handdator

Visa fullständig version : Warbirdträff i Eskilstuna 6/6 2009



Lowflyer
2009-04-05, 10:30
Den 6/6 arrangerar Eskilstuna RadioFlygKlubb för andra året i rad Warbirdträff på Huglanda i Eskilstuna. Allt från kvartsskalamodeller med en miljon nitar till Aircombat och Alfamodeller i depron är välkomna! Huvudsaken är att det är WW2. Ingen tävling eller så utan finessen är att vi umgås, flyger och snackar Warbirds. Enklare förtäring kommer att finnas. Sprid gärna budskapet till vänner med Warbirdsintresse! Kom och flyg eller bara ställ ut din färdiga eller påbörjade modell.

Bilder och kommentarer från förra årets träff:
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=19790
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?p=178427#post178427

Observera att det finns två klubbar i Eskilstuna. Träffen hålls inte på Ekeby sportflygfält utan på Huglanda. Vägbeskrivning:
http://www1.idrottonline.se/template...aspx?id=145057

Bild på fältet:
http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=145055

Träffen börjar ca 11.00 och då håller vi även en briefing där vi berättar lite om sändarinlämning etc. Har du lång resväg (eller är morgontrött) och vill komma senare tar du bara kontakt med Jan Dersjö vid ankomsten så drar jag infon en gång till.

Föranmälan är obligatorisk för er som tänker flyga. Anmälan skickas till:
p38 (snabela) glocalnet.net
Anmälan skall innehålla namn, adress, personnummer och vilket förbund du tillhör (RCFF, SMFF eller annat). Tänker du inte flyga är det trevligt med ett mail i alla fall så att vi får en chans att dimensionera mat och kaffeinköpen.

Än en gång varmt välkomna alla modellflygare med WW2-kärror oavsett skick eller storlek, och så hoppas vi bara på fint väder!

/Janne Dersjö

016-357567 hem
073-7656018 arb
P38 (snabel-a) glocalnet.net

Ompa
2009-04-05, 18:21
Datumet antecknat. Verkar bli fullt i Juni ;-)
Återkommer ang anmälan, du vet frun...

Lelle
2009-04-05, 19:06
Ett så kul arrangemang får man bara inte missa. Ska locka med mej Christer också.

Håller med dej Ompa. Nu börjar kalendern bli full i Juni.

Sweeper
2009-04-06, 14:34
Tyvärr kan jag inte vara med på detta väldigt trevliga meeting. :(


Göran

Lelle
2009-04-06, 16:09
Tyvärr kan jag inte vara med på detta väldigt trevliga meeting. :(


Göran


Hej Göran.

Är det tänkbart att vi får se dej i Södertälje istället? :)

Sweeper
2009-04-06, 19:36
Jag hoppas det. Jag har kommit hem igen då så det bör inte vara några problem. :)


Göran

Ompa
2009-05-18, 21:51
Ja nu har iaf jag anmält mig! :icon_pidu:

Lowflyer
2009-05-19, 08:06
Ja nu har iaf jag anmält mig! :icon_pidu:

Kanon Ompa! Kul att du lyckades i förhandlingen med frugan. Jag hoppas att det blir lika trevligt som förra året. Skall bli kul att se din P47'a i luften.

Var håller ni övriga hus? Jim, Lelle, Christer mfl, vakna! Vet ni med er att ni tänker komma är det ju bra om ni inte väntar till sista sekunden med anmälan :-)

/Lowflyer

Lelle
2009-05-19, 08:27
Hej Janne.
Det är klart att jag kommer. Du har väl planerat för MFD på torsdag.

ChristerL
2009-05-19, 08:29
Var håller ni övriga hus? Jim, Lelle, Christer mfl, vakna! Vet ni med er att ni tänker komma är det ju bra om ni inte väntar till sista sekunden med anmälan :-)

/Lowflyer

Tja, den som väntar på något gott........:lollypop:

Per P
2009-05-25, 05:25
Jag kommer dit! Tar med mig min Spitfire, sen hoppas jag bara på fint väder utan vind så jag törs flyga också!
Ska ringa till Lowflyer under dagen =)

Lowflyer
2009-05-25, 20:32
Nu börjar det närma sig!

Glöm inte att det är obligatorisk föranmälan för er som tänker flyga. För er som inte är medlemmar i SMFF måste vi ha in anmälningen senast söndag kväll (31/5), det har med SMFF's försäkring att göra.

Anmälan, frågor eller annat:
P38 (snabel-a) glocalnet.net

Kl 12.00 tänker vi försöka ordna en massstart av AirCombat-modeller. Tanken är inte att jaga varandra utan att försöka efterlikna den "Balbo" som avslutar "Legends Airshow" varje år på Duxford. Jag har sett detta ordnas en gång tidigare och ljudet av en svärm med motorer ger rysningar! Så för er som har en flygbar Combatmodell rekommenderar jag att ni tar med den!

/Janne Dersjö

Per P
2009-06-02, 23:24
Hej!
Nu börjar det närma sig, och vädret enligt SMHI ger vissa tvivel för min del =( Jag kommer dit ändå, men blåser det för mycket står min Spitfire på marken.... Hoppas verkligen det blir fint väder så man kan flyga åtminstone ett par gånger. Hoppas även på möjlighet att flyga samtidigt som Taygher flyger sin Spitfire, det vore häftigt!!

Lowflyer
2009-06-03, 07:16
Vi jobbar på det där med vädret! :-)

Annars ser det ut att bli ett gäng Spitfires i år. Du Per, Taygher, Landberg, Kenny Cato med polare (har namnet hemma) och förhoppningsvis Hagberg och Mortenssen?

Per P
2009-06-03, 08:26
Det låter riktigt trevligt.... GRUPPKORT :fans: :thumbup::thumbup:

ChristerL
2009-06-03, 08:47
Annars ser det ut att bli ett gäng Spitfires i år. Du Per, Taygher, Landberg, Kenny Cato med polare (har namnet hemma) och förhoppningsvis Hagberg och Mortenssen?

Oj då är det bäst att jag sätter fart och skruvar i ställen igen då!!
(Lowflyer, hur var det. Gick det bra att flyga Tunna på lördag?)

Wulfman
2009-06-03, 11:49
Kommer om jag hinner få tillbaka min bil från lackverkstan. Tar med mig gamla kyoshospiten och någon combatkärra. Vädret verkar bli bättre :)

Mvh/Lasse

ps. min p-40 är fortfarande inte klar *suck*

Per P
2009-06-05, 17:46
Jahopp.... Så var det dags imorgon då =)
Vädret ser lovande ut enligt SMHI. Hoppas det stämmer nu bara :sarcastic:

Ompa
2009-06-05, 20:17
Då ses vi på Lördag då (I morgon). Min P47a och P51 står just nu på laddning. Nån spitt har jag inte...
Kennys polare heter PO i folkmun. Per-Olov för andra.
Tycker vädret verkar ok enligt följanded länk: http://www.yr.no/sted/Sverige/Södermanland/Eskilstuna/time_for_time.html

ChristerL
2009-06-05, 21:25
Spitten står sen ett par timmar på båda benen igen. Hon får följa med men stannar på backen, har ju bara en flygning med henne....
Blir väl Tempest och kanske en S29 Tunnan......

Vi ses imorgon! :icon_pidu:

Lowflyer
2009-06-05, 23:10
Vädret verkar vara med oss. Just nu (23.07 fredag) är det molnfritt och blick stilla i luften i Eskilstuna. Hoppas det blir en fin dag i morgon med många Warbirds i luften och på marken.

Messerschmitten fick just sista lagret lack, provflyges troligen i morgon. I år vågade jag inte provflyga innan träffen.......

Christer: Tempest blir bra, Tunnan får dispens :-)

/Lowflyer

Rosso
2009-06-05, 23:13
Då var det snart äntligen dags!

Ser ut som Bearcaten hinner bli klar tills imorgon, håller på med skrivbordtrimmning för fullt.

Det har varit en liten makeover på den sen förra warbirdträffen. Inte mycket, men steg 1 av någon som kommer att bli mer...

/jocke

kimmen
2009-06-05, 23:23
Ser illa ut,,,,,kan nog inte komma med nåt plan,,,,äldste grabben tar studenten (om man får säga så) och förberedelserna tar all tid. Kan kanske komma förbi på vägen dit och säga hej,,,,kör förbi nångång mellan 12.30-13.30......eller på eftermiddagen. Men planen får vara hemma.

kan ni inte ha warbird för WW1 också ?? Då kunde jag ju ta med min fokker DR 1 ??


Ha det !

kimmen

Rosso
2009-06-05, 23:57
Tycker nog vi kan se mellan fingrarna på en WW1:a...

/Jocke

Ompa
2009-06-06, 00:24
Warbird som Warbird, eller?? :icon_pidu:
Jag tycker personligen att huvudsaken ligger i att det är modeller som har någon form av militär bakgrund, oavsett vilket krig det gäller. WW I & WW II, men jag är ju bara gäst pilot jag :blush:

Sigun
2009-06-06, 00:33
Hoppas verkligen någon tar med sig filmkameran till detta evenemang så vi får se lite film med warbirds :) inte så ofta det inträffar här på forumet

/Martin

Per P
2009-06-06, 09:27
Jag har min videokamera med mig i alla fall Sigun, så liiite film blir det nog därifrån =)

wesse
2009-06-06, 10:01
Jag har min videokamera med mig i alla fall Sigun, så liiite film blir det nog därifrån =)


ska bli kul att se dina filmer Per:lollypop:



Hovra är till för dom som behärskar hovring resten kan flyga omkring som yra öns anser jag:)

Per P
2009-06-06, 17:05
Stort tack till alla de som var med på meetingen idag och gjorde det till vad det blev! Jag hade kul, men vädrets makter var inte på vår sida riktigt =(
Kul att träffa så många som man bara visste vid namn via forumet:)
Lelles Stearman gick inte av för hackor!!

Video från mig kommer inte förrän imorgonkväll. Filmade inte sådär jättemycket, men jag skyller på vädret:sarcastic: Ska bli kul o se alla kort som förhoppingsvis dyker upp här i tråden, för det var väldigt många där som hade fina kameror :thumbup:

MVH//Per

Extra_Mannen
2009-06-06, 17:16
Stort tack! Var där med en kompis! Trevligt folk och snygga flygplan! Var riktigt riktigt trevligt! Tack :)

McRegor
2009-06-06, 20:36
Hej,
Jag skapade en egen tråd i "bild/video-delen" av forumet med dagens bildskörd men för den som missat så dubbelpostar jag länken - http://www.mcregor.se/WarbirdmeetingEskilstuna2009.htm
Tack för en trevlig om än småblöt dag...:)
Hälsningar
Roger

Ompa
2009-06-07, 08:25
Tack för en mycket trevlig dag i Eskilstuna, trotts ett tråkigt väder så var iaf humöret på topp :icon_pidu:

Jag ser fram mot WB träffen 2010. Jag är där då.

La upp lite bilder här: http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?p=211921#post211921

taygher
2009-06-07, 11:13
Jag vill också tacka för en härlig warbird-träff! :fans:

Kul att få träffa både nya och bekanta ansikten och framförallt få se så många snygga modeller i luften.

Jag kommer tillbaka nästa år och då kanske vi kan få 2008-års väder, vem vet?? :)

Per P
2009-06-07, 11:22
Ja, det är ju sant... om det blir en sån här träff nästa år också så ska jag verkligen försöka komma dit då också, för det var kul!!!!

Lowflyer
2009-06-07, 19:54
Från arrangörshåll kan jag då bara tacka för era värmande ord. Men kom ihåg att en sådan här träff blir inte bättre än vad deltagarna gör den till! Därför vill jag härmed å klubbens vägnar tacka alla er som gjorde träffen till vad den var! Många fina modeller både på marken och i luften, och många trevliga likasinnade att prata med under "regnpauserna".

Vi har inte klubbat det formellt än, men nog blir det en träff nåsta år också. Och då tänkte jag att vi förutom de vanliga modellerna skulle ha ett specialtema med tvåmotorigt. Så nu har ni precis ett år på er att bygga en tvåmotorig kärra :-)

/Janne Dersjö

Lelle
2009-06-08, 08:10
Jag vill också passa på att tacka för ett trevligt genomfört meeting. Att regngudarna var på sitt allra vresigaste humör emellanåt kan man inte göra så mycket åt.
Inget ont som har något gott med sig; nu fick vi tillfälle att bekanta oss med varann lite mera i klubbstugan som under stundom var fullpackad. Tidigare har jag personligen bara känt tex Per P och McRegor som deras namn på forumet., så det blev några trevliga pratstunder i klubbstugan.

När så solen och molnen tillät så flögs det friskt hela tiden. Hela arragemanget är så bra och enkelt upplagt, inga tävlingar eller att behöva vara bäst, utan en kamratlig och jättetrevlig anda., och bondens fru med barn försåg oss med gott kaffe och grillad korv. Att dessa meetings förbrödrar råder inget tvivel om.

Kommer gärna tillbaka nästa år, och förhoppningsvis med Corsair då.

Än en gång, tack Janne och alla andra i Eskilstuna Radioflygklubb för en trevlig dag.:)