handdator

Visa fullständig version : Roto



pilotkalle
2009-05-06, 11:37
En enkel fråga, är Roto bensinmotorer nåt att ha, är det en bra motor jämfört med DA?

magnuswrang
2009-05-06, 11:59
Hej på dig!

Jag har en roto motor som går hur bra som helst...aldrig krånglat..
kört ca 3l i den...

Mvh Magnus W

bokis
2009-05-06, 13:11
Har ingen DA ,däremot ett gäng med ROTO så det blir svårt o jämföra..Gillar mina ROTO dock,pålitliga och enkla att hantera..

pilotkalle
2009-05-06, 13:24
OK, då blir det en sån.

Jakob
2009-05-06, 15:35
OK, då blir det en sån.

Vad har du nu köpt???

pilotkalle
2009-05-06, 17:29
Inte jag, Lasse.

lennart wiklund
2009-05-07, 07:43
Är själv ägare till en Roto 25cc blåtopp,bensin.
Gämför du den med en sån där kines 26cc, med rödtopp,crc eller vad dom nu heter,då är det massor av pulver.Jämför jag med min 3W 23cc så ligger den efter effektmässigt,men då är 3w bra mycket dyrare.Överlag är Roto en mycket fin motor,prisvärd,gångsäker,trottlar mycket bra,säker tomgång.
Har dock hört att dom kommer till sin fulla rätt med avstämd canister,då är det som att väcka en ulv.Så en Roto är ett MYCKET bra val,fin kvalitet till bra pris.ÖMH säljer dessa,Även Bokis kan ju fixa en sådan till dej!
En motor jag kan varmt rekommendera.

lennart

pilotkalle
2009-05-07, 09:03
Lasse her beställt en sån från ÖMH.

mulder
2009-05-08, 18:27
Jag anser att bensinare under 40-50cc finns ingen anledning till montera i ett flygplan. Vinner viktmässigt och prestande på en metanolare men kladdet blir man av med med bensin /Mulder

bokis
2009-05-08, 19:01
Får jag ha en annan åsikt? Enkelheten i hanteringen av de Roto jag har,bränsle på närmaste mack,och vad det gäller vikten så spelar det ingen roll på de kärror jag har dem i..
Roto 35:an i Mussen är en fullträff trots att den egentligen är i minsta laget,25:an i seafuryn ger precis rätt drag o ljud o jag tar till lite extra i stigningen på propparna för o få ner varvet,går strålande ändå..
Sen att man monterar dessa i vanliga plastbockar gör det simpelt o skruva dit dem..
Under 20 cc metanol för mig än så länge..

lennart wiklund
2009-05-08, 21:44
Får jag ha en annan åsikt? Enkelheten i hanteringen av de Roto jag har,bränsle på närmaste mack,och vad det gäller vikten så spelar det ingen roll på de kärror jag har dem i..
Roto 35:an i Mussen är en fullträff trots att den egentligen är i minsta laget,25:an i seafuryn ger precis rätt drag o ljud o jag tar till lite extra i stigningen på propparna för o få ner varvet,går strålande ändå..
Sen att man monterar dessa i vanliga plastbockar gör det simpelt o skruva dit dem..
Under 20 cc metanol för mig än så länge..

Håller fullständigt med dej Bokis!
Samt att montera Roton i vanliga bockar!!detta är strålande,så himla enkelt,STOR eloge till Roto där.25cc som jag har i min "full kontroll" extra går strålande,passar denna maskin utmärkt.Samt billigt bränslekonto.