handdator

Visa fullständig version : LIVE Sändning från Tingsryd



Sigun
2009-06-27, 08:36
Godmorgon på er.

Då har vi börjat vår livesändning från vårt meeting. Ni hittar oss här

http://bambuser.com/channel/Sigun/broadcast/201479

I mån av tid besvaras frågor.
/Martin

POD
2009-06-27, 08:37
Kul!! då är denna dag räddad!!

gimbo
2009-06-27, 11:21
Mycket trevligt att ni riggar livesändning... YEAH! :)
Men de senaste 30min har det varit flygfritt :(

gimbo
2009-06-27, 11:36
Nu brummar det lite där ute :)
Saknar bara att ni ska vinka till kameran då och då :D

Ålänning
2009-06-27, 13:48
Jag har vart inne o kikat o babblat lite jag också. Kul grej med live-sändning. :D

Sigun
2009-06-27, 16:43
Tackar för intresset att titta på vårt meeting, har varit en hel del folk inne på chatten stundtals :). Nu håller vi på att plocka ihop oss. Vi har under dagen haft runt 30 piloter på plats och en hel del publik. Kul att vi även fått besök av lokaltidningen :)

Nästa meeting blir den 30/8 här i Tingsryd då är ni välkomna tillbaka.

/Martin

Snickarjävel´n
2009-06-27, 16:44
Då SKA ja oxå komma dit. Missade denna gång pga mycket annat som inte stämde överens

mulder
2009-06-27, 17:47
Tackar för intresset att titta på vårt meeting, har varit en hel del folk inne på chatten stundtals :). Nu håller vi på att plocka ihop oss. Vi har under dagen haft runt 30 piloter på plats och en hel del publik. Kul att vi även fått besök av lokaltidningen :)

Nästa meeting blir den 30/8 här i Tingsryd då är ni välkomna tillbaka.

/Martin

Hej Martin mfl.

Kunde tyvärr ej komma, hållar på med trädgården och har burit ut ca 8ton sten, fint skall det bli, tyvärr anlägger jag inte startbana för Jeten men fräckt hade det varit, skall försöka komma upp till nästa gång eller en dag i veckan ha ju snart semester. Ha det gott alla /Mulder

Per P
2009-06-27, 21:32
Hej och TACK till det trevliga o glada Tingsrydsgänget som anordnade en trevlig dag! Vädrets makter rår vi ju tyvärr inte på, annars hade betydligt mindre vind varit önskvärt! Men det hoppas vi blir bra till nästa meeting!!
//Per

Grenis
2009-06-27, 21:54
Kanon kul dag. Massor av flygplan att titta på. Perfekt arrangerat ! Tack !!
/Grenis Nybro:)

Sigun
2009-06-27, 22:07
Hej på er, skönt att se att bilresorna hem gick bra med. Blåsten idag var inte att leka med, lustigt att de kan blåsa så mycket när det är så varmt och skönt ute i övrigt. Men man kan ju göra så mycket annat än att flyga. Det blev mycket snackat och vi hade fullt ös vid flygsimulatorn större delen av dagen :).

Vi hoppas att vädrets makter är lite trevligare mot oss i augusti.

/Martin

Dragon
2009-06-27, 22:10
Tack Tingsryd för en trevlig dag!:thumbup::thumbup::thumbup:
Synd att det blåste så förb.....!:banghead:
Men det brydde visserligen inte Strikemastern sej om, men ändå!:lollypop::sarcastic:
Hälsningar
Kalle

taygher
2009-06-27, 23:29
Tack för ett soligt, blåsigt och trevligt meeting! :thumbup:

Det var härligt att få träffa alla och pratas vid lite och kolla på alla coola modeller. I Augusti blir det säkert lugnare i luften och då skall jag försöka vara på plats igen.

qrt
2009-06-28, 05:02
Instämmer i hyllningskören!! Alltid lika trevligt även om man inte flyger. Skojigt oxo att få sätta ansikten på profilerna som skriver på Forumet.
Kommer med säkerhet tillbaka i augusti.:thumbup::thumbup::thumbup:
mhv
/Kurt

LAB
2009-06-28, 07:38
Tackar också för ett trevligt men blåsigt meeting:thumbup::thumbup::thumbup:

lassebetong
2009-06-28, 11:01
Även jag tackar Dackeflygarna för ett trevligt och meeting.:thumbup:
Själv fick jag till tre starter och landningar:sarcastic:
Men det är ju lika roligt att bara "tjöta" med folk och det fick man ju göra.

/lasse

Felix
2009-06-28, 21:04
Jag stämmer upp i kören av nöjda besökare på meetinget!!! Välorganiserat och som alltid lika trevligt att träffa folk och prata modellflyg och annat. :)

Jag håller på att klippa ihop lite film från lördagen och den bör vara klar imorgon.

Ha det gott!

// Fredrik

matbos
2009-06-28, 21:16
Nice film vill vi se :thumbup:

Sigun
2009-06-28, 21:54
Har med ett gäng filmer, tyvärr har man fått slita hårt här hemma med piskan på ryggen nu för att kompensera denna långa flygdag så några filmer har det inte kommit ur kameran än :sarcastic::sarcastic:

Men det kommer i veckan hoppas jag.
/Martin

Alex
2009-06-29, 09:05
Hejsan och tack för ett trevligt meeting!

Anders Nygren tog ett gäng fina bilder. Se länk http://www.vaxjorc.se/index.php?option=com_joomgallery&func=viewcategory&catid=18&Itemid=16





Har med ett gäng filmer, tyvärr har man fått slita hårt här hemma med piskan på ryggen nu för att kompensera denna långa flygdag så några filmer har det inte kommit ur kameran än :sarcastic::sarcastic:

Men det kommer i veckan hoppas jag.
/Martin

Sigun
2009-06-29, 09:14
För en gångs skull lyckades vi få ut lokaltidningen för kronobergs län !. En viss yak ägare fanns till och med på första sidan!

taygher
2009-06-29, 10:29
Ja Du Martin, att den där linslusen/tigern alltid skall hålla sig framme.. :sarcastic:

Kul att lokaltidningen uppmärksammade meetinget, alltid bra med reklam.
Vi försöker alltid locka ut en reporter på vårat höstmeeting också.

Frän bild på Mussen!! Man kan nästan se ett stort utropstecken över mitt huvud eftersom jag inte alls var med på att den skulle fångas så väldigt av vinden direkt vid lift-off, jag fick skeva hårt höger och lyckades som tur var komma iväg utan att träffa någon eller något.. :)

Sigun
2009-06-30, 06:14
Nu har SMP även fått ut artikeln i digitalt format.

http://www.smp.se/nyheter/tingsryd/hogtflygande-intressen-i-ebbalycke(1400009).gm

Där samtliga foton syns lite bättre som ett bildspel.
/Martin

wesse
2009-06-30, 07:04
För en gångs skull lyckades vi få ut lokaltidningen för kronobergs län !. En viss yak ägare fanns till och med på första sidan!

ja dom där jäkla Westrinarna ska då alltid synas i media:lollypop:

mvh Magnus Westrin

wesse
2009-06-30, 07:08
Tack Tingsryd för en trevlig dag!:thumbup::thumbup::thumbup:
Synd att det blåste så förb.....!:banghead:
Men det brydde visserligen inte Strikemastern sej om, men ändå!:lollypop::sarcastic:
Hälsningar
Kalle

pust kan du inte skrota den där strikemastern en gång för alla snart? En törs ju inte åka till samma meeting som dig om den där blyklumpen ska hängvingla oppe i skyn:lollypop:

DrHanke
2009-06-30, 07:22
Kul! Bra reklam och en bra skriven artikel också :)

Sigun hur lurade ni ut dem? Kan vara matnyttig info för andra så man vet hur man skall gå till väga!

Sigun
2009-06-30, 07:57
Det jag gjorde i år var att jag mailade dem ca 1 månad innan vi skulle ha vårt meeting och skickade även med den reklamlapp som vi satt upp på byn för att locka dem. De vill ha reda på sånt här i god tid så att de kan planera in en artikel i tidningen. I fjol mailade jag dem en vecka innan med det var för kort tid sa de. Så tipset är väl att hör av er i god tid innan så är chansen stor att de kommer. Tidningar gillar ju sånt som är lite udda och modellflyg är ju inte den vanligast förekommande sporten/hobbyn som finns :).

/Martin