handdator

Visa fullständig version : Race mot Suzuki Hayabusa Turbo



info@hawkturbine.com
2009-09-08, 08:19
Hej
I lördags var det flygdag på Kjula.
Jag "Reno Racade" mot en Suzuki Hayabusa Turbo (motorcykel) med 328,6hk på bakhjulet!
Fyra vändor runt konerna på banan som var 700m lång.
Jag blev efter i starten (konstigt va???) men vid första rundningen var vi lika. Därefter låg jag framför Hayabusan hela vägen in i mål.
Killen som styrde Haybusan, Peter Vestman har rekord på flygandekilometern på is!

Mig veterligt var det världspremiär för något dyligt med modell Jet.
Det plan jag använde var C-ARF Flash och naturligtvis med en Hawk 100R som drivlina.

bokis
2009-09-08, 09:19
Tja...Enda lösningen för att du ska komma ur depressionen efter att ha torskat mot en Japansk rikokare i acc-testet är att sälja F-15 till lilla mig..
Och satsa helt på tävlingskarriären..:lollypop:

info@hawkturbine.com
2009-09-08, 09:45
Nja... Inte torska jag inte...
Hayabusan räckte inte till...
Flashen va snabbare...

På Söndagen racade jag en gång till men mot en Hayabusa utan turbo. Han förlorade även han mot lilla Flashen...

Bokis, du får ringa och bjuda efter Jet Power så får vi se...

Man kanske skulle skaffa sig en Hayabusa oxå? Med turbo i så fall...
/Anders

JonasTecknare
2009-09-08, 09:54
You crazy!!!................................. I love it!

mrblueshooter
2009-10-01, 22:47
Farao va häftigt:)

jocke1963
2009-10-02, 02:33
Inga filmer ?? :(

wesse
2009-10-02, 06:23
det va en sällsam tävling...yehhh tror jag ska ta upp den här på hemmaplan...Fomie vs Stiga:sarcastic:

hade varit kul och se på en film om det filmades något??

info@hawkturbine.com
2009-10-02, 07:22
Hej Wesse
Jag satsar en femma på Stigan om banan är kort!
Förbered dig mentalt... Stigan kan vara mycket start snabb!!!
/Anders

mulder
2009-10-03, 10:23
Wesse lille mannen, Anders på Hawk har säkert något roligt att sälja till dig eller hör med Jacob som har en annons ute, Stiga o Fomie tävling, hmmmm trodde du var en Hard Man, tänk om Bill over there får reda på detta om Stigan o Fomie nej nej o åter nej Wesse, men jag skall berätta en hemlis för dig det hade varit lite små häftigt. /Mulder

wesse
2009-10-03, 10:31
Wesse lille mannen, Anders på Hawk har säkert något roligt att sälja till dig eller hör med Jacob som har en annons ute, Stiga o Fomie tävling, hmmmm trodde du var en Hard Man, tänk om Bill over there får reda på detta om Stigan o Fomie nej nej o åter nej Wesse, men jag skall berätta en hemlis för dig det hade varit lite små häftigt. /Mulder


Bill vet redan vem som är sveriges största pellejöns så jag är inte orolig:sarcastic:

en Fomie gör mannen medan dom där getterna mest ser roliga ut:lollypop:
http://saltakvarn.files.wordpress.com/2009/05/picture-31.png?w=300&h=299

Kennerdahl
2010-12-17, 23:09
Grym idé men ballast av allt va ju lackjobbet på din "Reno Racade".. me like verry much! ;)