handdator

Visa fullständig version : spännande flygning ....



kenneth67
2009-08-06, 10:20
jupps igår vart det lite flyg ensam på fältet större delen så inga bilder ...
pinade min gammla black horse extra ... som har fått lite snällare muskler på ålderns höst .. en asp 46 pryder denna nu..

äldsta kärran i samlingen som harvart med sedan start nästan så ..
mycket lek å bus efter några fullgas tryckare inverterat på lååååg höjd över fältet så vart det plötsligt mer flugande bitar i luften än vad som var tanken ...

det visade sig att bränsle och olja hade gjort balsan i botten av tank acc utrymme bakom brand väggen ganska så mjukt ! :girl_cray3::girl_cray3: det var denna botten som lossnade med full mutter och vrålande motor så konstaterades at ngt hängde å dinglade under planet ! hmm bäst att landa å kolla .. jodå där var allt ngt löst det visade sig när jag kom fram till planet att accen hängde å släpade i marken ..

detta kunde blivit riktigt spännande eller ?? så kontentan av detta är lite att man SKA säkra sina kontakter med antingen särskillda lås eller som jag biltemas korta bunt band så dom inte kan åka isär

hadde accen lossnat i luften så ja gud vet vad som kunnat hända .. full tank full gas utan möjlighet till kontroll .. ujuj
nu gick det väl denna gång ....