handdator

Visa fullständig version : Foto på hemsida



sundqvistjohan
2009-03-25, 07:20
Nu har skolan där jag jobbar satt ett foto jag tagit från min EasyStar på paradsidan.
www.korsholm.fi/hogstadiet . Jag ska nog ta en bildserie till när snön har smält.

Läroplanen till min RC-kurs ser ut så här: http://www.korsholm.fi/sv/document.aspx?DocID=13091&TocID=30

DanneG
2009-03-25, 07:43
Trevligt!
Hoppas du får många elever

DrHanke
2009-03-25, 07:47
Ah kul! Att kämpa bär frukt!

sundqvistjohan
2009-03-25, 12:36
Trevligt!
Hoppas du får många elever

Jodå, i år är första gången jag har haft kursen, 34 elever (17 på höstterminen och 17 på vårterminen. Inför nästa läsår har 50 elever valt ämnet, vi kommer att vara två RC-flyglärare då för att inte grupperna ska bli för stora.
Andra året detta "B-tillval" bjuds ut har det alltså blivit skolans mest populära B-tillvalsämne.

wesse
2009-03-25, 13:01
Jodå, i år är första gången jag har haft kursen, 34 elever (17 på höstterminen och 17 på vårterminen. Inför nästa läsår har 50 elever valt ämnet, vi kommer att vara två RC-flyglärare då för att inte grupperna ska bli för stora.
Andra året detta "B-tillval" bjuds ut har det alltså blivit skolans mest populära B-tillvalsämne.


tänk om man fått hålla på med modellflyg i skolan då hade man ju gått dit frivilligt:)

detta är nog framtidens sätt att locka nya användare:thumbup:

DanneG
2009-03-25, 14:09
Du får fota lite och lägga ut här så kan vi följa hur de sköter sig

sundqvistjohan
2009-03-25, 16:39
Tyvärr, för att lägga ut foto av en minderårig på internet skall man ha vårdnadshavares samtycke. En gruppbild betyder alltså att jag ska skriva brev hem till alla föräldrar och be dem godkänna att jag publicerar en bild av deras barn på internet.

M.B
2009-03-25, 17:05
Hmmm kan du inte komma till vår skola istället för jag vill också ha sådant i min skola

DrHanke
2009-03-25, 21:11
M.B samma regler i Täby... På gymnasiet får man vid terminsstart ett papper som ger läraren en slags självgranskande rätt för att det rent praktiskt ska fungera med portalen för eleverna samt vissa delar av hemsidan. Kanske nått att fundera över Johan?

M.B
2009-03-25, 21:23
M.B samma regler i Täby... På gymnasiet får man vid terminsstart ett papper som ger läraren en slags självgranskande rätt för att det rent praktiskt ska fungera med portalen för eleverna samt vissa delar av hemsidan. Kanske nått att fundera över Johan?

okej då vet jag :)

DanneG
2009-03-26, 08:50
Tyvärr, för att lägga ut foto av en minderårig på internet skall man ha vårdnadshavares samtycke. En gruppbild betyder alltså att jag ska skriva brev hem till alla föräldrar och be dem godkänna att jag publicerar en bild av deras barn på internet.

Men det går att fota modellernas framfart, kan ju ingå i utbildningen att fota och göra en byggdagbok :)