handdator

Visa fullständig version : Hangar 9 25% J3 Cub



DennanHMFK
2009-06-22, 22:35
Här kommer en ny film, på en ny maskin från våran flygflottilj =)

köpte den nu i lördags från en vänn i Sthlm.

modellen är en Hangar 9 25% J3 Cub Plug´n´Play.
vilken maskin att flyga, och vad trevligt med bensinmotor också. :icon_pidu:


http://www.youtube.com/watch?v=8D_h48I5pyk

matbos
2009-06-22, 22:40
Säg det inte bara så högt att Klavins hör :sarcastic::sarcastic:

DennanHMFK
2009-06-23, 13:02
Säg det inte bara så högt att Klavins hör :sarcastic::sarcastic:

vad vill han inte höra? Cub.. CUB.. CUB? :sarcastic:

Harry S
2009-06-23, 13:16
Var precis och hämtade min H9:a så nu är sommarn räddad vad gäller sysselsättning...

Blir en Magnum 160 Twin i nosen på'n, eventuellt skall denna bensinkonverteras. Såg att original tanken inte var mycket att hänga i jule-trädet (läs: liten) så kanske lika bra att satsa på petrol.

DennanHMFK
2009-06-23, 21:38
Harry: kul kul :)

jag och tjärringen kommer till Sööping i morgon eftermiddag med J3an
hon ska flyga in sig på ULn, och jag ska gubba med cubban ;)

Harry S
2009-06-24, 09:16
Hinner tyvärr inte ner till fältet, jobbar afton stjärna. Kommer dock att gå på semester fr.o.m. imorgon torsdag, så i afton är det sista passet för denna säsong.

Sen ska ju min byggas förstås så det lär nog dröja ett tag innan den får uppleva lufthavet.

DennanHMFK
2009-06-24, 12:16
okajs. :)

du får ha en trevlig semester och goa byggkvällar!

DennanHMFK
2009-06-24, 12:17
Här kommer en film från gårdagens flygning. :)


http://www.youtube.com/watch?v=YgJPF_pEyAY

Harry S
2009-06-24, 13:05
Men Dennis, den däringa petrol-maskinen lär'u göra nåt åt.......passar illa i en Cub. Annars så ser den ut att flyga precis som jag förväntar mig att min ska göra. I mä' en fyr-spruta i den så blir ljudet rätt också.

qrt
2009-06-24, 13:27
Snyggt Dennis, vad har du för motor i den? Håller på att sätta ihop en CMPro Cub (2.3 m) med en Zenoah 20, hoppas att det räcker för att flyga ungefär som du.
mhv/Kurt

DennanHMFK
2009-06-24, 22:19
Men Dennis, den däringa petrol-maskinen lär'u göra nåt åt.......passar illa i en Cub. Annars så ser den ut att flyga precis som jag förväntar mig att min ska göra. I mä' en fyr-spruta i den så blir ljudet rätt också.

näedu. byter inte till 4 stånkare, iofs om det är bensin, men det har jag inte råd med. :)
sen tycker jag själv att det låter helt ok! :)



Snyggt Dennis, vad har du för motor i den? Håller på att sätta ihop en CMPro Cub (2.3 m) med en Zenoah 20, hoppas att det räcker för att flyga ungefär som du.
mhv/Kurt

i denna sitter det en Zenoah 26cc, så 20cc i en lite mindre Cub lär väl bli ungefär samma som i våran? :)

usch vad kul den är att flyga!

vart två vändor hos MFK Jordfräsarna nu på kvällen.
synd bara för blåsten, fick göra finalen tvärs över fullskalafältet.
var bra att frugan var med som höll ett getöga öppet!

näe. nästa flygning blir på hemma fältet nu på lördag :thumbup:

Harry S
2009-06-25, 09:47
Ska konvertera om min 4-T till bensin med Runtronic tändsystem. Sen åker den in i Cuben.

DennanHMFK
2009-06-25, 12:03
Ska konvertera om min 4-T till bensin med Runtronic tändsystem. Sen åker den in i Cuben.

mycket najs.
ser fram emot att kika på modellen sen :)