handdator

Visa fullständig version : En sen sommarkväll :)



Impulze
2009-06-30, 01:25
Nu hoppas jag att det blir att producera lite fler filmer under min semester :)
Har uppgraderat mitt videosystem med en 14dBi patchantenn. Har även en EzOSD och tracker liggandes som jag hoppas få igång i närtid. Har testat Remzibi OSD:n med strålande resultat, den är väldigt snabb på hitta satelliter och uppdatera sig. ca: 120€ med gps och programmeringskabel är väldigt prisvärt.

Här är videon:

http://www.vimeo.com/5382750

//Matte

lassebetong
2009-06-30, 08:38
:thumbup::thumbup:
Man inser ganska snart hur lätt det är att tappa orienteringen.
OSD är rätt viktigt om man skall upp och bort en bit.
Den tycks ju ha alla nödvändiga funktioner och framförallt har du har ett "rent" synfällt och inte en massa plotter.
Fungerar den med både 5 och 12V kameror eller är det bara EzOSD som fixar det?
Var hittar man en Remzibi OSD för 120€

/Lasse

Impulze
2009-06-30, 09:07
I min version av osd:n så får man dra egen ström till kamera / tx. Jag tror att i dom nya versionerna får du ut 5 eller 12 volt beroende vad man matar in i osd:n.

Man kan ändra layouten precis som man vill ha den.

ska kolla vad han har för email. Det var nog så att det var i dollars priset :)

//Matte

Snickarjävel´n
2009-06-30, 09:30
Så jädra nice det ser ut. Härlig video , har precis fått tillbaks min TrackR2 från Sander och har Cularisen redo för en FPV tur men tråkigt nog har jag inte kommit så långt så jag kan föreviga vyn från kameran på media :banghead:

Impulze
2009-06-30, 09:32
Så jädra nice det ser ut. Härlig video , har precis fått tillbaks min TrackR2 från Sander och har Cularisen redo för en FPV tur men tråkigt nog har jag inte kommit så långt så jag kan föreviga vyn från kameran på media :banghead:

Du får se till att prioritera inspelning så vi får ta del av flygningarna :)

Vad fixade sander på din trackR2?

//Matte

Snickarjävel´n
2009-06-30, 09:40
En uppdatering bla samt en ny kabel mellan enheten och radion