handdator

Visa fullständig version : Billigaste nybörjarplanet 2,4GHz 4-kanaler och LiPo ack?



Videoten
2009-07-29, 21:00
Tror jag snart blir knäpp på alla nybörjarkärror som finns.
Har väl snöat in på Cessnamodeller och vad jag hittills har förstått så ska jag ha en komplett setup där plan, motor sändare, laddare osv ingår.
Men vilket är det billigaste planet med:
2,4GHz
4-Kanaler
Borstlös motor
LiPo ack med laddare?

Det borde väl finnas något billigare än Above All Cessnan för 2.500:- + frakt??

Snälla hjälp mig så jag får beställa....

Sen kan jag väl även säga att vingbredden på 1,5m på Above All skrämmer mej lite, då det blir svårt att få in den i bilen.

jocke1963
2009-07-29, 21:21
Billigt och rc-flyg är inte vidare kompatibla, iaf inte om du tänkt dig att fortsätta med denna underbara hobby.... :sarcastic:

Började själv för bara 2.5 år sen, har redan ett 20-tal plan, både byggda och obyggda, samt att en metanol-bil och -båt råkat inhandlas oxå... :thumbup:

Läste en kul nät-artikel (Borås Tidning ??) för ett tag sen där reportern frågade en pilot på en rc-flyg-träff om vad det kostade att börja med rc-flyg. Piloten svarade lite bryskt "Börja inte med detta !" Reportern skrev att han gick tillbax efter en stund för att fråga vad han menade och fick till svar: "Jag ville bara vara snäll, har du väl börjat med detta blir det som ett gift, man kan aldrig sluta köpa eller bygga nya kärror" :)

Jag vidhåller min åsikt i din andra tråd, Above All-Cessnan är den bästa av de du tänkt dig, dels pga utrustning, men oxå pga sin större spännvidd, som gör att du får en lugnare flygning, även om det skulle blåsa lite. Skulle jag börja om idag, med den kunskap jag har idag, skulle jag köpa en sån som första-kärra.....

Dessutom är ju vingen inte 1.50 utan 1.41, samt avtagbar, så sååå stor plats tar den inte i bilen...

Videoten
2009-07-30, 10:43
Är väl mest att det känns lite "skrämmande" att börja med en kärra som är sååå stor när man inte har någon klubb på orten att testflyga med, samt att det känns som att så mycket kan gå sönder på den vid en krasch.

Samt att vi har vinter nästintill hela året, och jag vill kunna köra med den även fast det är snö ute :)

andWho
2009-07-30, 13:24
Tror detta är samma Cessna, till lite bättre pris:
http://www.hobbtek.se/visa_produkt.asp?id=793&t=Cessna+182+Skylane+2%2C4GHz

Kan du tänka dej en 35Mhz radio så har dom Wilga2000 också. Ytterligare lite billigare.
/A

Videoten
2009-07-30, 18:33
Verkar dessutom vara ett kraftigare batteri som följer med i denna än den Above All som dom har på bl.a. fullkontroll.
Låter ju verkligen lockande.
Måste ringa ner till dom imorgon och höra efter lite.

Någon som beställt från hobbtek?

andWho
2009-07-31, 14:51
Verkar dessutom vara ett kraftigare batteri som följer med i denna ...
Ja just det, det såg jag inte först.
Men det är lite skum spec "2200mAh 15A" !? Skulle innebära att det bara är en 7.5C ack !? Inte ens 10C. Skit med andra ord.

Skulle tro ( o hoppas ) att dom menar "2200mAh 15C", vilket skulle innebära att den tål/kan ge/ ca 33A. Vilket är mer normalt och bra.

Kolla detta !!
/A

Sigun
2009-07-31, 15:57
Exakt samma modell säljs även av Banana Hobby i staterna

http://www.bananahobby.com/1813.html

dock är priset ungefär detsamma som Hobbytek tar så de har förmodligen ett väldigt bra pris på sin kärra.

/Martin

Videoten
2009-08-01, 15:53
Nu verkar hobbtek dessutom ha höjt priset med 100 spänn sen igår

Doppsko
2009-08-11, 08:52
Har det inte blivit dyrare för att den kommer i EPO modell? Skall enligt uppgift vara lite segare och hållbarare material. Dessutom skall det komma flottörer till denna modell enligt Hobbtek. Så fort de finns lägger jag en beställning på detta plan. Min gamla E-starter har gjort sitt och jag tror detta plan blir en bra ersättare.