handdator

Visa fullständig version : Warbirdmeeting i Eskilstuna 2009-06-06 - lite bilder...



McRegor
2009-06-06, 19:33
Hej,
Idag bevistade jag Eskilstuna RFKs Warbirdträff. Trots vädergudarnas illasinnade humör så var ändå deltagarnas humör i topp. Bilder kan ni se här - http://www.mcregor.se/WarbirdmeetingEskilstuna2009.htm
Hälsningar
Roger

SilverB
2009-06-06, 19:50
Här kommer ytterligare bilder från Warbirdträffen. Vädergudarna gav oss i alla fall dramatiska bakgrunder till bilderna.

/Jonas

SilverB
2009-06-06, 19:53
Ännu fler...

/Jonas

SilverB
2009-06-06, 19:55
Och några avslutande bilder.

/Jonas

bokis
2009-06-06, 20:23
Tack för bilderna! McRulle,blev det inga från Västerås?Har tittat i flera dagar på din sida o gråter mig till sömns varje kväll..
Den där ME 109:an känner jag igen..Var det nån som tordes flyga med den?

McRegor
2009-06-06, 20:56
Hej BokisBullen,
Jodå - det blev ca: 600 bilder för mig och sonen tillsammans - så urvalsprocessen är en aning tung...:)
Just nu rustar vi oss dessutom för studentfirande nästa vecka så det vete f-n om jag hinner just nu...
Vi ses på lördag hälsar
Roger

Ompa
2009-06-07, 07:13
Kommer med lite bilder även jag, inte så proffsigt som Rogers men iaf bilder...

Någon som har en bild på min P47a när den flyger???
Behöver en referens om vilket ställben som vägrade gå in. När Karlstad skvadronen samlades för mat på hemresan gick begreppen i sär, vänster. Nej höger. Nej vänster etc etc.
Så om någon vänlig själ har en bild på eländet vore jag tacksam. Personligen tror jag det var vänstra men det är vad jag tror.

Tack alla som var med och gjorde träffen till en trevlig dag trotts vädret.

Ompa
2009-06-07, 07:15
Mer bilder...

Ompa
2009-06-07, 07:17
...och mer...

Ompa
2009-06-07, 07:20
...och vi tar några till :)
(Det är kul med Bilder) :sarcastic:

Per P
2009-06-07, 08:34
Många fina bilder Ompa!! Rätt många på en viss Spitfire (me like):thumbup:

Hur gick det med ditt landningsställ sen på P-47an, har du kommit på vad det var som strulade?

DrHanke
2009-06-07, 08:37
ompa, får ja låna en eller två av dina bilder ovan att använda "uppe" i bannern?

Ompa
2009-06-07, 08:40
Många fina bilder Ompa!! Rätt många på en viss Spitfire (me like):thumbup:

Hur gick det med ditt landningsställ sen på P-47an, har du kommit på vad det var som strulade?

Hittar inget fel på stället. Sista starten var samma visa. Ena stället går inte in i luften. PÅ marken fungerade det perfekt. Ska ta och kika på det senare i dag.

Finns original bilder kvar på din spitt om du skulle vilja ha några okomprimerade bilder.

Ompa
2009-06-07, 08:40
ompa, får ja låna en eller två av dina bilder ovan att använda "uppe" i bannern?

Hanke. självklart.

Per P
2009-06-07, 08:48
Hittar inget fel på stället. Sista starten var samma visa. Ena stället går inte in i luften. PÅ marken fungerade det perfekt. Ska ta och kika på det senare i dag.

Finns original bilder kvar på din spitt om du skulle vilja ha några okomprimerade bilder.

Ok, det kommer lite film ikväll på när du flyger :)
Ja tack det vore inte helt fel med några orginalbilder!!! Jag har dock rätt liten inkorg på min mail tyvärr... 10mb har jag för mig:banghead: hmm.... jag tömmer inkorgen när jag kommer hem till min dator o hör av mig sen :icon_pidu:

matbos
2009-06-07, 09:56
Härliga bilder :thumbup:

ChristerL
2009-06-07, 10:11
Den där ME 109:an känner jag igen..Var det nån som tordes flyga med den?

När den skulle provas gick snurran åt fel håll.... Så tyvärr varken taxning eller flygning!

ChristerL
2009-06-07, 10:14
Trots regnet var det en rejält kul träff! Framför allt njöt jag av Pers Spitfireflygning. Det var det bästa jag sett på länge.

Kul också att se att det var så mycket flyg mellan skurarna, och allt av hög klass. Ger klart mersmak och nästa år är redan inbokat!

Per P
2009-06-07, 10:23
Trots regnet var det en rejält kul träff! Framför allt njöt jag av Pers Spitfireflygning. Det var det bästa jag sett på länge.


Tack Christer!! Kul att ha träffat o pratat med dig! Fina bilder hade du också :lollypop:

Ompa
2009-06-07, 10:29
He he, sista bilden av en spitt publicerad av Christer ser ut som om den nyss fått en påskjutning av en fritz. Kolla in rökpuffarna efter modellen.

qrt
2009-06-07, 10:37
[QUOTE=ChristerL;211956]Trots regnet var det en rejält kul träff! Framför allt njöt jag av Pers Spitfireflygning. Det var det bästa jag sett på länge.
QUOTE]

Håller med dig Christer, men skall jag vara riktigt ärlig så flyger Per mycket fräckare på hemmafältet i Riverdick
Tack till arrangörerna för ett trevligt meeting även för åskådare
/Kurt

taygher
2009-06-07, 16:46
He he, sista bilden av en spitt publicerad av Christer ser ut som om den nyss fått en påskjutning av en fritz. Kolla in rökpuffarna efter modellen.

Det där är dessvärre min Spit men det var en häftig bild må jag säga.. klart är i alla fall att Saito 180:an inte går riktigt som den ska.. Dags att kolla upp den ordentligt. :nurse:

Lowflyer
2009-06-07, 19:06
När den skulle provas gick snurran åt fel håll.... Så tyvärr varken taxning eller flygning!

Jo du Bokis, det är den kärran du tror att det är. Jag får väl skriva en rad här på forumet om den när den väl är provad. Tyvärr hade jag inte riktigt tid att testa allt innan träffen och när det väl var dags att prova den visade det sig att motorn snurrade åt fel håll. Kan ju bli så med elmotorer... Jag ville inte upprepa förra årets tråkigheter med Corsairen som jag kraschade under provflygningen veckan innan träffen och därför hade jag inte testat allt ordentligt i tid som man borde ha gjort. När det väl började strula på träffen ville jag inte börja stressmecka utan jag valde att vänta med premiären till ett annat lugnare tillfälle. Känns som att kärran är värd det. Som tur var hade jag annat med mig att flyga med :-)

/Lowflyer

Ompa
2009-06-07, 21:50
Jo du Bokis, det är den kärran du tror att det är. Jag får väl skriva en rad här på forumet om den när den väl är provad. Tyvärr hade jag inte riktigt tid att testa allt innan träffen och när det väl var dags att prova den visade det sig att motorn snurrade åt fel håll. Kan ju bli så med elmotorer... Jag ville inte upprepa förra årets tråkigheter med Corsairen som jag kraschade under provflygningen veckan innan träffen och därför hade jag inte testat allt ordentligt i tid som man borde ha gjort. När det väl började strula på träffen ville jag inte börja stressmecka utan jag valde att vänta med premiären till ett annat lugnare tillfälle. Känns som att kärran är värd det. Som tur var hade jag annat med mig att flyga med :-)

/Lowflyer

Helt rätt tänkt Janne.

No4
2009-06-08, 07:26
Mycket trevlig föreställningen med mycket fin Spitfire flygning mm. Skrev lite på min Blogg och satte in lite bilder.

http://www.svensktmodellflyg.se/blogg.asp?viewmode=1&msgid=100&filter=

Är fortfarande helt skakad efter att ha upptäckt att det satt en elmotor i ME-109 an. Dammsugare har elmotorer och inte flygplan.....

Vill påminna er om att boka in Fredagen och Lördagen den 24-25 Juli då vi har storskala flygträff i Arboga på stora flygfältet. Allt och alla är välkomna.....

Jonas Hagberg No4

Lowflyer
2009-06-08, 12:22
Är fortfarande helt skakad efter att ha upptäckt att det satt en elmotor i ME-109 an. Dammsugare har elmotorer och inte flygplan.....

Jonas Hagberg No4

Skillnaden mellan en elmotor och en förbränningsmotor är att du inte såg motorn så att säga Jonas :-)

/Janne

Per P
2009-06-08, 20:53
Sådärja.... nu har jag äntligen fått ut lite film från helgen. Håll tillgodo!!

YouTube - Eskilstuna

Skönt med ett meeting utan en massa flygplan som tror att de är helikoptrar =)

Sigun
2009-06-09, 06:37
Tack för en riktigt bra film Per !.. :thumbup::thumbup:

/Martin

Ompa
2009-06-09, 21:26
Härlig film Per :thumbup:

Synd att du fick med en av mina absolut sämsta warbird landningar jag gjort :(
Först lurade jag mig på fältkanten, sen vete fåglarna vad jag tänkte på egentligen, men fick inte riktigt upp varvet på motorn igen, ni såg nog röken. Aningen fet på tomgången. Nu justerat.
Landningen ser aningen hård ut men det var ingen fara, inget trasigt.

matbos
2009-06-09, 21:34
Fin film vilket härligt ljud i stjärnmotorn :thumbup::thumbup:

Per P
2009-06-10, 04:56
Tack killar!

Ompa: Har sett o gjort värre landningar, o det viktigaste var ju att körran höll =) Har du flugit den sen dess? Den hårda landningen kanske skrämde ditt landningsställ till att börja funka igen:th_o:

Lelle
2009-06-10, 07:20
Hej Per, och tack för en kanonrulle.:thumbup:

Det blev mycket fokus på min Stearman (me like, of course). Den är egentligen inte så märkvärdig utan det som är speciellt med den är väl storleken på 2,5 meter, och så förståss Seidelstjärnan. Den har ju onekligen ett väldigt skönt sound att lyssna till, och nu har jag äntligen fått riktigt bra snurr på den efter allt experimenterande.

Vi ses i Vallentuna.:)

Ompa
2009-06-12, 09:16
Tack killar!

Ompa: Har sett o gjort värre landningar, o det viktigaste var ju att körran höll =) Har du flugit den sen dess? Den hårda landningen kanske skrämde ditt landningsställ till att börja funka igen:th_o:

Hej Per.
Med dom åren som jag flugit så borde/ska landningen va bättre. Jag skäms :banghead:
Men jag har inte hunnit ut till fälltet ännu. Blir på söndag om det är väder.

Plockade däremot ur stället ur vingen i onsdgs kväll. Kan inte se något konstigt förutom en stoppskruv som var lite lös. Vet ej om den kan ha varit boven i dramat. Ska skruva i hop stället i dag, är nämligen ledig :lollypop:, och testa det igen.

I kväll hoppas jag på lite kvalitets tid...
Med Focke Wulfen alltså :sarcastic:

Diesel
2009-06-12, 22:11
Hej Per.
Med dom åren som jag flugit så borde/ska landningen va bättre. Jag skäms :banghead:
Men jag har inte hunnit ut till fälltet ännu. Blir på söndag om det är väder.

Plockade däremot ur stället ur vingen i onsdgs kväll. Kan inte se något konstigt förutom en stoppskruv som var lite lös. Vet ej om den kan ha varit boven i dramat. Ska skruva i hop stället i dag, är nämligen ledig :lollypop:, och testa det igen.

I kväll hoppas jag på lite kvalitets tid...
Med Focke Wulfen alltså :sarcastic:

Det där gillade jag !!!!!!! Det är så sant så.. Skall man hålla på med en "tysk" (Focke Wulf ) då skall man unna den kvalitets tid !:icon_pidu:

Bengt Larsson
2009-06-30, 17:45
Två filmsnuttar till från E-tuna 20090606.

Klipp 1av2 YouTube - Warbird träff Eskilstuna klipp 1 av 2

Klipp 2 av2 YouTube - Warbird träff Eskilstuna klipp2 av 2

/Bengt Larsson

matbos
2009-06-30, 18:43
Danke :thumbup:

Per P
2009-06-30, 21:21
Tackar tackar!! Kul o se! Jag kan inte riktigt släppa hur gutt Lelles Seidel låter!!

DrHanke
2009-07-01, 07:57
trevliga filmer, tack :)

wesse
2009-07-01, 08:17
snyggen kärra Per har inte sett den live ännu... när jag ser dessa filmer så funderar jag ofta på varför dom inte tar fram en warbird som har 3D roder för det vore vackert att hovra med mustang...

ön ön ön hovra hovra ön ön ön hovra hovra öönn ön ön yehhh:thumbup: