handdator

Visa fullständig version : Några timmar senare.. King 2 Bling Edition



Palleman
2009-04-26, 23:27
Ja vad ska man säjj.. En massa lullull blev det :sarcastic:

Ska bli intressant att testa denna.. men å andra sidan är den så fin nu så man skulle kunna ställa den i bokhyllan :icon_pidu:

Njä.. ska eventuellt sätta 2,4Ghz på den i stället, gillar inte en kilometer antennkabel som hänger runt om ju :banghead:

Sigun
2009-04-26, 23:31
Jasså har du övergett flygplan för elvispar istället :lollypop::lollypop:.

Palleman
2009-04-27, 05:26
Nej nej nej Sigun... Slå en titt i bakgrunden på bilden :sarcastic::sarcastic::sarcastic:

sm3xrq
2009-04-27, 05:31
det finns vispar som drivs på sånt me. inte bara plan

Palleman
2009-04-27, 05:42
Hmm... Jag fick nog en hint från ovan igår... ena vinghalvan flög av mitt sista flygplan igår... ser det som att det inte är meningen att jag ska flyga flygplan nåt mera...

Det har varit en V-Mar CAP 232 i .61-storlek.. den ökända Miss Oshkosh. Detta är det flygplanet jag haft längst tid av dem alla.. det jag plågat hårdast och längst. Helt underbar kärra..

Satte i en Magnum 65GP och det blev sån fart så vingen inte höll...

DontHitMe
2009-04-27, 08:10
Den moroten ser det ut som man skulle kunna odla morötter i!:banghead:
Din nya King 2 Bling Bling Edition ser trevlig ut.:man_in_love: Lycka till med flygningen! Flyger dom bra dom där??

Sigun
2009-04-27, 08:12
Nej nej nej Sigun... Slå en titt i bakgrunden på bilden :sarcastic::sarcastic::sarcastic:

puh.. blev ju nästan lite svettig där ett tag, men såg bara helikoptern med all bling bling på :).

Synd på CAP:en gissar att priset på den sjönk rätt rejält nu hihi..
/Martin

matbos
2009-04-27, 08:28
Det blev visst myrmat av den där :sarcastic:

Sigun
2009-04-27, 08:33
myrmat det var ett nytt uttryck ska lägga det på minnet :)

Palleman
2009-04-27, 19:13
Jepp... den är inte värd mer än en begagnad tank och ett par hjul nu *haha* :sarcastic::sarcastic:

Ja det är ju inget enormt tryck i dendär bortlösa motorn till King 2'an... Jämför man med Protechs 425 EP som jag också har så kunde man ju lika gärna kört vidare med likströmmaren i kingen :boxing:

Palleman
2009-05-02, 08:44
Nu har jag kastat ut 35'an ur King-Bling och dratt i min Fjuttaba 2.4 och.... Kan konstatera att King 2'ans orginalradio inte är nåt vidare. Trottelkurvan måste starta på noll och sluta på 35% eller nåt i hovringsläge.. För det vart en otrolig skillnad när man skunde ställa in allt manuellt som man själv ville ha det.

Nu blev den både stark och pigg.. den flög som en gud, hur snällt som helst med hur mycket kraft som helst.. :thumbup::thumbup::thumbup:

Efter total injustering plus ca 5 minuter runtomkringflygning så gick det 507mAh i accen vid laddning..

Så med borstlöst paket och en riktigt heliradio så kan jag starkt rekommendera King 2'an!!!

Nu ska jag testa att plocka av paddlar och flybar på King utan bling, ska tydligen ge betydligt längre flygtid pga det minskade luftmotståndet i rotorn. :sarcastic::sarcastic: