handdator

Visa fullständig version : Transportera vingarna lite smidigare?!



Per P
2009-09-04, 09:05
Ibland får man ju för sig att man vill ha med sig mer än ett plan ut till flygfältet, men har ingen lust att stå o fundera över precis hur man ska packa in allt i bilen, och i vilken ordning etc.... Jag tog mig då en närmare titt i bilen om man kunde få upp vingarna i taket på något vis. V70 har ju lastnät inbyggt i ryggstödet, och i taket sitter fästen som man sätter lastnätet i. De här fästena kan man ju lika gärna hänga vingar i =)
I ena änden av stången som går från sida till sida, svetsade jag fast änden, och i andra änden av stången fick änden vara lös. På så sätt är det ju rätt så enkelt att plocka bort stängerna när man inte ska använda dem.
Jag har hittills bara gjort fästen för min Spitfire-vinge, men så fort jag är klar med vingen till min Tigercat ska det göras fästen även för den vingen!

Se om det är något ni kan använda er av till andra bilmodeller också, för det här sättet verkar funka fint

//Per

wesse
2009-09-04, 09:28
oj oj det va fiffigt värre:thumbup:

fungerar det för fomies oxå tror du??

matbos
2009-09-04, 09:38
oj oj det va fiffigt värre:thumbup:

fungerar det för fomies oxå tror du??

Det finns ju en bra bild på Torgny hur han transporterar dessa onda tingestar :sarcastic:

Per P
2009-09-05, 09:33
Hehe, Nån så stor Foamie har du inte Wesse, så du måste plocka bort vingarna på den under transport =)