handdator

Visa fullständig version : Gamla sanwa servon



JonasTecknare
2009-05-07, 09:33
Nån som vet hur man kopplar gamla sanwaservon till Hitec/futaba mottagare. Kablarna måste fixas på nåt sätt. Tror det har med polariteten att göra.
Jonas

trapperwolf
2009-05-07, 10:07
Det stämmer du tar bara och kopplar om så du får samma som de moderna servon om det är vit -vit röd-röd svart-svart eller vilken färg de nu har jag har gamla sanwa servon o det funkar

McRegor
2009-05-07, 10:58
Hej,
Det beror på hur gamla dom är.
De riktigt gamla har inte samma "polaritet" som idag, de halvgamla vill jag minnas har rätt ordning på detta (lite osäker dock) medan även Sanwa sedan några år tillbaka följer den "industristandard" som finns - alltså ena yttre sladden är minus, mitten är plus och den andra yttersladden är signalen.
Gamla Sanwa-servon har alltså skiftat plus och minus om jag inte missminner mig. Så det gäller att hålla ordning på "tåtarna" och veta vilken version man har..:) Sen är det kanske lite tveksamt att kosta på nya sladdar/kontakter till så gamla servon med de synnerligen överkomliga priser vi har på nya servon idag.
Hälsningar
Roger

JonasTecknare
2009-05-09, 12:05
Man tackar! tänkte köra dom som trottelservon, kontakterna har jag redan.Osså är jag klåfingrig!
Jonas