handdator

Visa fullständig version : Premiärflyg på MRFS



kim
2009-03-24, 22:36
Om vädret tillåter så kommer jag premiärflyga en stycken Multiplex Blizzard och ett stycken Ryggskott som jag täljt ut i vintras. Hoppas vi får se mer folk ute på Kvarnlanda nu när våren är här.

YouTube - Quicky 500

wesse
2009-03-24, 22:40
ojjj va orolig att repet skulle gå av ett tag där pust..

den va rutig värre...yehhhh

kim
2009-03-24, 22:42
Ja, tänkte vi kunde spela schack i pauserna, ha ha... Alla racingkärror har ju papitarutor. *Skratt*

Magoozi
2009-03-24, 22:52
Kan det vara så att trådskaparen sysslar med cykling utförs? Tänkte mest på din avatar...

Thomas
2009-03-25, 00:47
När, Kim, NÄR???

jaka
2009-03-25, 16:28
Hej!
Skoj att du byggt dig ett "Ryggskott"!
Tänker du vara med och tävla? Hoppas på det då vi behöver fler nya flygare i Q-500 pylon.
Några tips!
Motorerna monterar vi aldrig med stående cylinder! Anledningen till det är att då kommer förgasaren för högt upp i förhållande till tanken. Bättre är att montera motorn med cylindern liggande år vänster, då hamnar också ljuddämparen mer fördelaktigt med utblåset mellan hjulen, under vingen.
Lagom tankstorlek är 100-160cc. Helst med Uni-flow set-up.
De två dominernade motorerna i Q-500 är Webra .40 GT och på senare tid ASP .40 (Kyosho GX.40).
Bästa propeller är 10x6 RAM och Graupner (antingen den gamla grå eller nya Cam-prop).

Hoppas vi får se dig på några tävlingar i år!

Hälsningar!
Jan Karlsson
Väsby modelflygare

kim
2009-03-25, 17:50
Tack för tipset, skulle jag byggt en kärra för tävlingsbruk så hade den blivit med liggande motor. Av ren erfarenhet så går denna motorn jag använt bäst i stående läge av någon underlig anledning. Hon trivs varken upp och ner eller på sidan. I alla fall inte en längre stund. Jag kör en OS 55 med en 10X8 propeller. Hon varvar ut fint som du hör. Tävla vill jag inte göra eftersom jag redan varit i den cirkeln fast då med 1:8 buggy bilar. Nu är detta ren nöjeshobby för mig. Men jag är väldigt öppen för tips och trix, så jag tackar så mycket =)

Mr J
2009-03-25, 19:35
Det ska bli kul att sen din Blizzard i luften.
Jag småsneglade själv lite lömskt på en sådan, men det råkade komma en annan seglare emellan... :)

pilotkalle
2009-03-25, 19:55
Det ska bli kul att sen din Blizzard i luften.
Jag småsneglade själv lite lömskt på en sådan, men det råkade komma en annan seglare emellan... :)


Flyger du fortfarande...:)..?

wesse
2009-03-25, 20:02
Flyger du fortfarande...:)..?


snyft har både MrJ o Pilotkalle slutat flyga:girl_cray3: men då slipper jag sitta ensam på pratbänken i sommar då:sarcastic:

pilotkalle
2009-03-25, 20:47
snyft har både MrJ o Pilotkalle slutat flyga:girl_cray3: men då slipper jag sitta ensam på pratbänken i sommar då:sarcastic:

Mrj o jag tycker inte det e kul o flyga om vi inte får en massa kramar av dej :argue::icon_pai:.

Mr J
2009-03-25, 22:40
Flyger du fortfarande...:)..?

Pfft! Var var du när det var pilotträff?
Jag bara väntar på lite humanare väder....

pilotkalle
2009-03-25, 22:43
Pfft! Var var du när det var pilotträff?
Jag bara väntar på lite humanare väder....

Då bor du på fel ställe 4 månader om året :icon_sad: .

Mr J
2009-03-25, 22:43
snyft har både MrJ o Pilotkalle slutat flyga:girl_cray3: men då slipper jag sitta ensam på pratbänken i sommar då:sarcastic:

Jag trodde att du skulle ut och krama Hells Angels i sommar...? :sarcastic: