handdator

Visa fullständig version : EG Aircraft Edge 540 3D



Matsa
2009-08-01, 02:18
Modell: Edge 540 3D

Fabrikat: EG Aircraft

Pris: 2895

Spännvidd: 1780

Längd: 1700

Vikt: 3,9-4,3kg

Antal Servo: 5. Jag använder 7 st servon, 2 extra till choke och tändningsswitch*

Hur bra var manualen? 2/5 Dåliga bilder

Svår / lättbyggd: Ganska lättbyggd, hade underlättat om bilderna i manualen var bättre

Byggtid: Ca 4 dagar

Prisvärd: Ja

Rek. motor och propeller: ASP91 tvåtakt eller ASP120 fyrtakt.
Jag kör med en Roto 25 Bensinare och 17*8 propeller.

Fördelar: Det följer med kraftiga kullinkar och modellen har snygg färgsättning.
Ganska bra förarbetad med inslagsmuttrar för motorkåpa.

Nackdelar: När man ska plana ut efter dyk så känns det som den vill fortsätta dyka
Beror nog på att ena höjdroderhalvan fjädrar lite. Kan motverkas med ett
extra servo misstänker jag. De medföljande hjulen är mycket spröda de går
sönder alldeles för lätt.

Övrigt / Flygegenskaper: Premiären var otäck då jag följde manualen hur mycket
utslagen skulle vara. kan med fördel halveras. Efter att
jag minskade detta så flyger den helt ok och är lätt att
landa.

Corsair
2009-08-01, 09:28
Hej Matsa
Jag har en Peak Models Extra 330L 25%, den är säkert byggd i samma fabrik, min första flygning var vansinnigt jobbig pga utslagen. Min artikel finns här på RCFF/Byggdagboken, har även en ny artikel om en "Makeover" av samma kärra...

Matsa
2009-08-02, 04:44
Jag kikade på din kärra i "Byggdagboken" tillbehören ser precis ut som till min och mycket av uppbyggnaden av planet ser mycket likt ut dessutom.

Matsa...

KenPro
2009-08-02, 08:30
Matsa, kul att premiären gick bra. Bara att justera upp utslagen nu till du är en fullfjädrad 3d pilot. Jag stör tråden med att jag premiärade Pittsen igår. Själv gick jag åt andra hållet o ökade utslagen till vad som gick att få på samtliga roder o den flög mycket trevligt men vingrockar något fruktansvärt vid harrier flygning o drar åt de mesta håll vid knivegg. I övrigt flyg den hur snällt som helst men min Saito 115 var i klenaste laget, något den inte borde vara i detta plan. En YS 110 skulle sitta fint i denna kärra.