handdator

Visa fullständig version : Intresse för en svensk videopodcast?



dadde
2009-06-26, 12:39
Jag har gått i funderingar om att göra en svensk video podcast liknande RCPowers (http://www.youtube.com/user/RCSuperPowers).

Vad jag hade tänkt mig är en 10 minuters video varje vecka (kanske fler?) där jag försöker förklara något RC relaterat. Tex hur ett gyro fungerar, grunderna i FPV flygning eller hur man ställer in sin radio för V-Tail eller något liknande.

Detta är fortfarande bara en idé och jag undrar om det finns någon publik för detta? Skulle du kunna tänka dig titta på en sådan show?

Jag skulle jättegärna få lite feedback på vad just du skulle vilja se i en sådan video podcast.

Branders
2009-06-26, 14:58
Det är en lysande idé. Om man tittar på forumet så finns det en uppsjö frågor som återkommer med jämna mellanrum framförallt vad gäller nybörjarfrågor. En film som beskriver vad som sker vid t ex olika manövrar ökar nästan alltid förståelsen. Det vore ju dessutom trevligt om man kunde få ut sändningen i vidare kretsar än till de redan frälsta så återväxten underlättas.
Lycka till!

2009-06-27, 00:33
Jag kommer att titta! Skulle va kul med riktigt udda byggtips, typ bygg din egen flygande mjölkförpackning på 10min:willy_nilly:

dadde
2009-06-27, 11:03
Ok, två säkra tittare :) Det är iaf en början.

Det en hel del jobb med det hela men jag tror att belöningen kan väga upp för jobbet.

Kanske helt enkelt får testa några avsnitt och se om jag får några tittare :)

Tack för feedbacken killar. Vi får se om det dyker upp något avsnitt... Måste ha någon som hanterar kameran åt mig ;)

Steffe
2009-06-27, 13:49
Ja självklart kommer jag att titta, det finns fortfarande mycket att lära.
Kör ett par testfilmer och ställ frågan igen så blir det nog fler svar.:thumbup:

/Steffe

hakank
2009-06-27, 20:10
Verkar jättetrevligt, ja tack!

/Håkan

matbos
2009-06-27, 22:04
Det kan ju bli hur kul som helst. :sarcastic:

Sigun
2009-06-27, 22:28
Ja de låter som en kul idé David !.. kör hårt
/Martin

dacke jocke
2009-06-27, 22:46
kan nog bli skit roligt:)