handdator

Visa fullständig version : Otrevlig Acromaster



tavelsuddaren
2009-08-03, 22:36
Hej, Jag har en Mpx Acromaster som jag flugit med ett 10 tal gånger men som jag tycker beter sig oroligt och inte alls lugn.Jag har roderutslag enligt anvisningar både i 3d o normal mode. I båda fallen ulever jag modellen lika dan. Min setup är följande: Motor Turnigy 35-42 c , 40 amp fartregulage, acc: 2170mha 3s . Tyngdpongten är förstås rätt oxå. Nu förstår jag att inte detta plan ar speciellt nybörjarvänligt, men jag flyger bla en blade eep sen innan och det behärskar jag bra i 3 d oxå. Jag skulle gärna vilja ha lite tipps på nått som gjorde det hela till en mer harmonisk flygning. Hoppas ni förstår mitt problem. / Georg :stupido2:

DanneG
2009-08-03, 22:42
testa att minska utslagen, använd expo om din radio klarar av det, acromastern som jag har är riktigt riktigt snäll

tavelsuddaren
2009-08-03, 22:56
tack för svaret, Radion är en 2.4 ghz futaba, ska försöka ställa in expo. Vad har du för utrustning för övrigt i din acromaster?

Joacim
2009-08-03, 23:12
Du kan flytta TP längre fram om du vill, pröva en cm i taget, den är helt okritist för TP förflyttningar, då blir den stabilare i loping planet.