycket jetkärror mm. Undrar om denna träff bara är fullskala eller om det kommer finnas modellflyg?

Mvh

Klubben jag tillhör: Norrköpings Radioflygklubb har meeting den 9'e Maj på Bråvalla / F13
Vi blir glada om det kommer drösvis med gästflygare, mer info inom kort.

Matsa...

staflaraf
2009-03-25, 05:24
Klubben jag tillhör: Norrköpings Radioflygklubb har meeting den 9'e Maj på Bråvalla / F13
Vi blir glada om det kommer drösvis med gästflygare, mer info inom kort.

Matsa...

Jag kommer! Var där för 2 år sen, kalaskul!

Tar nog med Gamla calmato sporten å kör skiten ur den om jag får motorn att gå bra....

Matsa
2009-04-07, 01:49
Jag kommer! Var där för 2 år sen, kalaskul!

Tar nog med Gamla calmato sporten å kör skiten ur den om jag får motorn att gå bra....

Fråga efter Fältchiefen (jag) så hjälper jag dig med motorn

Matsa...

staflaraf
2009-04-07, 11:55
Fråga efter Fältchiefen (jag) så hjälper jag dig med motorn

Matsa...

Tackar! Jag har fått min gamla Topaz 40 gå rätt okej med SK förgasaren, (därför jag köpte ny motor, trasig förgasare) och har flugit några tankar med den i veckan. En fråga, hur funkar det med frekvenser hos eran klubb? eller i klubbar i övrigt... Jag har en gammal hitec focus 6 med channel 67. hur vet man att ingen flyger med samma? iofs kör väl de flesta med 2.4ghz nu men ändå...

Ingen som har en Topaz .40 förgasare liggandes för en liten slant?=)

Matsa
2009-04-08, 04:49
Tackar! Jag har fått min gamla Topaz 40 gå rätt okej med SK förgasaren, (därför jag köpte ny motor, trasig förgasare) och har flugit några tankar med den i veckan. En fråga, hur funkar det med frekvenser hos eran klubb? eller i klubbar i övrigt... Jag har en gammal hitec focus 6 med channel 67. hur vet man att ingen flyger med samma? iofs kör väl de flesta med 2.4ghz nu men ändå...

Ingen som har en Topaz .40 förgasare liggandes för en liten slant?=)

Hej!

Vi använder klädnypor med frekvensnummer på som du fäster på antennen.

Finns inte klädnypa nr 67 i lådan vi förvarar dem i, så får du INTE slå på din sändare. Speciellt med tanke på att jag har samma frekvensnummer som dig :)

Skämt o sido, men just detta är väl bland det viktigaste att tänka på så man inte
"råkar" slå på sin sändare och stör ner en kärra som är uppe med samma frekvens.

Sedan om man vet av sig att man tar ett uppehåll med flygningen för en kaffe och varmkorv
så lämnar man tillbaks sin klädnypa så den finns tillgänglig för andra under tiden.

Väl mött den 9 Maj :)

staflaraf
2009-04-08, 14:07
Ahaa, vad smart=) Nu har jag fått lite fason på sk motorn, men den går inte att få och gå fett. när jag har ca 4-5 varv ute så varvar den som en skållad gris ändå. måste va nåt tokigt med nålen.... Lite trist för den vill ju ha mer soppa när man får upp fart på planet vid start och då dör den ibland, lite kritiskt eftersom jag lyfter från en fotbollsplan med skog runt om:thumbup: kanske går och korta nålen nån 10 dels mm och se om den går fetare vid ca 3 varv som brukar vara normalt! nålen är flat i "spetsen" så det borde gå bra..... Men nu trottlar den hur bra som helst iallafall, så lågfarts är okej...