handdator

Visa fullständig version : Jet-Meeting på Rinkabyfältet under Ripaveckan v.29



Dragon
2009-04-02, 15:44
Hej alla Jet-flygare!
Vi i Åhus Modellflygklubb hälsar er välkomna till vårt lilla Jet-meeting på Rinkabyfältet!
Vi flyger från onsdag 15/7- fredag 17/7 mellan kl.10:00-18:00
Vi följer RCFF-s säkerhetsregler och då vår klubb nu lämnat SMFF så gäller för Svenska piloter att ni är medlemmar i RCFF!
Våra Danska bröder är inbjudna som vanligt! Se länk:
http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=40073
Se länk till Ripaveckan: www.ripamfk.com (http://www.ripamfk.com)
Välkomna!
Kalle och Patrick
http://www.ahusmfk.net/galleri/bilder/213-1.jpg (http://www.ahusmfk.net/galleri/bilder/213-1.jpg)

jobex
2009-04-03, 06:54
Hello Kalle & Patrick

Tänkte först fråga vart man har husvagnen, men sen kollade jag länkarna och såg att boendet sker på Ripa, blir kanon, jag räknar med att komma.

Skall betala in medlemsavgift till RCFF idag, så man får va mä......:-))

Mvh Johan Bengtson

Dragon
2009-04-03, 22:26
Hello Kalle & Patrick

Tänkte först fråga vart man har husvagnen, men sen kollade jag länkarna och såg att boendet sker på Ripa, blir kanon, jag räknar med att komma.

Skall betala in medlemsavgift till RCFF idag, så man får va mä......:-))

Mvh Johan Bengtson

Hej Johan!
Kul att du kommer och flyger på vårt meeting,
hoppas vi får några fina dagar!:thumbup:
Vi får be till vädergudarna om bra väder!:dance3:
Hälsningar
Kalle

hadas
2009-04-03, 22:38
Har bara sett sporadiska uppvisningar med Jet. Jag kommer att vara helgjuten åskådare alla dagarna. Hoppas att man är välkommen ändå, fast man inte är nå´n Jetpilot ???

MvH
Lasse

Dragon
2009-04-04, 20:48
Har bara sett sporadiska uppvisningar med Jet. Jag kommer att vara helgjuten åskådare alla dagarna. Hoppas att man är välkommen ändå, fast man inte är nå´n Jetpilot ???

MvH
Lasse

Hej Lasse!
Klart du är välkommen! Bara kul med lite åskådare!:thumbup:
Men vem vet kanske du också bränner fotogen hos oss nästa år!:sarcastic:
Hälsningar
Kalle och Patrick

hadas
2009-04-05, 04:48
Hej Kalle & Patrick !

Tackar för välkomnandet.
Får jag fotogen i luktnerven, så kanske skäl för antagande föreligger !

MvH
Lasse

Jakob
2009-04-05, 05:11
Hej Kalle & Patrick !

Tackar för välkomnandet.
Får jag fotogen i luktnerven, så kanske skäl för antagande föreligger !

MvH
Lasse

God morgon Lasse!

Det finns nog stor risk för det!

pilotkalle
2009-04-05, 07:52
Jag trodde att Hadas var inbiten metanol-junkie:lollypop:!

mulder
2009-04-05, 09:39
Fotogen är starkt beroendeframkallande, man märker det först när man plötsligt har störra plats i hobbyrummet för man säljer av mycket av metanol o el planen. Så var det för mig även om Jesscia anser att jag fortfarande har för många plan.
Oftast tål jet-planen mer vind dvs man kan flyga i blåsigare väder, hmm konstig svenska men jag är inte bättre. /Mulder

jobex
2009-04-05, 14:34
Håller med om att fotogenet är beroende framkallande, jag märkte det mest på att bilarna står ute nuförtiden och hobbyrummet har utökats till att innefatta även garaget, jag plockade iofs bort flygplanen från tvättstugan, för min äkta hälft tyckte det var viktigare att kunna tvätta kläder där, men jag vet inte.......

Mvh Johan B

mulder
2009-04-05, 15:22
Håller med om att fotogenet är beroende framkallande, jag märkte det mest på att bilarna står ute nuförtiden och hobbyrummet har utökats till att innefatta även garaget, jag plockade iofs bort flygplanen från tvättstugan, för min äkta hälft tyckte det var viktigare att kunna tvätta kläder där, men jag vet inte.......

Mvh Johan B

Hoppas vi ses i Rinkaby, skall försöka ta mig upp ert fält, jag återkommer/Mulder

hadas
2009-04-06, 08:46
Jag trodde att Hadas var inbiten metanol-junkie:lollypop:!
Jag vet en Peter som kan flyga, men han heter Pan i efternamn. Kan det vara Pilotkalle som fått fotogen i baken och flyger där uppe ? :-)

Hälsningar
Metanol-junkie´n

mulder
2009-06-17, 19:05
Ja då var det snart dax o bränna fotogen i 3dagar, hmmm vet inte om jag har plats till all fotogen i bilen:stupido2: /Mulder

Dragon
2009-06-17, 21:59
Ja då var det snart dax o bränna fotogen i 3dagar, hmmm vet inte om jag har plats till all fotogen i bilen:stupido2: /Mulder

Mulder du kan väl hyra en släpvagn!:sarcastic:
Hälsningar
Kalle

mulder
2009-06-20, 08:23
Mulder du kan väl hyra en släpvagn!:sarcastic:
Hälsningar
Kalle

Ja det tåls att fundera på.

Hmm jag som höll igen på drickandet igår Midsommarafton för att kunna bränna fotogen idag Midsommardagen så öser regnet ner men jag skall be till regngudarna att det upphör omgående. /Mulder

mulder
2009-06-20, 10:45
Hmmm nu slutade att regna en kort stund men då var det dax att köra 10mil med katten till veterinären, suck dessa underbara djur men vad de härjar, tyvärr har det nog varit närkontakt med en grävling igen, båda katterna har nu fått smaka på grävlingen, risken är att grävlingen får akut blyförgiftning när jag ser den. Grannen är också trött på den då den gräver i hans trädgård Nu börjar kriget...:th_o::boxing::viking: /Mulder

Dragon
2009-06-20, 12:04
Mulder, vädret verkar bli bättre i morgon!
Hör av dej om du ska ut och flyga så hänger jag på!
Hälsningar
Kalle

mulder
2009-07-08, 20:09
Snart är det dax o bränna fotogen, hoppas vädrat är med oss. /Mulder