handdator

Visa fullständig version : Fatshark Set - Detta köper jag, kan du FatS?



Åkerlund
2009-07-23, 01:03
Tjena, efter suttit här nån timme o läst nästan allt tänker jag det säkert finns nån som kan detta, är lite oklar om viss saker. Tänkte köpa ett set för 555E från http://www.fpvsystems.com/ som innehåller;



Fatshark Full FPV aviator edition set ( Plug & Fly)

Fatshark RCV922 video googles
2 Video TX (10mw and 500mw)
2 1050 mAh batteries (video googles + video tx)
CCD Killer cam with Pan/Tilt movement system including servos
5 dbi ommni antenna
Adjustable volume stereo headphones
AV cables
Manual


HeadTracker (Magtrack V2)

Magtrack V2 head tracker
Futaba Square connector


Black Stork GPS Based OSD

Black Stork OSD Unit
Miniature 5Hz GPS
50 A current Sensor
Wiring



Här får man ju alltpå en gång, vilket jag gillar för då slipper jag massa andra beställningar. Det jag undrar är om någon ser att det är ett dåligt köp och jag borde välja nått annat mer prisvärt, kanske tex välja annan OSD.

De andra är hur jag släpper videosignalen vidare efter brillorna så jag kan spela in, helst hade jag velat ha nått tillbehör till min laptop så kompisarna kan titta samtidigt som man spelar in, vart hittar jag det? Måste man ha en separat mottagare för o splitta eller?

Sen min sändare är en JR PCM 9x 2 med R900S mottagare, är det några probs o fpv:a med dom? Vad har de för räckvidd ungefär, de ligger ju på 35mHz. Har man ghz når väl det typ så lång man ser?

Och sist, hur fungerar headtrackingen, kopplar man in den till sin radio och servona till mottagaren?

lassebetong
2009-07-23, 07:14
Hej Åkerlund.

Headtracker och JR fungerar inte alltid.
Det finns säkert någon lösning på det, men vet ej hur man löser det.
För att använda trackern så får du ställa radion i PPM, är inte R900S en SPCM mottagare?

/Lasse

Åkerlund
2009-07-23, 12:18
Kan in så mkt så jag vet vad PPM ær heller inte SPCM men ja, det ær en SPCM hehe.
Jag skiter i headtracking o køper inspelningsapparat istællet!