handdator

Visa fullständig version : Sjöflyg med Skyridern



Joakim E
2009-05-26, 04:17
Filmade då Lasse och Mats flög Skyrider på tofflor :thumbup:
Fick testa själv med och det var lite spännande och kul, bara fixa klart en egen sjökärra nu :)

http://www.viddler.com/explore/Masterbait/videos/11/

Sigun
2009-05-26, 06:05
Det verkar som om ni hade en trevlig kväll vid sjön, helt vindstilla ser de ut att vara med :)

/Martin

Mats J
2009-05-26, 09:31
Ja de var en härlig upplevelse:)
Jag har tur som en tokig det blåser mycket nu så jag hinner kanske fixa mina pontoner:D


Mvh Mats J

plutoorjan
2009-05-26, 10:13
Har aldrig testat sjöflyg, men har varit på "G" ett antal gånger...
Har en Skyraider ligger och väntar i kartong, kanske är dags att ta sig i kragen!
Köpte den för ett par år sedan för att använda som "busflyg/rekreationsflyg" men har aldrig haft tid att plocka ihop det. Sjöflyg var en bra idé!

Vad är det för pontoner du kör på?
Hemmabygge eller färdigköpta?

Vad har du får motor på kärran?
Har en en ASP 46 ligger och skräpar, räcker den för sjöflyg?

\Ö.

matbos
2009-05-26, 11:44
Härligt ser hel kul ut. Jag håller på med ett litet projekt. :thumbup:

Joakim E
2009-05-26, 18:19
Har aldrig testat sjöflyg, men har varit på "G" ett antal gånger...
Har en Skyraider ligger och väntar i kartong, kanske är dags att ta sig i kragen!
Köpte den för ett par år sedan för att använda som "busflyg/rekreationsflyg" men har aldrig haft tid att plocka ihop det. Sjöflyg var en bra idé!

Vad är det för pontoner du kör på?
Hemmabygge eller färdigköpta?

Vad har du får motor på kärran?
Har en en ASP 46 ligger och skräpar, räcker den för sjöflyg?

\Ö.

Det är Lasse J´s flygplan och han har pontoner utskurna i blå markisolering sen har han teipat dessa med transparant packtape och sen kör han en os 46LA som gått massa litrar sen 1998 tror jag det var, så det funkar nog bra med din asp 46 :)

Lasse
2009-05-26, 18:59
Ja det var en riktigt trevlig kväll, jag köpte Skyraidern enbart för att ha den som sjöflygplan och den är tillsammans med pontoner en riktigt lyckad kombination.

Jag använder precis som Jocke sa en gammal sliten O.S 46LA och det räcker bra :)

ronas 22
2009-05-26, 19:12
härligt ser ut som ni haft väldigt kul vid sjön:)
/ronas

Högberg
2009-05-26, 22:46
Jo de var en riktigt trevlig kväll.. fick även chansen att pröva :) nervöst premiär med metanol på tofflor för mig:)

Tack än en gång Lars J