handdator

Visa fullständig version : CD-scaledesigns.



Lada008
2009-10-17, 09:41
Är det någon som har beställt något från CD scaledesigns
Nån sa att man skulle tänka sig för innan man handlade där
Isåfall varför ?
Levererar dom inte eller har dom dåliga produkter
//

ivve
2009-10-17, 11:50
Är det någon som har beställt något från CD scaledesigns
Nån sa att man skulle tänka sig för innan man handlade där
Isåfall varför ?
Levererar dom inte eller har dom dåliga produkter
//

Citat...
Vad det gäller min B-17 sä är det väl egentligen inga riktika konstrukionmissar .
Modellen går ju naturligtvis att bygga o flyga så som konstruktören har tänkt.
Däremot så är det en hel del i mina ögon konstiga lösningar på en hel del detaljer.
Till exempel ingen åtkomlighet av radioutrymme uppifrån, endast en lien lucka på undersidan, motormontaget i gondolerna oxå onödigt krångligt, även tankinstallation lite lustig.m.m. plus en massa andra ändringar jag gjort.
Vad det gäller skalariktigheten så är den OK. Inte 100% men det är ju standoffskala det handlar om i detta fall så det får man ta. Den är faktiskt hyfsat bra i alla fall.

Motorkåpor o övriga plastdetaljer som skulle följt med lasersatsen lyser fortfarande med sin frånvaro ! Efter ca. 40 mail ! o tusen olika ursäkter o anledningar så skickade han mig efter 2 1/2 år gjutformarna till motorgondolerna men dom var så bedrövligt dåliga så det vart till o göra plugg o form själv. Så där blev man blåst på ca. 500 spänn.

Skall man bygga en sån här modell så gäller det verkligen att vara lite kreativ o tänka lite i egna banor för att få en modell man är nöjd med. Detta gäller för övrigt alla ritningsbyggen tycker jag. Man får inte låsa upp sig allt för mycket på detaljer. Det är ju inget som hindrar att man går sina egna vägar !

Så tänker du beställa från den här mannen så tänk dig noga för först. Framförallt,fövissa dig om att han verkligen har satsen och alla tillbehör på lager innan du skickar några slantar.
__________________

Lada008
2009-10-18, 08:30
Då förstår jag? kanske ska undvika dom då så slipper man bli förbannad
Jag kan inte förstå varför man har firma om man inte verkar förstå att det faktiskt är kunderna som betalar ens lön
Obegripligt
Tack för upplysningen //