handdator

Visa fullständig version : Crawlersjuka



wesse
2009-10-02, 07:55
Ja då har det blivit så att min son 6 år önskar sig en crawler till julklapp:)

Var finner man dessa maskiner??

vill jämföra modeller o priser lite och se om pengarna räcker till en...

DennanHMFK
2009-10-02, 08:05
hm är inte så inne på Crawlers, kör annat istället.
men här på RSB.se så finns det ett forum för Krypare: http://rsb.se/arena/forumdisplay.php?f=26

där kanske du får lite hjälp om inte annat.

på mässan såg jag en Crawler från..hm.. ja vad dom nu heter, 1800kr komplett RTR. :)

hoppas du får klarhet i det du söker.

wesse
2009-10-02, 08:13
hm är inte så inne på Crawlers, kör annat istället.
men här på RSB.se så finns det ett forum för Krypare: http://rsb.se/arena/forumdisplay.php?f=26

där kanske du får lite hjälp om inte annat.

på mässan såg jag en Crawler från..hm.. ja vad dom nu heter, 1800kr komplett RTR. :)

hoppas du får klarhet i det du söker.

tack Dennan nu fann jag lite länkar:lollypop:

DrHanke
2009-10-02, 10:39
prata med våran egen expert "Gullan" :)

wesse
2009-10-02, 16:09
prata med våran egen expert "Gullan" :)


försökte komma i kontakt med Gullan men en fotogeningenjör stoppade mig och han hänvisade till Henry och Dr Hanke då han tyckte deras kunskaper räcker i detta ärende :banghead:

Så Dr Hanke och Henry vilken crawler skulle passa Liam för c:a gurka 2500kr

jugg
2009-10-03, 10:30
Tjena Wesse.

Har själv fasnat i crawler träsket.

Har en hbx crawler som man kan köpa komplett med radio och allt för 1995:-... bara sök på blocket så hittar du..

Det man ska göra på sikt är att byta servon till minst 20kg servo, byta däck och kanske byta till 2s lipo för längre kör tid...

hoppas det hjälper.

wesse
2009-10-03, 10:42
Tjena Wesse.

Har själv fasnat i crawler träsket.

Har en hbx crawler som man kan köpa komplett med radio och allt för 1995:-... bara sök på blocket så hittar du..

Det man ska göra på sikt är att byta servon till minst 20kg servo, byta däck och kanske byta till 2s lipo för längre kör tid...

hoppas det hjälper.


Liam o jag letar för fullt efter en Crawler och vi måste nog ha en komplett så jag kollar vidare tack för tipset Jugg:lollypop:

han vill helst ha en blå som liknar en Bubbla så jag sitter nu o förklarar att vi kanske inte kan hitta just en sån för rimlig peng... sen fastnar han hela tiden för dom där större 1:10 crawlarna på you tube:banghead: dom är ju inte gratis...

nu planerar vi hur vi ska bygga om huset till den evetuella Crawlern som ska flytta in här...

wesse
2009-10-03, 15:50
nu har Liam och jag letat Crawler på snart alla butiker som finns och vi har börjat ana vilken det blir som ska flytta in här till julafton:lollypop:

Nästa fråga är finns det en montertruck eller crawler simulator som man kan leka lite med för gratis nerladdning??:lollypop:

jocke1963
2009-10-03, 16:13
.....Nästa fråga är finns det en montertruck eller crawler simulator som man kan leka lite med för gratis nerladdning??:lollypop:

Det enda jag hittade vid en snabb sökning är denna, men det är bara banracebilar:
http://www.virtualrc.com/downloads/gamedownldetail.aspx?gdid=48&gdc=0

Håller på att ladda ner den, får se om den funkar med min usb-flygsändare...

mds
2009-10-03, 16:24
hej min sån fick en från Cbiz patner ab härom dagen och den var helt ok

jugg
2009-10-03, 20:05
tjena wesse...

du missade nog lite vad jag skrev... den är komplett.. bara ladda och köra... men på sikt kankse man ska uppgradera lite..

http://bmtsweden.e-butiken.se/?cat_id=41

där är den jag menar i skala 1:10

wesse
2009-10-03, 20:08
tjena wesse...

du missade nog lite vad jag skrev... den är komplett.. bara ladda och köra... men på sikt kankse man ska uppgradera lite..

http://bmtsweden.e-butiken.se/?cat_id=41

där är den jag menar i skala 1:10


nix jag missade inte vad du skrev Jugg jag bara formulerade mig lite småländskt och ni ingrodda nollåttor har ju svårt för det riktiga bondspråket...moahahah
jo jag menade att vi ska ha en helt färdig med radio ungefär en sån du tipsade om..

ska lusläsa andra länken du fixade tack tack och kram kram

riktiga män stannar vid påfartsträckor yehhhh

UndCon
2009-10-04, 15:19
Den för 1999 ser intressant ut...inte för att jag vet något om bilar

men man måste ju kunna parallellkoppla ett antal 2S accar (har bara små hemma)

typ 4*800mAh eller så...

chrisvås
2009-10-05, 18:57
Ett litet tips. Håll grabben borta från crossar bara. Jag har två killar i din grabbs ålder och fyfanken vad det kan kosta med prylar.. Så håll han undan !

Sen är det ju iofs jäkligt kul :). och bara liiite coolare än crawlers....

DrHanke
2009-10-05, 20:51
Ett litet tips. Håll grabben borta från crossar bara. Jag har två killar i din grabbs ålder och fyfanken vad det kan kosta med prylar.. Så håll han undan !

Sen är det ju iofs jäkligt kul :). och bara liiite coolare än crawlers....

Nån måste ju ha visat crossarna för grabbarna :lollypop:inte så att pappa egentligen vill ha en också :sarcastic: jag skulle se det som ett gyllene tillfälle i motivationen inför regeringen hemma...

chrisvås
2009-10-06, 17:45
Jo råkar ju visst åka endel hoj jag med.. Bor ju dessutom 5 min från malmabanan. Typiskt ;) Men är ju otroligt kul också :) Faktiskt även trist dyrt ibland, så håll han undan. Crawler verkar kul.

UndCon
2009-10-06, 20:46
Beställde en idag från USA...~2000 blir det - men då tänker jag använda min DX7 spakradio...

wesse
2009-10-06, 20:51
Beställde en idag från USA...~2000 blir det - men då tänker jag använda min DX7 spakradio...


en länk kanske:icon_pai: vilken blev det??

DrHanke
2009-10-06, 21:43
wesse tänk om liam läser här... då blir det ju ingen julklapp...?

UndCon
2009-10-06, 22:07
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXWHJ7&P=0 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWHJ7&P=0)

en Venom Creeper

manson_swe
2009-10-08, 22:27
inte riktigt va ni söker kanske men våran kille ( 5år) gillar ett "gammalt" spel som heter big scale racing.

Deiceman
2009-10-09, 13:20
Beställde en idag från USA...~2000 blir det - men då tänker jag använda min DX7 spakradio...

Hmm..
DX7:an är väl inte avsedd för marken utan bara för luftbruk....
Står väl till o med på dom har jag för mig.
Ja, jag är gnällig idag!

UndCon
2009-10-09, 14:21
Om den inte "fungerar" på marken - hur skall du kunna taxa ett flygplan eller hur skall du kunna lyfta med en helikopter?

Det där är ett försäljningsargument för att dom vill sälja sina rattradios istället.

Jag läste en recension från Venom där dom tom rekommenderade att använda 6kanalers spakradios om man fullutrustar bilen (5 kanaler) - vilket jag redan räknat med att göra och då använda en AR6100 och den är ju inte ämnad till bilbruk den heller :)

förresten - vad skulle hända?

roggie_49
2009-10-09, 14:29
Hmm..
DX7:an är väl inte avsedd för marken utan bara för luftbruk....
Står väl till o med på dom har jag för mig.
Ja, jag är gnällig idag!

Spela roll, huvudsaken e juh att grabben blir glad.
BTW undrar om det inte vore bättre med en ww1600bubbla och skala ner den med 50 pocent:sarcastic:

Deiceman
2009-10-12, 12:08
Jag SA ju att jag va grinig den dan... ;)
Det här med att använda flygradio till bilar och vice versa är väl en gammal kvarleva från förr.
Vänligen bortse från mitt tidigare inlägg!
Klart grabben ska va glad! Kör på bara.

UndCon
2009-10-12, 20:10
hehe - inga problem Deiceman

harmon
2009-10-13, 09:38
hmmm intressant läsning...

vad skall man köpa..? omman nu inte vill uppdatera det första man skall göra..?
styrning fram o bak verkar ju vara kung iaf..

tacksam för gooa svar..

UndCon
2009-10-13, 20:26
Det verkar som att man skall satsa på rejäla grejer från början

Axial AX10 är populära och det finns mycket delar till dom

Venom Creeper som jag beställt är mycket kompetent den med

Sedan finns det några billigare alternativ RTR (Ready to Run) vilket kan vara bra om man måste tänka på sin budget eller bara vill känna på lite

harmon
2009-10-14, 21:17
Undra om man skall ha en 1:8´a eller en 1:10´a.. så ja imbillar mig att 1:8:an e bättre på att ta sig fram..

eller har ja fel..?

kankse inte håller lika bra...?


mvh

UndCon
2009-10-14, 23:38
Det vet jag inte - men för mig känns 1:8 för stort