handdator

Visa fullständig version : Mormors hosta



KenPro
2009-04-10, 10:51
Har premiärat mormors hosta aka Precision Aerobatics Addiction. En suverän 3D maskin på en meter o flygvikt 750g o över 31 kvadrat decimeters vingyta. Flyger lätt som en fjäder.


MVH Ken

jocke1963
2009-04-10, 12:06
Köpt från Danmark ? Pris ? Setup ?

KenPro
2009-04-10, 13:59
Försökte köpa det direkt från PA men fick köpa det i Danmark, bara kärran kostade 995 danska kronor tror jag. Köpte Pa egna IPA setup o det passar klockrent med mycket låg vikt o med bra knuff. Hitec hs 65hb servon runt om o 11*5.5 apc-e propp. Det är denna setup de flyger med i deras videos o maskinen upplevs mycket snäll i avancerade manövrar. O med fiberfusion tekniken håller det för tuffa tag. Lite dyr men väl värd pengarna om man gillar 3D.

RekommenderaD TP på 103-105mm men den flyger mycket bra med tp på 108mm som danskarna rekommenderar. Ingen kompensation behövs vid inverterat o inget vingrockande alls vid harrier. Den trackar suveränt i knivegg vid vindstilla. Faktiskt den första modell jag inte behövt ett klick någonstans för att flyga rakt vid premiären.

lassebetong
2009-04-10, 18:58
Såg ut som en trevlig maskin.
Var tvungen att kolla rubriken mormors hosta, det kallade mina barn det gula på weinerbröden för.:)

/lasse

KenPro
2009-04-11, 18:59
Ytterligare några bilder på en fin men lite blåsig flygdag. Kanon med el men måste köpa fler batterier.

/Ken

wesse
2009-04-11, 19:16
hmm kan inte få den o hovra lugnt på låg höjd..den vill gärna bli lite orolig..får nog komma på en kurs hos dig:)

blir den en filmsnutt oxå snart:lollypop:

min börjar bli farlig nära crasch numera såp det är väl bäst o ta hem en till innan skadan är skedd..förebyggande underhåll tror jag det kallas:sarcastic:

skitläckra bilder...

KenPro
2009-04-11, 19:55
Nog hovrar den stabilt allt, men det måste vara helt vindstilla. När det blåser lite som idag är det ett evigt kämpande med spakarna. Får bli film när nån med filmkamera kan följa med. Flyger mest ensam så ja får köpa en kamera o göra som dig wesse. Jag gjorde en för låg kniveggsloop idag o bröt av en liten bit av vingtippen så det var riktigt nära katastrof hehe. Men kul är det.