handdator

Visa fullständig version : Modellflygardagars team



Sebbe
2009-10-20, 10:28
Hallåj!!

Skrev om detta ämne i ett annat stort modellflyg forum men tänkte att man kunde slänga upp det här med!


Vore det inte fräckt om Sverige kunde ha ett team modellflygare som flyger tillsammans, typ 4-5 pers som flyger route osv precis som team 60, brietling jetteam, red arrows, yak 52 team och liknande?

Teamet kunde åka runt till modellflygar dagar och visa upp något riktigt häftigt program. Har aldrig sett i sverige direkt några som flyger route.
Skulle säkert va lätt att få sponsring om man hade ett fullt team med kanske likadana plan fyllt med sponsor dekaler osv.
Jetplan kanske är lite svårt att få fram men det behöver inte va så avancerade plan kanske, rökaggregat hade ju vart ett kul plus:D


Vad tycker ni om denna ide?
Jag själv skulle gärna vilja va med och flyga! Skit kul att route flyga osv!


//Sebbe

Krille
2009-10-20, 15:56
Rökaggregat är nog inget plus utan snarare minus. Har man rök på kommer avvikelse i roten synas ännu mer :)

Fast är man superduktig så är det ett plus med rök.

Patric_med_C
2009-10-20, 16:01
jag tycker det låter som en bra idé. Dock så kommer jag inte att kunna delta, men jag tror att det kan locka en något större publik om det fanns ett gäng som flög route ute på flygdagarna. Nu är jag inte så aktiv inom flyget men det skulle vara ett större sug om jag visste att de skulle flygas på diverse meetings osv.

/Patrick utan k eller s.

DennanHMFK
2009-10-20, 18:14
jag är självklart med på att öva! :)

vad för kärra? €-Kämpen? Salamandern? Cuben?....? :D

Sebbe
2009-10-20, 18:28
Bara något som hänger med och har drag i sig:D Min rymdfärja klarar väl 40 sek i luften kanskeXD
Hrm har bara pylonkärror, seglare och lite sånt här! x-36an får väl försökaXD

Hade vart så jädra fränt om några pers stod o hovra samma plan i harmoni brevid varann!


//Sebbe

DennanHMFK
2009-10-20, 18:32
hovra.. argh.. då får du "flyga" själv :)

wesse
2009-10-20, 18:39
Hovra Hovra Hovra...yehhhhh

Supersonic
2009-10-21, 14:11
Hovring i all ära wesse, men nog skulle det vara snyggare med tight formation, runda loopingar, lågsniffar och omgruppering under roll.:lollypop:

Jag tvivlar inte på att det många modellflygare i landet med intresse och skicklighet nog för att sätta ihop ett team. Problemet vore väl då om alla inte har samma hemmafält. För roteflygning kräver ju övning... men om det finns några stycken i samma klubb så skulle jag definitivt åka till meetings som de flyger på.:1headbang:

Smajly
2009-10-26, 18:47
I en av dom gsamla klubbarna jag var medlem i flögs det formation lite då o då..
Ser fint ut om det görs snyggt.. Fast här togs det ett steg längre och det flögs rote med heli och flyg. Pawel flög heli och Anders N flög flygplan..
Rote med två helisar är också jevligt coolt.