handdator

Visa fullständig version : OS 46 LA Max (Blå case)



Oskar Ahlm
2009-03-27, 11:57
Hej!

Är helt ny här på forumet och ska precis ta upp mitt flygande igen. Har en OS 46 LA max liggandes och har öppnat den och kikat och allt ser fint ut då jag var duktig nog att hälla på after run olja osv innan den fick gå i ide. Motorn har tidigare bara gått cirka en halvtimme och jag tänkte nu i dagarna göra en ordentlig inkörning av den. Tänkte då bara kolla om det finns något speciellt jag ska tänka på med denna motorn och någon som har tips med nålinställningar osv... ,

För dem som undrar kommer spisen hamna i en Extra 300s

Tacksam för hjälp!

Mvh Oskar A.

LAB
2009-03-27, 15:16
Hej skruva in stora nålen tills du får maxvarv sedan öppnar du nålen tills du hör motorn gå ner i varv ca 2-3 klick(lite mer dom första tankarna).Lågfartsnålen får du justera efter hur den trottlar från tomgång till fullgas men använd OS8 stift det är bäst,jag har provat ENYA men med dåligt resultat.Annars är det en bra ide att gå med en klubb o få hjälp.

Wulfman
2009-03-27, 15:33
Hej här kommer länk till manualen bra att ha när det gäller propellerval och öppning av nålar etc......se till att du har nya slangar till tanken och att den är tät (om det är en gammal tank) .

Lycka till !:)


http://www.osengines.com/manuals/index.html

sundqvistjohan
2009-03-27, 16:52
En lättskött maskin (glidlagrad) som väger litet och är lätt att justera. Har inte rört "air-bleed-skruven" på någon av mina två. Tomgången har varit låg och pålitlig från början. Någon inkörning har jag inte heller behövt, ett par minuter för att kolla att motorn trottlar bra, sedan nålen ut några klick från maxvarv de första flygningarna. Den äldre motorn (den i Twisten) har jag flugit med ca 60 timmar med ett enda OS 8 glödstift!

YouTube - Twist hovrar

YouTube - TWM Ultimate 40S

Oskar Ahlm
2009-03-29, 14:17
Hatten av! Jag kan bara tacka och buga!

Mvh oskar a