handdator

Visa fullständig version : Dekaltrimm - Hur gör man...



DrHanke
2009-09-05, 21:44
Stora dekaltrimmar dagen, byrådirektörn behövde lite dekaler till sitt projekt så va fasen tänka ja. Brukar inte orka fixa mina egna dekaler men nu tog jag fram lite nya roliga till Byrådirektörn så då passade jag på att dekaltrimma min Yak. Gjorde även en lite så går till film :)

http://www.viddler.com/explore/drhanke/videos/364/

Sigun
2009-09-05, 21:59
Jaha.. vart beställer man? hittade ingen beställningsknapp hihi. Vad är det för prylar du använder dig av ? är det någon typ av specialskrivare ? eller funkar de med vilken plotter som helst?. Vart köper man materialet ?..

Många frågor men frågar man inte så får man ju inget veta.

/Martin

DrHanke
2009-09-05, 22:35
Det är en vinyl cutter avsedd för ändamålet, inhandlad av Ove på Airmedia. Materialet är film för att användas till detta, normalt så är det reklamskyltar, texter på dörrar, bil texter mm. Jag använder den normalt för att göra bil och båtdekorer, största är en företagsskylt på 6x4m då var det pillit å få allt rätt :)

Materialet köps på lite olika ställen beroende på vad man skall ha och bästa pris för stunden ofta vilka som har vad hemma...

Väntar hem en variant för Flygplan som är 0.3mm tjock för att spara vikt, fördelen är att den visst skall vara bränsletålig och uv tåligare än de jag har nu.

Program är Indesign, Photoshop och för maskinen CorelDraw med Signcut.

Hoppas det var lite svar på frågorna :)

mulder
2009-09-06, 21:54
Det är en vinyl cutter avsedd för ändamålet, inhandlad av Ove på Airmedia. Materialet är film för att användas till detta, normalt så är det reklamskyltar, texter på dörrar, bil texter mm. Jag använder den normalt för att göra bil och båtdekorer, största är en företagsskylt på 6x4m då var det pillit å få allt rätt :)

Materialet köps på lite olika ställen beroende på vad man skall ha och bästa pris för stunden ofta vilka som har vad hemma...

Väntar hem en variant för Flygplan som är 0.3mm tjock för att spara vikt, fördelen är att den visst skall vara bränsletålig och uv tåligare än de jag har nu.

Program är Indesign, Photoshop och för maskinen CorelDraw med Signcut.

Hoppas det var lite svar på frågorna :)

Nja jag hittar inte heller beställningsknappen /Mulder

bertile
2009-09-09, 19:29
Kul att få se hur det går till. Såg pillrigt ut. Hoppas det inte var min Musse han pinkar på.......

simonarvestrand
2012-11-13, 11:15
Nån som har koll på vart man får tag i en Cuttingplotter till ett vettigt pris ?

är maskiner mellan 3-5k något att ha eller måste man lägga massa peng ?

Kommer köra mest i storlekar som är något mindre än a4 tror jag. det är givetvis lite beroende på pris på maskin

TommyzT
2012-11-13, 12:24
Nyfiken som jag är tryckte jag på länken men fick bara läsa:
The page you were looking for doesn't exist.


You may have mistyped the address or the page may have moved.
Eller var det vad du printat ut? ;-)

Carl
2012-11-13, 12:31
Hej!

Detta är vad som kommer upp när jag trycker på länken!

Sidan du letade efter finns inte.

Mvh. Roger.