handdator

Visa fullständig version : Jets over Rinkaby



jobex
2009-08-09, 22:01
Hej

Vill tacka Åhus modellflygklubb för en trevlig dag på Rinkaby, kunde kanske blåst lite mindre, men det blev iaf några lyckade flygningar.

Jag är ingen bra fotograf och glömmer oftast bort kameran, men några som var på plats fastnade på bild......

Jag hade en lite premiär för mig själv, har inte använt GPS:en i Weatronicen förrut, nu hade jag minneskortet i och loggade de 3 flygningar jag gjorde med den. Ganska intressant att läsa av värden från flygningarna, vet inte hur exakt den är och hur mycket det går att lita på värdena, men det intressantaste är nog ändå att se signalstyrka, strömförbrukning sekund för sekund, vilken acc som använts och vilken spänning de håller, höjd, hastighet. Skall jag vara helt ärlig, så var det hastigheten jag var mest nyfiken på själv,..:) 3 flygningar gav 3 olika maxvärden på Aermacchin: 331, 300, 285 km/h, Som högst var modellen uppe på 391 m och strömförbrukningen var vid ett tillfälle uppe i 1,2 A.

Ha det bra alla, hoppas komma tillbaka och flyga nästa gång.

Patrick Johnsson
2009-08-09, 22:41
Tjenare Johan.
Fina bilder :)
Glöm inte att vi kör så det ryker den 29 augusti.
Ha det Patrick

mulder
2009-08-10, 08:45
Hej Johan.

Tack för de fina bilderna.
Alltid kul att göra mätningar på höjd, hastighet, ström för.. mm,mm.
Tack till alla som gjorde denna träff lika underbar o trevlig som det brukar bli i Rinkaby. Hoppas att någon filmade.
Nu laddar vi inför nästa träff, ha det gott /Mulder

Jakob
2009-08-10, 09:06
Ja vad ska jag tillägga! Tack än en gång till alla som kom och gjorde denna träff lika trevlig som alltid. Hoppas också på film! Kommer garanterat den 29 augusti. Tack Johan för bilderna. Det var extra kul att se Fox Cuben i luften.

Dragon
2009-08-10, 21:52
Ja vad ska jag tillägga! Tack än en gång till alla som kom och gjorde denna träff lika trevlig som alltid. Hoppas också på film! Kommer garanterat den 29 augusti. Tack Johan för bilderna. Det var extra kul att se Fox Cuben i luften.

Håller med dej Jacob!:thumbup:
Här kommer en liten film på din Reaper och Johans Fox Cub.

http://www.viddler.com/explore/Jet-Dragon/videos/19/

Jakob
2009-08-10, 22:51
Tack för den Kalle! Kul att se!

jobex
2009-08-11, 07:48
Tur att det finns folk som tar sig tiden och filmar, så vi andra lata människor kan njuta.

Kalle jag tyckte det stod Del 1 i början, betyder det att vi kan förvänta oss mer film......:)?

Var lite osäker innan, men nu har jag bokat den 29:e i almanackan.

Ha det bra

Dragon
2009-08-11, 18:28
Här kommer del 2!
Jag ska nog få ihop någon filmsnutt till.

Viddler.com - jetsoverrinkaby20090808del2 - Uploaded by Jet-Dragon@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/b9dd4f55/@@AMEPARAM@@b9dd4f55/

mulder
2009-08-11, 18:41
Mer :fans::dance3::love: Mr Mulder

Mange Lundin
2009-08-11, 21:51
Nu är man officiell medlem i Jet-Skåne också, häftigt.
MER FILM KALLE, MER MER MER...

kvaark
2009-08-11, 22:37
Kommer några av bilderna jag tog från Rinkaby

Enjoy

kvaark
2009-08-11, 22:38
2 bilder till som inte fick plats i förra serien

Dragon
2009-08-11, 22:42
Nu är man officiell medlem i Jet-Skåne också, häftigt.
MER FILM KALLE, MER MER MER...

Ja du Magnus det pliktar! Då måste man närvara vid varje Jet-träff!:sarcastic:

Här kommer min sista film.
Viddler.com - jetsoverrinkaby20090808del3 - Uploaded by Jet-Dragon@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/fedeeeee/@@AMEPARAM@@fedeeeee/

Jakob
2009-08-12, 16:11
Tack! Ska försöka filma lite själv den 29 augusti när vi flyger jet nästa gång!

mulder
2009-08-12, 21:40
Tack! Ska försöka filma lite själv den 29 augusti när vi flyger jet nästa gång!

Kanon bra ide att du filmar, då kan jag o Johan flyga mer då vi alla tre har samma kanal:sarcastic: /Mulder

jobex
2009-08-13, 08:02
Tack för filmerna Kalle !

Bra idé Mulder......ser redan fram emot Jakobs filmer...:) Vill ju in i det längsta undvika att byta kanal, har haft den i så många år, så man kommer väl att ta fel klämma då.

Nu är det 2,4 på gång för min del, så då löser det sig.

Tobbe A
2009-08-13, 11:56
Jag har totalt missat denna tråden men även jag får tacka för en trevlig dag i Rinkaby!

Slänger med en film tagen under Patricks flygning med MD-80. Jag filmade inte mycket i helgen men det finns lite skakig film från Johnnys ena flygning med Harpoonen kvar i kameran, lägger upp den när jag hinner.

YouTube - Flygning med MD-80 i Rinkaby 090808

(Johan oken till servona är frästa och går med posten idag.)

wesse
2009-08-13, 12:03
Ni fräser o grejar åt varandra och ingen bill byta kanal hmm jetflygare är nog ett ganska konstigt släkte... Yehhh filmer är trevlig att se på dessa unika varelser och deras skapelser... Moahahaha

Jakob
2009-08-13, 12:14
Jag har totalt missat denna tråden men även jag får tacka för en trevlig dag i Rinkaby!

Slänger med en film tagen under Patricks flygning med MD-80. Jag filmade inte mycket i helgen men det finns lite skakig film från Johnnys ena flygning med Harpoonen kvar i kameran, lägger upp den när jag hinner.

YouTube - Flygning med MD-80 i Rinkaby 090808 (http://www.youtube.com/watch?v=R9krLBhnl3s)

(Johan oken till servona är frästa och går med posten idag.)

Tack för den fina filmen på MD-82:an Nog den bästa hittills. Min JetJoe spinner som ett schweitziskt urverk.

Dragon
2009-08-13, 12:18
Wesse! Sådana problem har inte du och jag för vi kör ju med kottantenn!moahahahaha:sarcastic:

Sen får ni gärna filma grabbar för då får jag mer tid att flyga! Yehhhhhhh :thumbup:

Dragon
2009-08-13, 12:25
Tack för den fina filmen på MD-82:an Nog den bästa hittills. Min JetJoe spinner som ett schweitziskt urverk.

Kan bara hålla med dej Jakob! Det är så nackahåret reser sej när man hör ljudet! Visst spinner den fint den där Joen,
men så har den ju också varit i CL:s magiskahänder!:thumbup:

jobex
2009-08-13, 14:27
Kanon Tobbe, då skall jag montera servon imorgon kväll efter kräftskivan.....:)

Snyggen film också, om dina framtida filmer håller samma klass som fotona du brukar ta, så kan vi vara lyckliga.

Har sagt det innan, men säger det igen att MD:n är mäktig, imponerande att genomföra ett sådant projekt.

Wesse det var mest för alla andras skull jag inte vill byta kanal, enligt frun lider jag av lätt alzheimers och skulle förmodligen ta fel klämma då......, men det kommer en kortare version av antennen snart :)

wesse
2009-08-13, 16:09
Kan bara hålla med dej Jakob! Det är så nackahåret reser sej

Nackhår som reser sig oj att du va så lättskrämd Kalle det trodde jag inte:sarcastic:



Wesse det var mest för alla andras skull jag inte vill byta kanal, enligt frun lider jag av lätt alzheimers och skulle förmodligen ta fel klämma då......, men det kommer en kortare version av antennen snart :)

Jobtex så länge du tar bara tar fel klämma är det väl inte så farligt.. Värre om du skulle ta fel fru:sarcastic:

mulder
2009-08-13, 19:46
Nackhår som reser sig oj att du va så lättskrämd Kalle det trodde jag inte:sarcastic:



Jobtex så länge du tar bara tar fel klämma är det väl inte så farligt.. Värre om du skulle ta fel fru:sarcastic:

sliter så lite så:sarcastic: /Mulder

jobex
2009-08-13, 22:58
Jobtex så länge du tar bara tar fel klämma är det väl inte så farligt.. Värre om du skulle ta fel fru:sarcastic:

Hur skulle det kunna bli värre....haha

Nä, skojar bara, har haft samma fru i många år och vill inte byta

Tobbe A
2009-08-14, 23:18
Då var en kort film på Johnnys ena flygning uppladdad.

YouTube - Harpoon i Rinkaby 090808