handdator

Visa fullständig version : Sjöflyg med Calmato Sports



KenPro
2009-07-24, 22:30
Lite bilder från min sjöflygs premiär med grisflyget Calmato Sports med Hobby city pontoner, gick strålande!!!

Sigun
2009-07-24, 23:03
Snygga bilder Ken !.. följer ställen med eller har du byggt egna ?. Blir det någon större påverkar på flygegenskaperna när man montera på pontoner ? Det är ju rätt stora saker man hänger på :)

/Martin

LAMEandre
2009-07-24, 23:29
snyggt skulle alldrig våga med min:P

QatHome
2009-07-24, 23:43
Ser ju riktigt härligt ut det där :thumbup:

Måste få till lite sjöflyg nu när man går på semester till veckan :)

KenPro
2009-07-25, 08:36
@Sigun, Alla grejer, roder o ställ följer med. Pontonerna verkar vara helt täta o för pengen är de riktigt bra i finish.

Köpte ett budget plan o montera dem på då min Seawind med Saito 115 inte fick en lika lyckad premiär.

Jag satt steget en halv tum bakom tp o anfallsvinkeln blev vad den blev då det såg ut att stämma med att den har lite negativ vinkel gentemot vingen. Ska vikta på modellen lite till där fram då tp ligger på det bakre av rekommenderat. Den flyger mycket bra men vid taxning så draggar den lätt baken i vattnet om man inte är försiktig med gasen.

Flygegenskaperna blir väl inte till det bättre men jag har bara flugit en tank på land med den o det är inte så att den blir otäck med pontoner. Den flyter ut suveränt vid landning o klipper inte alls så det var över förväntan.