handdator

Visa fullständig version : fullkontroll eg-edge



pär
2009-08-10, 20:14
va ner på posten 16:00 o hämta paketet med planet som ja fick billigt pg av ett visuelt fel som ja inte kan hitta.bara hålen i kåpan kvar nu så imorgon blir det prov flygning.byggtid ca 4 timmar:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:bilder kommer bara ja hittar kort läsaren

streem
2009-08-10, 20:50
Jag har oxå beställt en sån men från mft... för typ 1vecka sen
och har inte hört något ännu :(

vore kul med lite film/bilder!

AmRi
2009-08-10, 21:45
det är en mycket trevlig maskin och flyga. En sån man kan rekommendera till andra typ. Yaken är oxå mycket trevlig och ännu mer rörlig om man vill det:) Mina kommer från Peakmodel men tror det är samma.

Vad har ni för motorer i era maskiner?

pär
2009-08-11, 22:02
premiär flög idag å edgen flyger grymt fint.super nöjd:thumbup:finns lite bilder på flylow.se

Fredrik Lundberg
2009-08-12, 20:37
Har med beställt en utav mft förra tisdagmorgon, igår mailade jag dom och frågade vad som hänt och till svar fick jag"ursäkta att det dröjt men vårt lagersaldo är inte uppdaterat, din modell komer med nästa sändning till sverige 20/8" skitskoj, var ju liksom det som var grejen med att beställa av dom, det brukar gå fort!!! Fullkontroll är bäst men dessvärre så var den slut hos dom...
Så du som med beställt en får nog med hålla ut en stund till tyvär..

streem
2009-08-12, 20:55
Har med beställt en utav mft förra tisdagmorgon, igår mailade jag dom och frågade vad som hänt och till svar fick jag"ursäkta att det dröjt men vårt lagersaldo är inte uppdaterat, din modell komer med nästa sändning till sverige 20/8" skitskoj, var ju liksom det som var grejen med att beställa av dom, det brukar gå fort!!! Fullkontroll är bäst men dessvärre så var den slut hos dom...
Så du som med beställt en får nog med hålla ut en stund till tyvär..


Japp jag har oxå fått det svaret Men!
jag ringde och pratade med fullkontroll och sändningen
skulle komma fram imorgon den 13/8 så vi får väl hoppas att tomten
kommer tidigt :P

Fredrik Lundberg
2009-08-12, 21:27
Vad ska ni ha/har för motorer i era? Funderar själv på zenoah 20 cc med tillhörande pipa, vägrar ha dessa brölande orginaldämpare som dom flessta 25cc bensinare har.

pär
2009-08-12, 22:00
ja kör med en crrc-pro 26a med trasig orginal ljuddämpare det funkar kanon.super nöjd synd bara att man inte fick plats med två servon till höjden

Sigun
2009-08-13, 06:26
ja kör med en crrc-pro 26a med trasig orginal ljuddämpare det funkar kanon.super nöjd synd bara att man inte fick plats med två servon till höjden

Det var kul skrivet Pär :sarcastic: Gillar speciellt att den funkar kanon med trasig dämpare :sarcastic::sarcastic:. Undrar hur nöjd du skulle vara med en fungernade dämpare? det går kanske inte att beskriva i ord ?

/Martin

pär
2009-08-13, 09:09
haha det sjuka är att den går sämmre med den hela dämparen.det blev mer drag i motorn när pipan gick av.så nu flyger ja bara med burken dessutom är det ju inte så snyggt med ett stuprör under kåpan:thumbup::thumbup::thumbup:

Gezuz
2009-08-13, 18:24
Jag kör också med en crrc-pro 26:a och jag har även skaffat Canister dämparen som finns till den här motorn. Mycket nöjd med planet men det finns en sak och det är kniveggen som är svår att få till i för låg fart.
Skickar med en länk till youtuben där man får sig ett gott skratt när jag hovrar ner i hagen på Drags.
YouTube - MAH03543
Här ser man dämparen.

streem
2009-08-13, 21:27
Får min edge nästa vecka fick jag höra av fullkontroll
har inte längtat efter något så mycket på länge :)

Fredrik Lundberg
2009-08-13, 21:29
Gezuz! Vart har du fått tag på canisterdämparen till 26cc?

Gezuz
2009-08-14, 09:23
Fredrik jag köpte den på den här sidan
http://www.valleyviewrc.com/Canister%20mufflers.htm
Tog någon vecka att få hem.

pär
2009-08-14, 09:49
va häändee u da:thumbup:allt blir lite roligare med en dalmas i närheten

Gezuz
2009-08-17, 10:46
Jag har även gjort en hård marksyning med min Edge tror det var andra flygningen som acken lossnade och planet gick ner i isen på siljan. Dock så gick den ner snällt men det vart lite att laga. Därav det blå vingörat.
Kröken har nu gått sönder på min canister dämpare. Inte så konstigt då jag använde våld för att böja till den och eftersom den är utav aluminium så vart det sprickor som ledde till en trasig krök. Men det är bara att ordna till det funderar på rostfritt krök. Vi får se.

pär
2009-09-11, 22:59
nu är det bara små små molekyler kvar av min eg edge 540:banghead:så ja sökte en ny likadan men det fanns inte o få tagi:banghead:men skam den som ger sig ja köpte en goldwing edge på fullkontroll gissa om ja blev brydd när det låg ett exakt lika dant plan i kartongen:thumbup:det enda som va annorlunda va fyra träbrickor å klädseln.sjukt nöjd.älskar snabb service o på hittade svar:sarcastic:

streem
2009-09-12, 09:14
Edge/yak modellerna som förut hette EG/Aboveall
har bytt ägare så det är samma modell fast heter nu
Goldwing!

Var ute nu på morgonen och flög min :) helt vindstilla!

pär
2009-09-12, 18:02
prov flög nya edgen i morsse o den flyger sjukt fint lite svår o se mot mörka moln bara annars lugn som en deckad a-lagare:thumbup:just ja ja har en nästan intakt höger vinge till eg,s edge plus en motor kåpa till en yak om nån vill ha.0703711770

pär
2009-09-12, 18:09
Det var kul skrivet Pär :sarcastic: Gillar speciellt att den funkar kanon med trasig dämpare :sarcastic::sarcastic:. Undrar hur nöjd du skulle vara med en fungernade dämpare? det går kanske inte att beskriva i ord ?

/Martin
nu har ja provat med en hel ljud dämpare.värdelöst är svaret

Gezuz
2009-09-18, 20:31
Pär hur är din Edge på kniveggen min är inget vidare på den? Du kör ju samma motor som jag i Edgen och vad kör du med för propeller?
Själv kör jag med Sonic 18/8 och den drar ur kärran kanon vid hovring.

pär
2009-09-22, 08:18
tja ja kör med en 17x8 xoar propp o det funkar fint.vid knivegg måste ja höjda lite men funderar på o mixa till det med sidorodret annars kanon