handdator

Visa fullständig version : En BLÅ



wesse
2009-10-23, 17:52
I dag kom en glad liten kille o ringde på min dörr:)

Min son Liam hade fått i uppdrag o ta med sig ett flygplan från Amerikaresnärens hem..

Denna modell har vandrat en lång och brokig väg för att nu finna ro i Wesse´s eminenta hobbyrum där lugn o ro är vardag:sarcastic:

Sista tiden har jag börjat inse att jag ska hålla mig till dom modeller som gett mig mest glädje och sinnesro:)
Så nu har en BLÅ CALMATO fått sin plats hos mig...


Den ska få en speciell ombyggd Nyroths-Motor i sin nos och lite enklare 3010 servon ska få dra roder men roderna verkar lite små så dom kanske ska få sig en förlängning:man_in_love:


Varje dag är en sällsam gåva!! Men en dag med en Blå Calmato är euforiskt sällsam....

Kanske återkommer med en filmsnutt på premiären:lollypop:

LAB
2009-10-23, 18:47
Calmato med en kines 46a i näsan,då är man lycklig!

wesse
2009-10-23, 19:20
Calmato med en kines 46a i näsan,då är man lycklig!

nja det är os fx 50 helimotor som ska i annars va det rätt:)

Johnny
2009-10-23, 19:25
Hei Wesse.

De va en snygg bursdags presang.
Grattis med morgondagen.

Mvh. Johnny og Patrick.

jocke1963
2009-10-23, 20:46
nja det är os fx 50 helimotor som ska i annars va det rätt:)

Ahhh, en heli-motor, då ska den väl ändå kunna hovra... :sarcastic:

wesse
2009-10-23, 21:14
Ahhh, en heli-motor, då ska den väl ändå kunna hovra... :sarcastic:

japp jag är ju ganska smart när man tänker efter noga...moahahah

LAB
2009-10-24, 05:36
nja det är os fx 50 helimotor som ska i annars va det rätt:)

Jag tänkte närmast på min egen.förresten var OSn svår att konvertera till bensin?Du skulle ju inte flyga metanol mer:sarcastic::sarcastic::sarcastic:.

bokis
2009-10-24, 07:48
Jag e nyfiken blå..Kommer den att hovra eller inte?

POD
2009-10-24, 08:49
Välkommen till Calmatogänget igen.
Det var ett tag sen du flög Calmatos.

Mr J
2009-10-24, 11:22
Det var väl länge sen han _flög_ överhuvutaget?
Det är ju bara hovrande som gäller nuförtiden... :sarcastic:

matbos
2009-10-24, 11:46
Nä men titta där en blå metanol Helikopterpeter ojojoj då. :sarcastic:

wesse
2009-10-25, 07:26
Jag e nyfiken blå..Kommer den att hovra eller inte?


jag stod och kikade på roder och blev fundersam..verkar ju som dom gjort denna modell för att flyga omkring med:banghead:

Har nu skurit bort roder och ska fundera på hur dom ska förbättras kanske en flakbredd blir bra eller va tror ni?

medan Liam och jag funderar på detta så ska vi äta bananchoklad och jordgubbar för då tänker man bäst har vi kommit fram till:lollypop:

DrHanke
2009-10-25, 07:55
mist det dubbla wesse :) gör skeven så de täcker hela vägen intill kroppen så du får luft från proppen på dem ordentligt...

wesse
2009-10-25, 12:41
Nu måste jag slå näven i borden och protestera:secruity:
Här har jag framför mig en Almost ready to fly kärra med jag tror Japanerna har fått detta med modellflyg om bakfoten rejält....
Fick ta fram hyvel,bilhuggarjärn och hjärnceller för att försöka få till detta:banghead:
Gick fortast att ta fram cellerna då det mest är en enda som hjälper mig mellan varven:lollypop:
Efter ett kryptiskt samtal med Tomten så tror jag att en lösning är nära:thumbup:
Roderna på denna ARF är så löjligt små att di duger inte ens till korvgrilla-pinne....
Lite mer än dubbel storlek ska det bli på skeven och än mer på höjd o sidan:thumbup:

När man ser på konceptet av denna modell så kan man ju tro att dom byggt den för att flyga omkring med:banghead:
Flög omkring det gjorde Klavins o di andra gubbarna när jag låg i vaggan...Hallå hur gammalmodigt kan det bli egentligen vi lever ju på 2000talet för hundra gubbar..

Kommer nog ta lite tid att få ihop detta till en 2000taletmaskin...

Blir mycket munkar till detta bygge för i 2000talet äter inte bara poliser munkar...yehhhh

Att störa sig på andra är störande:lollypop:

qrt
2009-10-25, 15:15
Nu måste jag slå näven i borden och protestera
Gick fortast att ta fram cellerna då det mest är en enda som hjälper mig mellan varven:lollypop:


Använde du bägge två eller bara den ena? :sarcastic:
Ta´t lungt Magnus, haka inte upp dig på vardagens tarvligheter, vi vet ju att det blir bra till slut.
Ha det
/kurt

Sigun
2009-10-25, 15:50
Nu dröjer det nog inte länge förrän Kyosho inser sitt misstag och att de kommer en Calmato 3D.... tror jag inväntar den då jag inte har några balsaflak och sånt skräp liggande här hemma.

/Martin

wesse
2009-10-25, 15:52
Nu följer jag ditt råd Kurt och tar det lungt med en glass-skål vid byggborden samtidigt sitter jag o drömmer om hur Calmaton hovrar med sin skrikande tvåtaktsång bredvid benen på mig..
Smasken att vara Wesse today

Hovra är modellflyg på hög nivå :lollypop:

Mr J
2009-10-25, 16:00
Nu dröjer det nog inte länge förrän Kyosho inser sitt misstag och att de kommer en Calmato 3D.... tror jag inväntar den då jag inte har några balsaflak och sånt skräp liggande här hemma.

/Martin

Tja... Kan GWS sälja en Tiger Moth 3D, så varför inte?
Det är ju bara att stämpla "Wesse Edition" på kartongerna så ökar försäljningen en sisådär 700% :sarcastic:

wesse
2009-10-25, 17:08
Nu provas ändlägena och det börjar se bra ut kan nog snart planka igen roder men först göra en lite förstärkning vid roderhorn och hål i vingen för servo då jag vill ha dubbla höjdroderservon för att få sisådär 75 graders uslag hmm ARF sägs det jojatackar jag:)

Nu är det dags för en päronbiskvi...mummelimang:lollypop:



Om Kungar kunde Hovra skulle di inte göra annat...yehhh

T.S
2009-10-25, 17:57
Hmmm..mycket kalorier i den modellen...:toetap05:

wesse
2009-10-25, 18:41
Hmmm..mycket kalorier i den modellen...:toetap05:

inte mer än dom andra modellerna:sarcastic:

wesse
2009-10-25, 18:48
Skulle limma lite balsa med vitlim nu men den högre makten verkar tala till mig och jag tror han menar att vitlim är en förlegad metod som ingen använder längre:alberteinstein:

får köpa modern lim i morgon :lollypop:



att flyga jetefort är ingen konst men att hovra jetefort är få förunnat:thumbup:

wesse
2009-10-25, 19:25
ja då blev det stopp i kvällens sällsamhet då varenda limtub verkar ha stelnat:banghead:

ett skevroderservo har i alla fall fått sin rätta plats i en vinghalva...

suck känns avlägset att se denna blå hovra i midnattsolen vackra sken men man lever på hoppet...


Och så va det dags för det traditionella NästanFärdigtRoderKalas (NFRK) med raggmunksgotta:lollypop:

pilotkalle
2009-10-25, 21:24
Skulle limma lite balsa med vitlim nu men den högre makten verkar tala till mig och jag tror han menar att vitlim är en förlegad metod som ingen använder längre:alberteinstein:

får köpa modern lim i morgon :lollypop:



att flyga jetefort är ingen konst men att hovra jetefort är få förunnat:thumbup:


Köpa vitlim?? E inte det nått du gör själv..:)

wesse
2009-10-25, 21:43
Köpa vitlim?? E inte det nått du gör själv..:)


Nä det köper jag nog hellre:lollypop:

Här är en Skånskt recept på lim om någon vill testa personligen tycker jag nog det verkar lite äckligt:sarcastic:
Inte undra på att älgarna flytt från Skåne..yehhh
http://www.survivaltopics.com/survival/making-pitch-glue/

T.S
2009-10-25, 21:58
Är det inte fika paus snart ?

Irokee
2009-10-25, 22:47
Kaffe och dounuts såg sååååå goda ut !

Nyroth
2009-10-26, 03:39
Är det inte fika paus snart ?

Bättre han tog en bygg paus iställlet, så det blir något gjort i kaffe stugan....:)

wesse
2009-10-26, 06:51
gäsp en ny morgon och ett nytt nyktert beslut är taget denna unika dag...

Innan jag Kör igång med roder nr 2 så äter jag äggmacka med Laura:lollypop:

Calmato är bra att ha för den gör mig gla hurra hurra för calmato i da...la...lala...lala

dåligt med tokiga inlägg i denna tråd är ni rädder för Wessebubben eller...moahahah

ni är rädder för Wesse naninaninana ni är rädder för Wesse naninanninana...:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

matbos
2009-10-26, 07:03
Din lilla helikopter pilot Wanna beeeeeeee.:sarcastic:

wesse
2009-10-26, 09:29
här sitter man med fikakoppen och njuter av första roder samt samlar ork till att påbörja roder nr 2 men det sket sig då en leverans av det större slaget tutade på gatan här utanför...hmm :vroam:


Det ska va stort om det ska va lönt:lollypop:
YouTube - Propp

Mr X
2009-10-26, 09:34
Undrar om inte Calmaton blir lite tung i nosen nu :thumpdown:

wesse
2009-10-26, 09:52
Undrar om inte Calmaton blir lite tung i nosen nu :thumpdown:


Denna Calmato kommer blås så hårt att Stockholm och Åland kommer tillhöra Gotland i fortsättningen

ja då satte jag mig i hobbyrummet men fick inte lusten att komma fram riktigt...Jäkla ARF muttrade jag...när jag surar ihop brukar jag göra mig själv glad med en glad macka och efter denna så började jag småle lite så kanske blir det en till innan jag skrattar fullt ut...yehh Calmato Äger....

Smajly
2009-10-26, 10:50
Kan man beställa färdiga "kit" av dig sen då?

.................................................. ..................... fast leveranstiderna kan nog variera kraftigt med tanke på all jevla mat...

Du har inte funderat på att ge ut en liten kokbok för modellflygare?

wesse
2009-10-26, 12:40
Kan man beställa färdiga "kit" av dig sen då?

.................................................. ..................... fast leveranstiderna kan nog variera kraftigt med tanke på all jevla mat...

Du har inte funderat på att ge ut en liten kokbok för modellflygare?

Det är ju maten som sporrar mig att börja bygga överhuvudtaget:lollypop:...
Om vi inte har något att se fram emot så blir det inget gjort..
Se bara här hur jag lyckade komma igång med inspirationen:thumbup:

nu får man bara hoppas det inte dyker opp några störningsmoment vid roder nr 2 bygget:banghead:

p.s Kokboksidé är lagrad :)

wesse
2009-10-26, 15:00
Suck då tutade det ute på gatan igen precis när jag funnit bygginspirationen:banghead:
YouTube - Depplast

Nu far jag ut o flyger en stund och kanske man kan bygga lite på roder nr 2 senare i kväll om magen är nöjd:)

Sigun
2009-10-26, 15:14
Oj ska du börja bygga ett fullskala vindkraftverk i depron ? eller vad är det frågan om ?. Har du hört något av Kyosho om de kommer börja tillverka en "Calmato 3D - Wesse editon" Sitter här och kollar på deras hemsida men än har den inte dykt upp där.

/Martin

Mr X
2009-10-26, 15:14
Tokstolle :bawling:

matbos
2009-10-26, 15:29
Wesse the trucker man.:sarcastic:

wesse
2009-10-26, 15:47
Tokstolle :bawling:

:thumbup::thumbup::thumbup:

wesse
2009-10-26, 15:48
Wesse the trucker man.:sarcastic:
:lollypop:

wesse
2009-10-26, 16:14
YouTube - Bygglustflyg
efter en kraftingivande sällsam tur på Hultsfred Airport så blev det kaffe med Calmato och funderingar på pilotfigur...men innan jag börjar göra pilotgubbar måste jag få färdigt roder nr 2 så rullade jag in en falsk fläskfilé utifall att bygglusten åter ger opp:lollypop:

Mr J
2009-10-26, 16:24
Va har du nu på gång? En Bill Hempel Cub i Depron, skala 4:1 ? :sarcastic:

wesse
2009-10-26, 19:01
Va har du nu på gång? En Bill Hempel Cub i Depron, skala 4:1 ? :sarcastic:

det som är på gång nu är lite inspirationsmat :lollypop:

Smajly
2009-10-26, 19:14
Hahahaha... efter boken kommer tv såpan:

Wesse's cookalong.. "Coming Soon to a Theater Near You, if You Demand It"

Mat e ju fint förstås, käka för en liten stund sen själv en stor rulle bruna bönor och 3 paket stekt bacon. Jodå, magen har redan börjat bubbla :)

wesse
2009-10-26, 19:28
Hahahaha... efter boken kommer tv såpan:

Wesse's cookalong.. "Coming Soon to a Theater Near You, if You Demand It"

Mat e ju fint förstås, käka för en liten stund sen själv en stor rulle bruna bönor och 3 paket stekt bacon. Jodå, magen har redan börjat bubbla :)

bönor är gott och bubblet i magen är kuligt:thumbup:

wesse
2009-10-26, 19:40
Det har varit störmoment hela dagen med lastbilar o telefonsamtal stup i kvarten så jag tänkte att i kväll blir det nog lättare att få något gjort..
Stod och gjorde lätthål i roder nr 2 med min fina Bohemsats...
Jag rusar ju inte på i mitt nyktra underbara liv och därför så gör jag ett hål och funderar sen blev det ett hål till samt mer funderande...
När några hål hade blivit gjorda så insåg jag att spillet från hålen liknade chokladpengar med vit choklad i:lollypop: så då blev man störd igen :banghead:
Men nu orkade jag inte ge mig ut o leta vita chokladpengar så det blev till att vispa hemgjord glass och denna gång blev det ChokladBananApelsinglass som nu väntar på att frysa till i frysen medan jag sitter utanför frysdörren och väntar...:)

wesse
2009-10-26, 19:51
Medans det väntas så går det sjunga med i denna glasslåt så fryser glassen fortare:)
YouTube - Hannah Montana 3 - Ice Cream Freeze (with lyrics) [HQ]

matbos
2009-10-26, 20:45
Hahahaha... efter boken kommer tv såpan:

Wesse's cookalong.. "Coming Soon to a Theater Near You, if You Demand It"

Det ser mer ut som eat o long :sarcastic::sarcastic:
12 km i el spåret är domen :th_o:

wesse
2009-10-26, 21:09
här ska inte skenas i elspåret hur ska jag hinna få färdigt Calmaton:)

nu är roder nr 2 plankat..yehhh
Medan det torkar ska jag avnjuta en liten glassklick och eftersom jag planerar vettigt så tog jag 24tim lim och får då tid att avnjuta en natts härlig sömn fylld av sexdrömmar med hovrande calmatos på snöklädda fjälltoppar:thumbup:

vilken härlig nykter och drogfri dag det blev denna sällsamma dag..tjingeling forum ses i mön....

Mr X
2009-10-26, 21:13
Lastar man ur två långtradare så blir man trött och sover gott :)

wesse
2009-10-27, 19:19
Har byggt en del i dag men tänker inte lägga ut bilder då det är alldeles för lite kommentarer i tråden:girl_cray3:

dacke jocke
2009-10-27, 19:47
hoppas den håvrar den där calmaton...nej wesse folket ber efter mer bilder:icon_pray::icon_pray::icon_pray:

Mr J
2009-10-27, 19:52
Har byggt en del i dag men tänker inte lägga ut bilder då det är alldeles för lite kommentarer i tråden:girl_cray3:

Jag vågar inte läsa den här tråden, man blir ju så sabla hungrig...:lollypop:

Snickarjävel´n
2009-10-27, 20:12
En riktig kulinarisk resa denna tråden blivit. Mer mat åt modelflygarna......

Mr X
2009-10-27, 20:25
http://www.thebakingpan.com/Cake/Images/Chocolate-Jalapeno-Cake.jpg

Recept: http://www.thebakingpan.com/Cake/chocolatejalapenocake.html

wesse
2009-10-27, 20:30
efter dessa inlägg av folk som vågar skriva i en Wesse-tråd blev jag sporrad att lägga ut lite mer bilder:thumbup:

har då fått alla roder till fixade ska bara göra lite lätthål och invänta beställd klädsel:lollypop:
lyckades även att göra en st jättebulle som va supergod men dock varade den inte längre än en liten bulle:banghead:

kan knappt bärga mig tills denna kommer hovrandes i soluppgången..yehhh Calmato 3d äger och jetflyg är snart ett minne blott..yihaaa

Snickarjävel´n
2009-10-27, 20:35
För litet urtag i sidrodret , det blir lite små höjdroder utslag på det viset

wesse
2009-10-27, 20:36
För litet urtag i sidrodret , det blir lite små höjdroder utslag på det viset

redan fixat:) tack för att du är med på resan:icon_pai:

wesse
2009-10-27, 20:38
http://www.thebakingpan.com/Cake/Images/Chocolate-Jalapeno-Cake.jpg

Recept: http://www.thebakingpan.com/Cake/chocolatejalapenocake.html

såg onekligen hårt smarrig ut..yehh

wesse
2009-10-27, 20:39
Va har du nu på gång? En Bill Hempel Cub i Depron, skala 4:1 ? :sarcastic:

Det som händer här i Wesse´s sällsamma boning är inte alltid offentligt då det börjar gå överstyr med en del sällsamma saker:vroam:

LAB
2009-10-28, 19:57
Förstår inte varför man ska förstöra en perfekt kärra sådär?:sarcastic:

wesse
2009-10-28, 20:06
Förstår inte varför man ska förstöra en perfekt kärra sådär?:sarcastic:


Tranåsbor har alltid haft svårt för det självklara:sarcastic::sarcastic:

I dag blev det inte mycket gjort då fikagäster ramlade in i tid och otid mest hela dagen..
Det pratades kvinnor och modeller så calmaton blev lite bortglömd dock fann en vit klädselrulle hit i dag:)

LAB
2009-10-28, 20:13
Tranåsbor har alltid haft svårt för det självklara:sarcastic::sarcastic:

I dag blev det inte mycket gjort då fikagäster ramlade in i tid och otid mest hela dagen..
Det pratades kvinnor och modeller så calmaton blev lite bortglömd dock fann en vit klädselrulle hit i dag:)

Må du drabbas av roderfladder:sarcastic:

wesse
2009-10-28, 20:24
Må du drabbas av roderfladder:sarcastic:


Må du drabbas av läckage:sarcastic::sarcastic:

I sommar ska jag hovra skiten ur Tranåsborna men dom vågar sig nog ändå inte hit en gång till..moahahahah

Smajly
2009-10-28, 20:27
Må du drabbas av läckage:sarcastic::sarcastic:

I sommar ska jag hovra skiten ur Tranåsborna men dom vågar sig nog ändå inte hit en gång till..moahahahah

Wesse.. på tal om hovring..

Vet du... du som bara hovrar... jag skulle vilja se en videosnutt när du gör detta:

http://www.rcpicture.de/upfile/mid_57054a78a1b1619f62e251e228898786

wesse
2009-10-28, 20:34
Wesse.. på tal om hovring..

Vet du... du som bara hovrar... jag skulle vilja se en videosnutt när du gör detta:

http://www.rcpicture.de/upfile/mid_57054a78a1b1619f62e251e228898786

Min dator kan ej öppna filen smaily tror det är sån där Stockholmsfil och dom funkar inte på moderna datorer:)

Smajly
2009-10-28, 20:50
Min dator kan ej öppna filen smaily tror det är sån där Stockholmsfil och dom funkar inte på moderna datorer:)


http://www.clippern.se/heli/1.jpg

LAB
2009-10-28, 22:53
Må du drabbas av läckage:sarcastic::sarcastic:

I sommar ska jag hovra skiten ur Tranåsborna men dom vågar sig nog ändå inte hit en gång till..moahahahah

Du menar väl att Tomten ska hovra åt dej:sarcastic::sarcastic::sarcastic:o du tittar på som vanligt:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

wesse
2009-10-29, 07:15
http://www.clippern.se/heli/1.jpg

det där fixar vi lätt smiley,,,baggis:lollypop:

wesse
2009-10-29, 07:24
Du menar väl att Tomten ska hovra åt dej:sarcastic::sarcastic::sarcastic:o du tittar på som vanligt:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

Men Labb-bubben det förstår du väl att Torgny har egentligen inte flugit något av mina plan det är trickfilm för hela slanten...
Jag tycker ju det är synd om jag ska få så mycket uppmärksamhet för min flygning hela tiden så då tog vi fram dessa trixfilmsnuttar för Torgny skulle få känna lite av Hovrings-euforin....
Suck Tranåsbor måste man förklara noga för annars går det inte hem....moahahaha:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

LAB
2009-10-29, 11:35
Men Labb-bubben det förstår du väl att Torgny har egentligen inte flugit något av mina plan det är trickfilm för hela slanten...
Jag tycker ju det är synd om jag ska få så mycket uppmärksamhet för min flygning hela tiden så då tog vi fram dessa trixfilmsnuttar för Torgny skulle få känna lite av Hovrings-euforin....
Suck Tranåsbor måste man förklara noga för annars går det inte hem....moahahaha:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

Japp dom säger att metanolen tar på synen:icon_pidu:

DrHanke
2009-10-29, 12:01
http://www.clippern.se/heli/1.jpg

Så sällsamt att både få hovra å lätta på trycket samtidigt :)

Mats J
2009-10-29, 12:07
Så sällsamt att både få hovra å lätta på trycket samtidigt :)
Du har ju en halvskalafoamie så nog ryms du på porslinstronen medans den hovrar över handfatet :D

Men om du fortsätter mata calmaton som du gör lär inte Nyroths specialtrimmade helimotor orka hovra den:)

Mvh Mats J som var o såg majbrasan brinna upp i morse så nu är det snart midsommar

wesse
2009-10-29, 15:08
i dag har det inte blivit mycket gjort men en svängom med Klavins hann jag dock med:sarcastic:

JibJab Sendables - Disco@@AMEPARAM@@external_make_id=qnBlUCoGw9ahfiBP @@AMEPARAM@@qnBlUCoGw9ahfiBP

sm3xrq
2009-10-29, 15:13
inte visste jag att du hade en sådan figur Wesse...

wesse
2009-10-29, 17:25
blir inte mycket gjort på kallematen i kväll jag blir så lätt distraherad av saker som ploppar opp i huvvet:)
YouTube - Hover Love

matbos
2009-10-29, 17:37
Skönt att se att Klavins tar sig nummro ono van de bäst :sarcastic:
Nice flyg fält :thumbup:

T.S
2009-10-29, 17:38
En liten looping kunde du allt gjort ...

Smajly
2009-10-29, 19:33
En liten looping kunde du allt gjort ...

...på skithuset. !!

harmon
2009-10-30, 16:12
Hallå Wesse.. du e en förjäkla goo människa..

o en otroligt bra bagare.. tack för dom goa kakorna sist..

krya på dig killen..

bokis
2009-10-30, 18:47
Wesse får ingen jordgubbspaj me`kladd...sådeså! Utan sånt kan man inte pellejönsa sig eller leka rookie,man får nöja sig med att håååvra med Kallmatåå..:lollypop: Ser ingen framtid i sånt..:girl_cray3:

wesse
2009-10-30, 19:52
Wesse får ingen jordgubbspaj me`kladd...sådeså! Utan sånt kan man inte pellejönsa sig eller leka rookie,man får nöja sig med att håååvra med Kallmatåå..:lollypop: Ser ingen framtid i sånt..:girl_cray3:


Tror att lilla gumman kommer ta tycke till mig när hon ser en Calmato hovra över ägorna och då får vi väl se vem som får mest paj i fortsättningen...moahahahaha:sarcastic:

Till mig kommer även Dolly Patton o dricker kaffe så vad säger ni nu där oppe i Stockholm..moahahah

wesse
2009-10-30, 19:58
Hallå Wesse.. du e en förjäkla goo människa..

o en otroligt bra bagare.. tack för dom goa kakorna sist..

krya på dig killen..


kul att du hittade hit Harmon det va trevligt kom gärna förbi fler gånger:thumbup:

DrHanke
2009-10-30, 20:11
Jag kom idag på Trollkarln å bokis... LFC kan också bygga på rätt sätt...

När jag hade anlänt å öppna dörrn så stod de där å montera en Yellow Kallmato!
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_1.JPG

Bokis skruvar ställ...
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_2.JPG

Trollkarlen är arbetsledare å ser till så bokis gör rätt.
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_3.JPG

Jag fick agera dekoratör å alla dekaler ska på, Printed in china skall sitta på vänster skev så ni vet!
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_4.JPG

Sen kom vi på bättre tankar... Mat med efterrätt... Tim var inte ledsen!
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_21.JPG

Bokis vräker i sig för att hinna med två omgångar paj.
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_22.JPG

Stilstudie! Vem äter paj lika stiligt som vår egen "Glänsare"
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_23.JPG

wesse
2009-10-30, 20:20
Stockholmare kommer nog dö i förtid som dom vräker i sig och gula Calmatos hovrar inte bara så ni vet det:banghead:


vi va ute på en kall flygtur i dag film kan det bli längre fram men en fotograf hittade ut och tränade på att ta kort på rörliga mål..
Hans bilder ligger på hans hemsida under modellflyg och han skulle bli glad om ni skrev en rad i hans gästbok...

p.s blodiga fingrar m.m syns på bilderna så känsliga personer bör ej se detta...

http://www.hicdesign.se/modellflygning.html

DrHanke
2009-10-30, 20:25
blå må hovra bättre men gula är de som brudarna gillar, gisses vad med brudar det har varit omkring medans de monterade!

bokis
2009-10-30, 21:27
Trollkarl´n o jag å Hanke å Gullan trollade i oss GOOOD PAJ och gick igenom ivasionsplanerna för o ta över knohult o göra nåt vettigt me´de..
Kom fram till att det finns inget å göra åtátt mer än o känna sympati..
Fortsatte med pajen..GOOOD!

wesse
2009-10-31, 09:46
Trollkarl´n o jag å Hanke å Gullan trollade i oss GOOOD PAJ och gick igenom ivasionsplanerna för o ta över knohult o göra nåt vettigt me´de..
Kom fram till att det finns inget å göra åtátt mer än o känna sympati..
Fortsatte med pajen..GOOOD!


finns genom tiderna folk och fä som försökt ta över knohult men det är nog dömt att misslyckas då folk som försökt inte ens blivit omnämnda i historieböckerna:sarcastic:

sympati känner vi smålänningar för er när ni måste montera trasiga servon på gula calmatos :icon_pai:
http://www.junkshop.nu/flyg/bokis_20091030/bokis_20091030_4.JPG

bokis
2009-10-31, 11:37
Vi här i Stockholm vet hur många skruvar man behöver till ett servo..Dessutom vet vi hur man kör bil på allmänna vägar..:lollypop:
Vi vet dessutom hur man får upp en Kallmatå i luften utan o leka helikopter.
Lade in en annons på Knohult på Ebay för tre månaders sen..
Inget reservationspris o fraktfritt men fortfarande inga bud..
Inte för att jag är förrvånad alltså..:sarcastic:

DrHanke
2009-10-31, 12:37
Här 08 landet har vi iallafall rätt dekaler på våra Kallmatos :)

http://www.junkshop.nu/flyg/dekaler/dekaler_20091031_9.JPG

matbos
2009-10-31, 12:57
Här 08 landet har vi iallafall rätt dekaler på våra Kallmatos :)

http://www.junkshop.nu/flyg/dekaler/dekaler_20091031_9.JPG

Den var fin den:thumbup:

wesse
2009-10-31, 15:33
Vi här i Stockholm vet hur många skruvar man behöver till ett servo..Dessutom vet vi hur man kör bil på allmänna vägar..:lollypop:
Vi vet dessutom hur man får upp en Kallmatå i luften utan o leka helikopter.
Lade in en annons på Knohult på Ebay för tre månaders sen..
Inget reservationspris o fraktfritt men fortfarande inga bud..
Inte för att jag är förrvånad alltså..:sarcastic:


Kom igen när du landat på grusvägen utan att fara in i veboa...:sarcastic:
Bokis kan inte landa på vägen Bokis kan inte landa på vägen lala la la lala

nu snackar vi dekaler Hanke me like:lollypop:
Du gör så trevliga saker Hanke att en kan ju tro att du är smålänning:sarcastic:

http://www.junkshop.nu/flyg/dekaler/dekaler_20091031_9.JPG

bokis
2009-10-31, 16:28
Endast Stockholmare kan komma på något så stiligt o smickrande att sätta på en leksak!
Ville få en dekal med "Rookie Of The Year" nånstans oxå,tror det kommer..

I Knohult så finns det andra saker att skriva såsom Eulalia V eller Klabbalpar´n Special på det hååvrande föremålet.
Kommer man till Gnosjö så kan man ju alltid linda in den i en julgransbelysning (blinkande)
Vill hjälpa dig Wessebubben så du inte känner dig ensam i ditt dekorationstänkande därnere i urskogarna..
Behöbver du råd så var inte rädd för o fråga oss som vet!:lollypop:

DrHanke
2009-10-31, 16:45
jo bokis man kan inte veta vad som ligger på bordet... pellejöns, rookie, grovkis mfl jag har de alla så nu kan vi klistra våra maskiner fina :lollypop:

wesse
2009-10-31, 17:06
får nog börja spara till en egen skärmaskin....

måste finns mycket text som passar på våra kärror i småland..


¤En smålänning tiger aldrig:)
¤Bättre en hovrande smålänning på fältet än en stockholmare i veboa:sarcastic:

förslag på text emotages :lollypop:

Klent med Skåningar och Norrlänningar i denna tråd kanske är dom helt förstummade dom stackarna:sarcastic:

3D Calmatobygget ska fortskrida på måndag för helgen ägnas åt att äta opp grannarnas utkarvade pumparester....

Slamsugaren
2009-10-31, 17:18
Här är en äkta.....

wesse
2009-10-31, 18:00
Här är en äkta.....

ha ha den va klart bäst och ingen 08 klarar av att bräcka Bill Hempel...yehhhhh dock ingen smålänning heller:banghead:

Mr J
2009-10-31, 18:25
Klent med Skåningar och Norrlänningar i denna tråd kanske är dom helt förstummade dom stackarna:sarcastic:

Tja.. Ordkrig har man ju tyvärr sett många på nätet.
Men godartade bildkrig var nånting nytt :thumbup:

LAB
2009-10-31, 18:49
jo bokis man kan inte veta vad som ligger på bordet... pellejöns, rookie, grovkis mfl jag har de alla så nu kan vi klistra våra maskiner fina :lollypop:
Finns Printed in China i lite större format? Lagom att täcka undersidan på en riktig Calmato:lollypop:

bokis
2009-10-31, 18:54
Här är en äkta.....
Den ha´ja sett! DÄDUUU!
De´ä en riktig Pellejöns det!Äter bara Hamburgare ,cola o jordgubbar!:lollypop:
Weeesee,hur går det för dig stackare? Provflugit ännu? Eller behöver du hjälp me´expot?:D

DrHanke
2009-10-31, 18:55
behöver wässe hjälp å få upp den, jag tror jag dööööööör :)

Slamsugaren
2009-10-31, 18:58
Så här, säger man .....

wesse
2009-10-31, 19:24
sitter o fillilurar på dekaler mellan hallowenpumporna som skapas av liam och mig... Liam sa till mig att den här hallowengubben skulle skrämma bort di däringa 08orna :lollypop:

I sommar kommer wesse och hans 3D callmato se till att Skåne ,Stockholm, Norrland och en o annan Tranåsbo får krypa på knäna bedjandes "Wesse Wesse Hovra mer mer mer"

Mats J
2009-10-31, 20:40
Åja Wesse den där callimatton är snart så tung av all mat du gett den att tillomed en flugan med slappt gummiband hovrar ifrån den, men du ska få en stor kram om du kommer hit o försöker hovra omkull mig:icon_pai:.
Vi har monstermeloner här i hemmings, du kan väl testa googla det om du vågar:sarcastic::sarcastic:.

Mvh Mats ´J som längtar efter att få krama wessegubben

wesse
2009-10-31, 20:58
Åja Wesse den där callimatton är snart så tung av all mat du gett den att tillomed en flugan med slappt gummiband hovrar ifrån den, men du ska få en stor kram om du kommer hit o försöker hovra omkull mig:icon_pai:.
Vi har monstermeloner här i hemmings, du kan väl testa googla det om du vågar:sarcastic::sarcastic:.

Mvh Mats ´J som längtar efter att få krama wessegubben

ska nog Hovra på en fjälltopp hos dig Mats blir årets filmsuccé

jag provade att goggla monstermeloner och denna bild kom upp:thumbup:
http://macmcrae.com/wp-content/uploads/2009/02/watermelon1.jpg

Smajly
2009-10-31, 21:06
Gla halloween på er alla..

Slänger in en på min o moas pumpa:
http://www.clippern.se/pump1.jpg

wesse
2009-10-31, 21:10
Gla halloween på er alla..

Slänger in en på min o moas pumpa:
http://www.clippern.se/pump1.jpg

den va riktigt cool:thumbup:

wesse
2009-11-01, 13:09
i kväll ska jag klä ett roder vitt och man känner verkligen att detta kommer bli 2010 års största grej:thumbup:

gogglade på 08-calmato o fann denna sköna snurra:sarcastic: den ser ut o va skapad så att tillomed en Skåning eller Tranåsbo skulle kunna flyg ett varv:sarcastic:

matbos
2009-11-01, 13:48
behöver wässe hjälp å få upp den, jag tror jag dööööööör :)

Haha nu vet jag varför den är blå. Wesse måste tro att det är samma kraft i den blåa som i dom "blå små pillren" som gör att den kommer opp. :sarcastic::sarcastic:

IPJT
2009-11-01, 14:17
Haha, vilken besvikelse om den inte hovrar.... :P
När tror du den blir färdig?
Jag vill se videos !!

wesse
2009-11-01, 14:19
Haha nu vet jag varför den är blå. Wesse måste tro att det är samma kraft i den blåa som i dom "blå små pillren" som gör att den kommer opp. :sarcastic::sarcastic:


Det är det som gör att den hovrar så vackert men tydligen är det bara jag som kommit på detta...Ganska ensamt att vara en smarting i bland:girl_cray3:

matbos
2009-11-01, 14:53
Nu är klavins 1 och en halv och du är oxå 1 och en halv "van det bäst"

wesse
2009-11-01, 15:11
Haha, vilken besvikelse om den inte hovrar.... :P
När tror du den blir färdig?
Jag vill se videos !!

I Wesses sällsamma genomtänkta verkstad gör det kloka genomtänkta beslut annat än di där hastiga Pellejönsiga Stockholmarna:sarcastic:
Det kan nog ta fram te jul innan provflygningen sker:lollypop:

Nu är det verkligen läge för ett mycket passande ordspråk...DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT SÄLLSAMT KAN INTE VÄNTA LÄNGE NOG....

IPJT
2009-11-01, 15:17
HAHAH till Jul????
Bli färdig ikväll för i helvete!!! :P
Men tror du att motorn är tillräcklig stark för att kuna få modellen att stiga vertikalt?

wesse
2009-11-01, 16:27
HAHAH till Jul????
Bli färdig ikväll för i helvete!!! :P
Men tror du att motorn är tillräcklig stark för att kuna få modellen att stiga vertikalt?


Klart den kommer stiga vertikalt i raketfart när den Ökände Nyroth har trimmat motorn:sarcastic:

klart vissa klentrogna inte tror på detta projekt men jag begär inte att alla ska kunna förstå mig då jag tänker på en helt annan nivå :lollypop:

DaEk
2009-11-01, 17:29
Vill bara att du skall veta kära Wesse att jag stöttar dig fullt ut för detta projekt. :)

Rodersvaret på originalcalmato är inte mycket att hänga i julegran, men jag är övertygad om att den här minsann kommer hovra fint, det går ju faktiskt NÄSTAN att hovra med den original. ;) Har faktiskt övervägt ett dylikt projekt som detta för att förvandla mitt exemplar till ett bra busflyg.

På min calmato sitter det en elset-up på 1100 watt och väger strax över 2.7 kg. Den accelererar sällsamt rätt upp om man rycker till lite på gasen. :)

wesse
2009-11-01, 18:30
då har min son Liam åkt till Mamma sin och jag kryper ner i det hobbyrum jag kom i från:sarcastic:

ska börja klä första Calmatorodret...

först lite bananchokladkaka med vaniljvisp och kaffe sen ska jag testa min nyuppfunna laserskärare till klädslen:lollypop:
hoppas ha klätt färdigt första rodret tills i morgon kväll då jag ska försöka montera första servot som jag har fyra skruv i och alla öron hela dä ni stockholmsjönsar...moahahaha

wesse
2009-11-01, 20:27
Då har man klätt ett roder utan matpaus och det funkade det oxå....
Tyst i denna tråd i kväll så jag antar att jag har satt mig i respekt hos alla pelljönsar:lollypop:

Testar lite roderutslag och 75-80 % verkar vettigt att få till :lollypop:
Servot sitter fast med Smålandsvarianten det vill säga fyra skruvar och alla öron är hela:sarcastic:


När Wesse talar så tystnar Skåne,Stockholm och Tranås...moahahahah

Sigun
2009-11-01, 20:34
De där ser ut att bli lagom utslag Wesse :) Väntar med spänning på premiärturen

/Martin

wesse
2009-11-01, 20:41
De där ser ut att bli lagom utslag Wesse :) Väntar med spänning på premiärturen

/Martin


oj ett ljud från Tingsryd..flyger ni oxå eller:sarcastic:

Sigun
2009-11-01, 21:17
Nä inte jag.. har inte varit ute på fältet sedan i september :( ... men flög inomhus för ett par veckor sedan, blir tyvärr inte mycket tid över för flyget nu med en lite grabb och allt annat verkar gå före modellflyget just nu, hus och fru och sånt där du vet.

/Martin

wesse
2009-11-01, 21:30
Nä inte jag.. har inte varit ute på fältet sedan i september :( ... men flög inomhus för ett par veckor sedan, blir tyvärr inte mycket tid över för flyget nu med en lite grabb och allt annat verkar gå före modellflyget just nu, hus och fru och sånt där du vet.

/Martin

en Tingsydare kan allt förklara bort sig så det bara blir spån av allting:sarcastic:

Du får sluta leka med gräsmattan Martin så får du nog ett antal tusen timmar över...moahahahah

Nu har jag beklädningsparty av första skevroder:lollypop:
Det firas med äggkaviarmacka för nattens äventyr med Marylin Monroé, leverpastejkiwimacka för att orka med ett roder i morgon oxå, ostköttbullemacka för att stärka tänkandet, glassbåt för att orka med jobbiga Stockholmare och sen blev det någe fruktskit för hälsan skull...nice to be me today...yehhh

matbos
2009-11-01, 21:53
Va en den gul under ? ojojoj inte helt blå. Ha kraften kommer att sina yeeah. Ingen vertikal lift off here.:sarcastic::sarcastic::thumbup:

Sigun
2009-11-01, 22:19
en Tingsydare kan allt förklara bort sig så det bara blir spån av allting:sarcastic:

Du får sluta leka med gräsmattan Martin så får du nog ett antal tusen timmar över...moahahahah



Gräsmattan har krattats från löv denna helg, så nu är varje strå kammat och klart inför vintern :) nästan, väntar på att grannens ek ska fälla sina 12m3 eklöv :banghead::banghead::banghead: dessa envisas nästan alltid med att blåsa in till mig :(:( poor me...:girl_cray3::girl_cray3:

Inte lustigt att man inte har någon tid över till annat

/Martin

Mats J
2009-11-01, 23:11
Men Wesse dom där mackorna får du nog ta och äta upp själv, du kan ju inte mata callmaton me mackor hela tiden då kommer inte Nyrothens trimtrolleri att funka:)

Skulle vara kuligt att se den däringa lasermojjen i action, inte för att jag tror jag vågar använda så farliga saker men ändå:)

Ha de gött lille vän, stor kram på dig:D

Mvh Mats J som är lite rädd för lasers

jocke1963
2009-11-02, 02:42
........väntar på att grannens ek ska fälla sina 12m3 eklöv.......

Du får väl skaffa dig en get och blåsa tillbax hans j-la löv på hans tomt...? :sarcastic:

wesse
2009-11-02, 08:52
Gräsmattan har krattats från löv denna helg, så nu är varje strå kammat och klart inför vintern :) nästan, väntar på att grannens ek ska fälla sina 12m3 eklöv :banghead::banghead::banghead: dessa envisas nästan alltid med att blåsa in till mig :(:( poor me...:girl_cray3::girl_cray3:

Inte lustigt att man inte har någon tid över till annat

/Martin


ja det är skönt att höra hur grannens löv går före modellflyget:)

wesse
2009-11-02, 08:52
Men Wesse dom där mackorna får du nog ta och äta upp själv, du kan ju inte mata callmaton me mackor hela tiden då kommer inte Nyrothens trimtrolleri att funka:)

Skulle vara kuligt att se den däringa lasermojjen i action, inte för att jag tror jag vågar använda så farliga saker men ändå:)

Ha de gött lille vän, stor kram på dig:D

Mvh Mats J som är lite rädd för lasers

går inte filma lasermojjen då den bränner min kameralins:banghead:

wesse
2009-11-02, 08:54
För alla er ovetande spånisar som undrar varför jag hela tiden strävar efter att Hovra så tycker jag denna bild säger mer än tusen ord:lollypop:

Sigun
2009-11-02, 09:42
Skönt att du insett av "DA är skit" :)

wesse
2009-11-02, 10:01
Skönt att du insett av "DA är skit" :)


oj en lövsamlande Tingrydsbo har vaknat har ni inte gått i idé så här års...moahahah

wesse
2009-11-02, 10:52
Sitter o väntar på att gångjärnslimmet ska torka och ser på lite film:lollypop:

Viddler.com - swedish fligth - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/9f33ca7c/@@AMEPARAM@@9f33ca7c/

IPJT
2009-11-02, 11:13
Efter att du är färdig med rodrena tycker jag att detta är nästa steg....YouTube - Kyosho Tomato Twin

wesse
2009-11-02, 12:17
Efter att du är färdig med rodrena tycker jag att detta är nästa steg....YouTube - Kyosho Tomato Twin (http://www.youtube.com/watch?v=t0WMUdEg-9w)


det va en vacker skapelse:)

nu har jag limmat ett gångjärn till och årets första lussebulle får komma till sin rätt för o göra mig mätt medans jag ser på lite journalfilm:thumbup:


YouTube - Arf är dåligt

lowlooping
2009-11-02, 12:29
Sitter o väntar på att gångjärnslimmet ska torka och ser på lite film:lollypop:

Viddler.com - swedish fligth - Uploaded by wesse (http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/132/)


ojojoj vilka grabbar :thumbup:

matbos
2009-11-02, 13:50
nu har jag limmat ett gångjärn till och årets första lussebulle får komma till sin rätt för o göra mig mätt medans jag ser på lite journalfilm:thumbup:


Jajamen Lusse bullar till alla Tomtar i stor skogen. :sarcastic:


(http://www.youtube.com/watch?v=KAlM352O1ZU)

IPJT
2009-11-02, 13:59
Häftig klädsel på vingen på planet i videon jag linkade men sjukligt dyr att köpa så många rullar då det typ år 10 färger och man behöver 1 kvadratdecimeter. Rullarna går ju bara att köpa metervis. Om man inte redan har rullarna dvs.
Läste att han funderar på att testa att sätta dit 2 motorer till så det bli 4 :P
Sluta frästa mig med alla dina godsaker!!! :P

jugg
2009-11-02, 14:41
Nydu Wessemannen... haha... Calmaton är provflugen och hovrad... fungerarfint även när det blåste 10m/s..
Den slår du inte Wesse

skriver från bokis dator nu.. ska äta lite rester från igår... ser mumsfilibabba ut... muuuums.

Trolleri trollera tack för ida..

lowlooping
2009-11-02, 14:44
Nydu Wessemannen... haha... Calmaton är provflugen och hovrad... fungerarfint även när det blåste 10m/s..
Den slår du inte Wesse

skriver från bokis dator nu.. ska äta lite rester från igår... ser mumsfilibabba ut... muuuums.

Trolleri trollera tack för ida..


VILL SE VILL SE!!!! :man_in_love:

wesse
2009-11-02, 14:46
Medans Stockholmare,Tranåsbor och Skåningarna beundrar sig själva så har jag fått lite gjort här...mitt servo sitter nu fast med en småländskt fastsättning d.v.s fyra skruv... dä ni Stockholmjönsar:sarcastic:

Första premiären med roder ett är avklarad:lollypop:
YouTube - Calmato 3d

nu blir det fika för att fira premiären och vad passar då inte bättre än ett paket fingrar:lollypop:

bokis
2009-11-02, 14:53
Eftersom vi inte vill visa Småländska Wannabees hur man gör på riktigt (inget trams med leverpastej o gurka på skeven) så komer det inte film på detta..Dock flög vi bara en sväng,det blåste för lite för o pellejönsa..

bokis
2009-11-02, 14:56
Larvigt..Men ni behöver antagligen såna där utslag på flygplanet för o matcha utslagen på kropparna..MUAHAHAHAHAHAAAA!!! Cadbury Fingers? Finns det några kvar??

wesse
2009-11-02, 14:59
Nydu Wessemannen... haha... Calmaton är provflugen och hovrad... fungerarfint även när det blåste 10m/s..
Den slår du inte Wesse

skriver från bokis dator nu.. ska äta lite rester från igår... ser mumsfilibabba ut... muuuums.

Trolleri trollera tack för ida..

bla bla bla snacka går ju men snacka så det hovrar på film det fixar ni tydligen inte:sarcastic:

wesse
2009-11-02, 15:01
Eftersom vi inte vill visa Småländska Wannabees hur man gör på riktigt (inget trams med leverpastej o gurka på skeven) så komer det inte film på detta..Dock flög vi bara en sväng,det blåste för lite för o pellejönsa..


Bokis...stor i orden liten på jorden:sarcastic:

wesse stor på jorden och även i orden..dä du mr äppeljönskaka:sarcastic:

wesse
2009-11-02, 15:02
Larvigt..Men ni behöver antagligen såna där utslag på flygplanet för o matcha utslagen på kropparna..MUAHAHAHAHAHAAAA!!! Cadbury Fingers? Finns det några kvar??


fingrarna åt ja upp innan man hann säga väjningsplikt:sarcastic:

bokis
2009-11-02, 15:17
..Du äter fortare än du kör..För o inte tala om o flyga ...Där ska det tydligen stå helt stilla.. Jisses...:alberteinstein:

wesse
2009-11-02, 15:41
lägger nu en hovrings-besvärjelse över pellejönsarna i stockholm måste dom hovra till insikt :sarcastic:

må wessyodas förbannelse drabba er denna sommar:lollypop:

LAB
2009-11-02, 15:44
Den där vågar inte Wesse flyga,det blir som vanligt Torgny som flyger o Wessefegis gömmer sej bakom kamran o pellejönsar:sarcastic:En redig karl premiärar sina kärror själv:aetsch:

wesse
2009-11-02, 15:48
Den där vågar inte Wesse flyga,det blir som vanligt Torgny som flyger o Wessefegis gömmer sej bakom kamran o pellejönsar:sarcastic:En redig karl premiärar sina kärror själv:aetsch:

Har lagt en förbannelse över Tranåsjönsarna oxå nu...moahahah

bokis
2009-11-02, 15:55
Den där vågar inte Wesse flyga,det blir som vanligt Torgny som flyger o Wessefegis gömmer sej bakom kamran o pellejönsar:sarcastic:En redig karl premiärar sina kärror själv:aetsch:

Äntligen en som sett Ljuset o den rätta vägen(utan att stanna på motorvägsuppfarter:sarcastic:)! I skolen icke tro på någon annan jämte Lasse..I haven hört SANNINGEN!! Tranås är i sanning Ljust o Vackert!

jugg
2009-11-02, 16:15
men wesse... du fattar väl att en förbannelse är helt obrukbar mot mig och dom jag skyddar... mohaaaaaaaaa...

LAB
2009-11-02, 17:43
Har lagt en förbannelse över Tranåsjönsarna oxå nu...moahahah

Förbannelsen slog fel,råkade trampa ihjäl en såndära 3d-depronskit!:aetsch:Vill se film när du kör ditt Woodopellejönsande du måste göra något fel:sarcastic:

wesse
2009-11-02, 17:45
men wesse... du fattar väl att en förbannelse är helt obrukbar mot mig och dom jag skyddar... mohaaaaaaaaa...

Ja du lille Trollis under kvällsfirandet av roder-premiären så stekte jag och panerade pära o fiskrester:lollypop: har ju läst att fisk är bra för tänkandet och under måltiden så insåg jag att di där oppe i stockholm har nog aldrig smakat fisk om man ser på tänkandet...moahahahah:sarcastic::sarcastic::sarca stic:

matbos
2009-11-02, 17:55
Ja du lille Trollis under kvällsfirandet av roder-premiären så stekte jag och panerade pära o fiskrester:lollypop: har ju läst att fisk är bra för tänkandet och under måltiden så insåg jag att di där oppe i stockholm har nog aldrig smakat fisk om man ser på tänkandet...moahahahah:sarcastic::sarcastic::sarca stic:

Det finns inte tillräckligt med fisk i Världens alla hav om man ska få fart på tänket i H-fred så de så pillutta dig :sarcastic:

Smajly
2009-11-02, 20:56
Hitta en P-rulle till wesse..
YouTube - Extreme Flight-You better believe it..wmv

wesse
2009-11-02, 21:14
Hitta en P-rulle till wesse..
YouTube - Extreme Flight-You better believe it..wmv (http://www.youtube.com/watch?v=FAJUqa3wW5I&feature=related)

:lollypop::lollypop::lollypop::lollypop::lollypop: :lollypop::lollypop::lollypop:

wesse
2009-11-03, 13:59
För dom som evetuellt undrar hur mitt calmatobygge rullar på så kan jag säga att det står stilla i dag för hunden har varit hos frisören o lämnat sommarpälsen:) och nu blir det till att svara en jättefågelpinne till en fyllande 70åring resten av denna sällsamma kväll:lollypop:

bilder på Bonzo två kilo päls lättare:sarcastic:

wesse
2009-11-03, 14:46
Då har svarvningsprojektet startat och det är dags för första fikapausen och vad passar inte bättre än en plopp med kaffe:lollypop:

har dock inte släppt bilden på min hovrande Calamto..ohhh så vackert det ska bli denna sommar och vilka långa hakor dom jetflygande Skåningarna kommer få av denna unika syn :lollypop::lollypop:

Dragon
2009-11-03, 15:07
Då har svarvningsprojektet startat och det är dags för första fikapausen och vad passar inte bättre än en plopp med kaffe:lollypop:

har dock inte släppt bilden på min hovrande Calamto..ohhh så vackert det ska bli denna sommar och vilka långa hakor dom jetflygande Skåningarna kommer få av denna unika syn :lollypop::lollypop:

Wesse lille vän!:icon_pai:
Tänk på hjärtat, det är bara en massa härdade f***or i dom där Ploppen!:sarcastic:
Hovrande Calmato hit och hovrande Calmato dit vad är det för skit du
håller på med? När ska du skaffa en Jet och börja flyga riktigt i stället!
Hovra gör man med Helikopter!:icon_butt: Mohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

matbos
2009-11-03, 16:16
Här har du två bilder för att få lite Insperallisimosione.

9040

9041

DrHanke
2009-11-03, 17:17
http://www.rcflyg.se/forum/attachment.php?attachmentid=9029&d=1257256749

Jösses jag som trodde wesse äntligen rakat sig...

wesse
2009-11-03, 17:59
Wesse lille vän!:icon_pai:
Tänk på hjärtat, det är bara en massa härdade f***or i dom där Ploppen!:sarcastic:
Hovrande Calmato hit och hovrande Calmato dit vad är det för skit du
håller på med? När ska du skaffa en Jet och börja flyga riktigt i stället!
Hovra gör man med Helikopter!:icon_butt: Mohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

oj en skåning som vaknat till till hurra dom lever ännu:sarcastic:



Här har du två bilder för att få lite Insperallisimosione.

9040

9041
ja se där både Kor o getter som hovrar nu blir man sällsamt glad:lollypop:


http://www.rcflyg.se/forum/attachment.php?attachmentid=9029&d=1257256749

Jösses jag som trodde wesse äntligen rakat sig...
ne ne Hanke jag ska ha lika långt skägg som Sotarn :)




Låter skägget gro i ro och låter en pizzabit slinka ner så lätt medan jag begrundar en svarvad skål som väntar på oljebadspolering och som sällskap har jag min älskade Calmato-blå som beundrar mig så...nice to be grov pellejönskis denna unika nyktra dag:lollypop:

Snickarjävel´n
2009-11-04, 07:34
Herregud wesse............med den farten på servona så tar det ju dig en halv eftermiddag att göra en kvarts roll. Du skulle ju haft i 8711´orna..

wesse
2009-11-04, 07:55
Herregud wesse............med den farten på servona så tar det ju dig en halv eftermiddag att göra en kvarts roll. Du skulle ju haft i 8711´orna..


ja dom servona har samma takt som en snickare från Skåne eller rörkrökare från Arvika så jag funderar allvarligt på att byta ut dom:stupido2:

wesse
2009-11-04, 16:30
Blev inget gjort på den blå i dag heller för jag känner mig manad att ta ut grannen som har bytt kulor och är hemma ett par månader :lollypop:

YouTube - Grannen

Sigun
2009-11-04, 18:13
hahaha.. den stackars grannen såg inte jätteglad ut... men om de berodde på dig eller på hans operation de får väl framtiden utvisa :nurse::nurse:

Snickarjävel´n
2009-11-04, 18:53
Hehe han va nog inte farligt förskräckt över operationen iaf :thumbup:

wesse
2009-11-05, 18:59
ja då har en dag till gått åt skogen med callmatobygget hoppas få lite tid till detta inom kort fast sommaren är långt borta ännu:lollypop:

Denna maskin kommer o förgylla hela modellflygvärlden och alla kommer prata om wesses hovrande Calmato långt efter att stockholmarna är utdöda:sarcastic:

under dagen blev det 70 års kalas så tårtan har gett mig sinnesro och tårtkoma då jag åt sex bitar det klarar varken en Skåning eller en Stockholmare:sarcastic:

det mesta av tiden i dag gick åt att sitta i bilen och njuta av den första snön på bilrutan:lollypop: hade inte mage o sätta igång vindrutstorkarna så jag stannade opp och kände sällsamhet ett par timmar:thumbup:

Smålänningar är bäst och så va de me dè

matbos
2009-11-05, 19:10
70 års kalas. Bonzos ? Eller firar du hur många icke gråa hår i skägget du har.:sarcastic: Hälsningar från oss som bara behöver två siffror i vårat riktnummer.:lollypop:

011
Norrköping
0120
Åtvidaberg
0121
Söderköping
0122
Finspång
0123
Valdemarsvik
0125
Vikbolandet
013
Linköping
0140
Tranås
0141
Motala
0142
Mjölby-Skänninge-Boxholm
0143
Vadstena
0144
Ödeshög
0150
Katrineholm
0151
Vingåker
0152
Strängnäs
0155
Nyköping-Oxelösund
0156
Trosa-Vagnhärad
0157
Flen-Malmköping
0158
Gnesta
0159
Mariefred
016
Eskilstuna-Torshälla
0171
Enköping
0173
Öregrund-Östhammar
0174
Alunda
0175
Hallstavik-Rimbo
0176
Norrtälje
018
Uppsala
019
Örebro-Kumla
020
Frisamtal
021
Västerås
0220
Hallstahammar-Surahammar
0221
Köping
0222
Skinnskatteberg
0223
Fagersta-Norberg
0224
Sala-Heby
0225
Hedemora-Säter
0226
Avesta-Krylbo
0227
Kungsör
023
Falun
0240
Ludvika-Smedjebacken
0241
Gagnef-Floda
0243
Borlänge
0246
Svärdsjä-Enviken
0247
Leksand-Insjön
0248
Rättvik
0250
Mora-Orsa
0251
Älvdalen
0253
Idre-Särna
0258
Furudal
026
Gävle-Sandviken
0270
Söderhamn
0271
Alfta-Edsbyn
0278
Bollnäs
0280
Malung
0281
Vansbro
0290
Hofors-Storvik
0291
Hedesunda-Österfärnebo
0292
Tärnsjö-Östervåla
0293
Tierp-Söderfors
0294
Karlsholmsbruk-Skärplinge
0295
Örbyhus-Dannemora
0297
Ockelbo-Hamrånge
0300
Kungsbacka
0301
Hindås
0302
Lerum
0303
Kungälv
0304
Orust-Tjörn
031
Göteborg
0320
Kinna
0321
Ulricehamn
0322
Alingsås-Vårgårda
0325
Svenljunga-Tranemo
033
Borås
0340
Varberg
0345
Hyltebruk-Torup
0346
Falkenberg
035
Halmstad
036
Jönköping-Huskvarna
0370
Värnamo
0371
Gislaved-Anderstorp
0372
Ljungby
0380
Nässjö
0381
Eksjö
0382
Sävsjö
0383
Vetlanda
0390
Gränna
0392
Mullsjö
0393
Vaggeryd
040
Malmö
0410
Trelleborg
0411
Ystad
0413
Eslöv-Höör
0414
Simrishamn
0415
Hörby
0416
Sjöbo
0417
Tomelilla
0418
Landskrona-Svalöv
042
Helsingborg-Höganäs
0430
Laholm
0431
Ängelholm-Båstad
0433
Markaryd-Strömnäsbruk
0435
Klippan-Perstorp
044
Kristianstad
0451
Hässleholm
0454
Karlshamn-Olofström
0455
Karlskrona
0456
Sölvesborg-Bromölla
0457
Ronneby
0459
Ryd
046
Lund
0470
Växjö
0471
Emmaboda
0472
Alvesta-Rydaholm
0474
Åseda-Lenhovda
0476
Älmhult
0477
Tingsryd
0478
Lessebo
0479
Osby
0480
Kalmar
0481
Nybro
0485
Öland
0486
Torsås
0490
Västervik
0491
Oskarshamn-Högsby
0492
Vimmerby
0493
Gamleby
0494
Kisa
0495
Hultsfred-Virserum
0496
Mariannelund
0498
Gotland
0499
Mönsterås
0500
Skövde
0501
Mariestad
0502
Tidaholm
0503
Hjo
0504
Tibro
0505
Karlsborg
0506
Töreboda-Hova
0510
Lidköping
0511
Skara-Götene
0512
Vara-Nossebro
0513
Herrljunga
0514
Grästorp
0515
Falköping
0520
Trollhättan
0521
Vänersborg
0522
Uddevalla
0523
Lysekil
0524
Munkedal
0525
Grebbestad
0526
Strömstad
0528
Färgelanda
0530
Mellerud
0531
Bengtsfors
0532
Åmål
0533
Säffle
0534
Ed
054
Karlstad
0550
Kristinehamn
0551
Gullspång
0552
Deje
0553
Molkolm
0554
Kil
0555
Grums
0560
Torsby
0563
Hagfors-Munkfors
0564
Sysslebäck
0565
Sunne
0570
Arvika
0571
Charlottenberg-Åmotfors
0573
Årjäng
0580
Kopparberg
0581
Lindesberg
0582
Hallsberg
0583
Askersund
0584
Laxå
0585
Fjugesta-Svartå
0586
Karlskoga
0587
Nora
0589
Arboga
0590
Filipstad
0591
Hällefors-Grythyttan
060
Sundsvall-Timrå
0611
Härnösand
0612
Kramfors
0613
Ullånger
0620
Sollefteå
0621
Junsele
0622
Näsåker
0623
Ramsele
0624
Backe
063
Östersund
0640
Krokom
0642
Lit
0643
Hallen-Oviken
0644
Hammerdal
0645
Föllinge
0647
Åre-Järpen
0650
Hudiksvall
0651
Ljusdal
0652
Bergsjö
0653
Delsbo
0657
Los
0660
Örnsköldsvik
0661
Bredbyn
0662
Björna
0663
Husum
0670
Strömsund
0671
Hoting
0672
Gäddede
0680
Sveg
0682
Rätan
0684
Hede-Funäsdalen
0687
Svenstavik
0690
Ånge
0691
Torpshammar
0692
Liden
0693
Bräcke-Gällö
0695
Stugun
0696
Hammarstrand
0701
Personliga nummertjänster Telia
0702
Personliga nummertjänster
0703
Personliga nummertjänster
0704
GSM Comviq
0705
GSM Telia
0706
GSM Telia
0707
GSM Comviq
0708
GSM Europolitan
0709
GSM Europolitan
08
Stockholm
090
Umeå
0910
Skellefteå
0911
Piteå
0912
Byske
0913
Lövånger
0914
Burträsk
0915
Bastuträsk
0916
Jörn
0918
Norsjö
0920
Luleå
0921
Boden
0922
Haparanda
0923
Kalix
0924
Råneå
0925
Lakaträsk
0926
Överkalix
0927
Övertårneå
0928
Harads
0929
Älvsbyn
0930
Nordmaling
0932
Bjurholm
0933
Vindeln
0934
Robertfors
0935
Vännäs
0940
Vilhelmina
0941
Åsele
0942
Dorotea
0943
Fredrika
0950
Lycksele
0951
Storuman
0952
Sorsele
0953
Malå
0954
Tärnaby
0960
Arvidsjaur
0961
Arjeplog
0970
Gällivare
0971
Jokkmokk
0973
Porjus
0975
Hakkas
0976
Vuollerim
0977
Korpilombolo
0978
Pajala
0980
Kiruna
0981
Vittangi

wesse
2009-11-05, 19:13
70 års kalas. Bonzos ? Eller firar du hur många icke gråa hår i skägget du har.:sarcastic: Hälsningar från oss som bara behöver två siffror i vårat riktnummer.:lollypop:

011
Norrköping
0120
Åtvidaberg
0121
Söderköping
0122
Finspång
0123
Valdemarsvik
0125
Vikbolandet
013
Linköping
0140
Tranås
0141
Motala
0142
Mjölby-Skänninge-Boxholm
0143
Vadstena
0144
Ödeshög
0150
Katrineholm
0151
Vingåker
0152
Strängnäs
0155
Nyköping-Oxelösund
0156
Trosa-Vagnhärad
0157
Flen-Malmköping
0158
Gnesta
0159
Mariefred
016
Eskilstuna-Torshälla
0171
Enköping
0173
Öregrund-Östhammar
0174
Alunda
0175
Hallstavik-Rimbo
0176
Norrtälje
018
Uppsala
019
Örebro-Kumla
020
Frisamtal
021
Västerås
0220
Hallstahammar-Surahammar
0221
Köping
0222
Skinnskatteberg
0223
Fagersta-Norberg
0224
Sala-Heby
0225
Hedemora-Säter
0226
Avesta-Krylbo
0227
Kungsör
023
Falun
0240
Ludvika-Smedjebacken
0241
Gagnef-Floda
0243
Borlänge
0246
Svärdsjä-Enviken
0247
Leksand-Insjön
0248
Rättvik
0250
Mora-Orsa
0251
Älvdalen
0253
Idre-Särna
0258
Furudal
026
Gävle-Sandviken
0270
Söderhamn
0271
Alfta-Edsbyn
0278
Bollnäs
0280
Malung
0281
Vansbro
0290
Hofors-Storvik
0291
Hedesunda-Österfärnebo
0292
Tärnsjö-Östervåla
0293
Tierp-Söderfors
0294
Karlsholmsbruk-Skärplinge
0295
Örbyhus-Dannemora
0297
Ockelbo-Hamrånge
0300
Kungsbacka
0301
Hindås
0302
Lerum
0303
Kungälv
0304
Orust-Tjörn
031
Göteborg
0320
Kinna
0321
Ulricehamn
0322
Alingsås-Vårgårda
0325
Svenljunga-Tranemo
033
Borås
0340
Varberg
0345
Hyltebruk-Torup
0346
Falkenberg
035
Halmstad
036
Jönköping-Huskvarna
0370
Värnamo
0371
Gislaved-Anderstorp
0372
Ljungby
0380
Nässjö
0381
Eksjö
0382
Sävsjö
0383
Vetlanda
0390
Gränna
0392
Mullsjö
0393
Vaggeryd
040
Malmö
0410
Trelleborg
0411
Ystad
0413
Eslöv-Höör
0414
Simrishamn
0415
Hörby
0416
Sjöbo
0417
Tomelilla
0418
Landskrona-Svalöv
042
Helsingborg-Höganäs
0430
Laholm
0431
Ängelholm-Båstad
0433
Markaryd-Strömnäsbruk
0435
Klippan-Perstorp
044
Kristianstad
0451
Hässleholm
0454
Karlshamn-Olofström
0455
Karlskrona
0456
Sölvesborg-Bromölla
0457
Ronneby
0459
Ryd
046
Lund
0470
Växjö
0471
Emmaboda
0472
Alvesta-Rydaholm
0474
Åseda-Lenhovda
0476
Älmhult
0477
Tingsryd
0478
Lessebo
0479
Osby
0480
Kalmar
0481
Nybro
0485
Öland
0486
Torsås
0490
Västervik
0491
Oskarshamn-Högsby
0492
Vimmerby
0493
Gamleby
0494
Kisa
0495
Hultsfred-Virserum
0496
Mariannelund
0498
Gotland
0499
Mönsterås
0500
Skövde
0501
Mariestad
0502
Tidaholm
0503
Hjo
0504
Tibro
0505
Karlsborg
0506
Töreboda-Hova
0510
Lidköping
0511
Skara-Götene
0512
Vara-Nossebro
0513
Herrljunga
0514
Grästorp
0515
Falköping
0520
Trollhättan
0521
Vänersborg
0522
Uddevalla
0523
Lysekil
0524
Munkedal
0525
Grebbestad
0526
Strömstad
0528
Färgelanda
0530
Mellerud
0531
Bengtsfors
0532
Åmål
0533
Säffle
0534
Ed
054
Karlstad
0550
Kristinehamn
0551
Gullspång
0552
Deje
0553
Molkolm
0554
Kil
0555
Grums
0560
Torsby
0563
Hagfors-Munkfors
0564
Sysslebäck
0565
Sunne
0570
Arvika
0571
Charlottenberg-Åmotfors
0573
Årjäng
0580
Kopparberg
0581
Lindesberg
0582
Hallsberg
0583
Askersund
0584
Laxå
0585
Fjugesta-Svartå
0586
Karlskoga
0587
Nora
0589
Arboga
0590
Filipstad
0591
Hällefors-Grythyttan
060
Sundsvall-Timrå
0611
Härnösand
0612
Kramfors
0613
Ullånger
0620
Sollefteå
0621
Junsele
0622
Näsåker
0623
Ramsele
0624
Backe
063
Östersund
0640
Krokom
0642
Lit
0643
Hallen-Oviken
0644
Hammerdal
0645
Föllinge
0647
Åre-Järpen
0650
Hudiksvall
0651
Ljusdal
0652
Bergsjö
0653
Delsbo
0657
Los
0660
Örnsköldsvik
0661
Bredbyn
0662
Björna
0663
Husum
0670
Strömsund
0671
Hoting
0672
Gäddede
0680
Sveg
0682
Rätan
0684
Hede-Funäsdalen
0687
Svenstavik
0690
Ånge
0691
Torpshammar
0692
Liden
0693
Bräcke-Gällö
0695
Stugun
0696
Hammarstrand
0701
Personliga nummertjänster Telia
0702
Personliga nummertjänster
0703
Personliga nummertjänster
0704
GSM Comviq
0705
GSM Telia
0706
GSM Telia
0707
GSM Comviq
0708
GSM Europolitan
0709
GSM Europolitan
08
Stockholm
090
Umeå
0910
Skellefteå
0911
Piteå
0912
Byske
0913
Lövånger
0914
Burträsk
0915
Bastuträsk
0916
Jörn
0918
Norsjö
0920
Luleå
0921
Boden
0922
Haparanda
0923
Kalix
0924
Råneå
0925
Lakaträsk
0926
Överkalix
0927
Övertårneå
0928
Harads
0929
Älvsbyn
0930
Nordmaling
0932
Bjurholm
0933
Vindeln
0934
Robertfors
0935
Vännäs
0940
Vilhelmina
0941
Åsele
0942
Dorotea
0943
Fredrika
0950
Lycksele
0951
Storuman
0952
Sorsele
0953
Malå
0954
Tärnaby
0960
Arvidsjaur
0961
Arjeplog
0970
Gällivare
0971
Jokkmokk
0973
Porjus
0975
Hakkas
0976
Vuollerim
0977
Korpilombolo
0978
Pajala
0980
Kiruna
0981
Vittangi

oj det säger en hel del om Stockholmare vill ju inte vara elak men regeringen som sätter dessa riktnummer insåg nog att två nr är fullt tillräckligt för en Stockholmare att hålla reda på:sarcastic::sarcastic:

Snickarjävel´n
2009-11-05, 19:21
Den stora tårtan e lagom te 5 skåningar om dom 4 ente eder nåd

Thomas
2009-11-05, 20:12
Ha!
Frödinge massproducerade äggastinna syntetkaga! Vau ei de mod en ricktti spiddekauga??

Förresten så ska ju ståkkhålmarna få nytt riktnummer..... 99!

Smajly
2009-11-05, 20:34
Hmmm Wesse.. du kan ju inte sitta o jämnställa oss här nere med dom där oppe..
Fy på dig..
*smisk*

wesse
2009-11-05, 20:37
Hmmm Wesse.. du kan ju inte sitta o jämnställa oss här nere med dom där oppe..
Fy på dig..
*smisk*


nere eller oppe är samma visa tyck då jag för det är på mitten det är mest intressanta händelser:sarcastic:

bokis
2009-11-05, 21:03
Är det här sagan om en hovrande Calmato o en icke hovrande pilot? Hur stor är risken att det blir ett lyckligt slut?

wesse
2009-11-06, 16:38
i dag har jag inte fått något gjort på callematon men jag har klämt o kikat på den lite då och då....

Jag har börjar lära mig att njuta av att montera en ARF och inte slänga ihop allt så fort det går likt en Stockholmare:sarcastic:

Det rusas på i tid och otid när man i stället kan titta klämma och njuta av tiden vi får tillsammans med våra omonterade ARF:er

visst är det kul o försöka flyga dom oxå men den glädjen varar så kort tid sen ska man ha en ny helt plötsligt ungefär som en Stockholmare så fort man träffat en så är man nöjd o vill ha en ny modell:sarcastic::sarcastic:

Har börjat inse att jag är nog den enda här i forumet som har en sån fruktansvärd koll och Klavins håller med mig och han vet vad som gäller:secruity:


Är det här sagan om en hovrande Calmato o en icke hovrande pilot? Hur stor är risken att det blir ett lyckligt slut?

ja detta är en riktig saga om en blå Calmato och inget pellejönseri för här i småland ser vi allvarligt på vår hobby medans ni däroppe bara leker o tramsar hela tiden...skärpning på er:secruity:

wesse
2009-11-06, 16:41
Ha!
Frödinge massproducerade äggastinna syntetkaga! Vau ei de mod en ricktti spiddekauga??

Förresten så ska ju ståkkhålmarna få nytt riktnummer..... 99!

Spättekaka för Sprättehönorna i Skåne...moahahahah

Ostkaka till Vikingarna i Småland..uggh

Supersonic
2009-11-06, 18:35
i dag har jag inte fått något gjort på callematon men jag har klämt o kikat på den lite då och då....

Jag har börjar lära mig att njuta av att montera en ARF och inte slänga ihop allt så fort det går likt en Stockholmare:sarcastic:

Det rusas på i tid och otid när man i stället kan titta klämma och njuta av tiden vi får tillsammans med våra omonterade ARF:er

visst är det kul o försöka flyga dom oxå men den glädjen varar så kort tid sen ska man ha en ny helt plötsligt ungefär som en Stockholmare så fort man träffat en så är man nöjd o vill ha en ny modell:sarcastic::sarcastic:

Har börjat inse att jag är nog den enda här i forumet som har en sån fruktansvärd koll och Klavins håller med mig och han vet vad som gäller:secruity:



ja detta är en riktig saga om en blå Calmato och inget pellejönseri för här i småland ser vi allvarligt på vår hobby medans ni däroppe bara leker o tramsar hela tiden...skärpning på er:secruity:

Ha! det här va nått nytt! Få bort skrynklorna i plasten the hard man way, med SKÄGGVÄRME!:sarcastic:

wesse
2009-11-07, 09:44
satt och smekte min Calmato denna blåsiga morgon och känner mig bara mer o mer nöjd med livet... Jag tror inte denna Calmato behöver bli färdig än på mycket länge för jag har ju uppnått det jag strävat efter denna dag"Nöjdhet":lollypop:

fick besök av min andra sida denna nöjdsamma gåvodag:)

YouTube- the Klone

bokis
2009-11-07, 19:00
Jag tror inte heller att den blir klar men av andra skäl.... PELLEJÖNS!
Det blir väl som den där tv-tävlingen när den ska flygas..
Fråga publiken,ring en vän,50/50..Och i slutändan något om störningar eller vindförhållanden..
Expoproblem kan kanske vara ett alternativ att skylla på?

wesse
2009-11-07, 19:35
Jag tror inte heller att den blir klar men av andra skäl.... PELLEJÖNS!
Det blir väl som den där tv-tävlingen när den ska flygas..
Fråga publiken,ring en vän,50/50..Och i slutändan något om störningar eller vindförhållanden..
Expoproblem kan kanske vara ett alternativ att skylla på?


ja du ska nog få din PELLEJÖNS nr 2 en morgon när du vaknar så hovrar Calmaton på dina ägor och ditt kylskåp är tömt...moahahaha hämden är ljuv:sarcastic::sarcastic:

wesse
2009-11-07, 21:04
här ser ni en kille som förstått vad modellflyget går ut på...yehhh

så här kommer det se ut i sommar när min Calmato charmar omkull er alla:sarcastic:

YouTube- JoeNall11

matbos
2009-11-08, 10:37
Har börjat inse att jag är nog den enda här i forumet som har en sån fruktansvärd koll och Klavins håller med mig och han vet vad som gäller:secruity:


Jag undrar varför Klavins har handen i bagage. Jag har börjat tro att det var Wesse som bröt av hans fingrar när han inte höll med på Rätt ställe. Han är därför skrämd till underkastelse. Poor Klavins :sarcastic:

Och om det fanns en klon av dig skulle detta vara en naturens styggelse, må Gud förbjuda detta och straffa dig med skägg röta. :vroam:

wesse
2009-11-09, 13:35
det står lite still i calmatobygget denna dag oxå för jag har stannat opp och tittar mig omkring för att se det viktiga i livet samt lyssnar jag på lite redi musik som är gjord här i Hultsfred och det är inget djäkla hipperhopp från storstan detta är riktig musik så de så:lollypop:


http://www.lifvens.se/songs/mollymaguire.mp3

http://www.lifvens.se/songs/lifven.mp3

men jag har ju börjat svara en liten blååå skål av en vedbit jag fann på grannens tomt så helt stilla är det inte i huset denna nyktra unika dag:sarcastic:

Sigun
2009-11-09, 14:58
Har du nu varit och tagit av Klavins ved med ! inte undra på att han blir förbannad :)

Snickarjävel´n
2009-11-09, 15:14
Som sagt , en klon av Wesse och det kallas för en ny naturkatastrof..........

wesse
2009-11-09, 18:05
hur ska man kunna jobba på calmaton när det ramlar in beundrarfilmer stup i kvarten:sarcastic:

YouTube- Monica IV - Wesse, the hard mään

IPJT
2009-11-09, 19:27
Haha fyfan vad klockren! Hur har du gjort?

wesse
2009-11-09, 19:41
Haha fyfan vad klockren! Hur har du gjort?


Det är faktisk inte jag som gjort denna galenskap det är en kvinna via Facebook som skickade denna till mig så jag har fått mig ett gott skratt i kväll:sarcastic:

wesse
2009-11-12, 17:09
ja då satte jag mig i källaren och tänkte börja med Calmaton igen...lite kaffe på tankarna ville jag ju ha så opp och fixa kaffe...men va fan inga rena koppar hmm skit oxå så nu får valmaton vänta medans jag svarvar till mig en kaffekopp..en smålänning han reder sig i alla lägen...yehhh

Har under veckan oxå börjat fixa till en fomie till den där så kallade rörmokkan i Arvika:sarcastic:
Har hört rykten om att han hatar gängtejp så då är det väl självklart att det ska stå gängtejp på hans läckande fomie:sarcastic:

nu måste jag rusa om jag ska få i mig lite kaffe någon gång..tjingeling

Mr.Dahl
2009-11-12, 17:52
Tjeeeenare wesse !
God gud har vi inte pratat om detta du o jag ...
Gängtape är ju bara för bönner att fixa mjölkmaskin med,inga stenhårda
rörmokare brukar sån skit!!!
Och jag har inga kossor mitt i stora staden Arvika.
Men jag gillar dig ändå din mjukis .
Tror jag ska komma ner till dig å flyga skiten ur er.
:Rökkes rör AS

wesse
2009-11-12, 17:56
Tjeeeenare wesse !
God gud har vi inte pratat om detta du o jag ...
Gängtape är ju bara för bönner att fixa mjölkmaskin med,inga stenhårda
rörmokare brukar sån skit!!!
Och jag har inga kossor mitt i stora staden Arvika.
Men jag gillar dig ändå din mjukis .
Tror jag ska komma ner till dig å flyga skiten ur er.
:Rökkes rör AS


jag tror även rörmockarna i Tranås använder gängtejp och dom är oxå så där underliga som Arvikaborna...moahahah

nu blir det snart kaffe:)

calmato hovrande på väggen där säg mig vem som vackrast på jorden är...-WWEESSEE DET ÄR....moahahahah

LAB
2009-11-12, 18:45
jag tror även rörmockarna i Tranås använder gängtejp och dom är oxå så där underliga som Arvikaborna...moahahah

nu blir det snart kaffe:)

calmato hovrande på väggen där säg mig vem som vackrast på jorden är...-WWEESSEE DET ÄR....moahahahah

Det ska svetsas o stålet ska glöda!Det är rörmokeri för hard men,klistra depron är det bara kärringar som gör:sarcastic:

IPJT
2009-11-19, 13:34
Wesse hur går det med den hovrande calmaton?

wesse
2009-11-19, 16:05
jo det rullar på och i dag har jag funderar jag på vilken dress som passar bäst till denna Hovrande klenod:lollypop:

Sen blev jag tvungen och avbryta för att skicka opp en Fomie till den där rörmokarklåparen i Arvika:sarcastic:

och som plåster på såren efter att utsatt mig för rosa baddräkts flygning med min vilja så dök det opp fina munktröjor och mössor från Flying Giants så i kväll sitter jag mest och ler i min nya tröja:)

wesse
2009-11-19, 17:03
herrejisses så vacker syn:man_in_love:

jugg
2009-11-19, 17:08
Faaan nu blev det grus i ögonen igen... vaffö gö du på detta vis wesse... ler..

matbos
2009-11-19, 17:10
Jaa jag blir alldeles tårögd så vackert är det.

IPJT
2009-11-19, 17:10
Du är galen du Weeeyiessssee

Zkeeter
2009-11-19, 19:43
Ser ifram emot den blå:s hovrande.
Men Wesse!!!
Ska montaget bli perfekt så får du vända på skuggan till flygetyget......
:sarcastic:
Sorry. :icon_pai:

wesse
2009-11-19, 19:50
Ser ifram emot den blå:s hovrande.
Men Wesse!!!
Ska montaget bli perfekt så får du vända på skuggan till flygetyget......
:sarcastic:
Sorry. :icon_pai:

wesse är snabbare än än sin egen skugga begriper du väl:sarcastic:

Sigun
2009-11-19, 20:40
Dags att beställa hem lite tomtekläder nu Wesse

http://www.hobbex.se/p/search.html?q=mankini

http://www.hobbex.se/images/products/5042_752858_1%5Bzoom%5D.jpg

wesse
2009-12-01, 18:05
Men tänka sig det finns 3D calmatos....men jag vet inte om den hovrar??
YouTube- Ripa 20090716 JonnyE flyger Calmato (http://www.youtube.com/watch?v=ooEeamH5Msw)


har har ju inga träknoppar på sin calmato så jag antar att den inte räknas som en 3d kärra:sarcastic:

wesse
2009-12-01, 18:05
Dags att beställa hem lite tomtekläder nu Wesse

http://www.hobbex.se/p/search.html?q=mankini

http://www.hobbex.se/images/products/5042_752858_1%5Bzoom%5D.jpg

en sån skulle vi vilja se en tingsrydsbo i över jul:thumbup:

wesse
2009-12-04, 19:50
Då är det premiärtur för skevroder nr 2 och nu jäklar går det undan värre då jag fixade detta på en enda dag:thumbup:

YouTube- Okrångelmys

Snickarjävel´n
2009-12-04, 20:33
Finns nog inte mycket som e fräsigare än en riktig 3D calmato.


Tyvärr slutade den sina dagar lite för tidigt och lite för hårt :sarcastic:

Vi hade kul vi 2 så länge hon levde :thumbup:

roggie_49
2009-12-04, 21:02
en sån skulle vi vilja se en tingsrydsbo i över jul:thumbup:


u wish--

i'll rahter go blind

roggie_49
2009-12-04, 21:07
Dags att beställa hem lite tomtekläder nu Wesse

http://www.hobbex.se/p/search.html?q=mankini

http://www.hobbex.se/images/products/5042_752858_1%5Bzoom%5D.jpg


är du galen eller helt tappad bakom trappan?
mganus *medveten felstavning* i dom paltorna lär föranleda att vilket land som helst kan förklara ett anfall mot sverige.
karlf-n kommer ju att skrämma hästar i sken och gamla damer till en för tidig senilitet

wesse
2009-12-04, 21:20
är du galen eller helt tappad bakom trappan?
mganus *medveten felstavning* i dom paltorna lär föranleda att vilket land som helst kan förklara ett anfall mot sverige.
karlf-n kommer ju att skrämma hästar i sken och gamla damer till en för tidig senilitet

Tack vare dig roggie har jag nu beställt mig två st Boratdresser en till mig och en till dig som tack... Nice to be uss now:-)

roggie_49
2009-12-04, 21:35
Tack vare dig roggie har jag nu beställt mig två st Boratdresser en till mig och en till dig som tack... Nice to be uss now:-)
å herre gud, vad fan har jag ställt till med? 2 adresser, ??? hade ju räckt med en halv.
Folk kan ju tro att vi är släktingar....

roggie_49
2009-12-04, 21:40
Som min yngsta son sa om Wesse, "farsan den här snubben är nästan lika
galen och underlig som dig, men han ligger iaf 300 snäpp under dig..




De'ru...

wesse
2009-12-04, 21:47
Som min yngsta son sa om Wesse, "farsan den här snubben är nästan lika
galen och tokig som dig, men han ligger iaf 300 snäpp under dig..




De'ru...

Ja du ligger nog 300 snäpp under med tanke på dina dryckesvanor i inlägget ovan....
Ser fram mot galen film från dig:lollypop:

roggie_49
2009-12-04, 22:00
Ja du ligger nog 300 snäpp under med tanke på dina dryckesvanor i inlägget ovan....
Ser fram mot galen film från dig:lollypop:

Dryckesvanor o vanor , tja vafan ska jag säga om det har en lever som är konserverad i alkohol och tarmludd som tarvar bevattning varje timme, det är ett rent helvete att vara utan kaffe med tanke på tarmludden.
vill du ha en galen film , oh no...

300 snäpp under? jag, ??? njäe skulle inte tro det Magnus.
Kan ju bli lite förvirrad ibland men jag lovar att komma med en utförlig byggtråd ang. Ryan STA'n.
Ha det bäst.
hörs
/rogge

wesse
2009-12-05, 15:01
I dag slog jag på stort och satte ihop vinghalvorna med 72 timmars epoxy har även täljt fram mig en ny kniv som är limmad med samma lim...
Nu kan man sätta sig i grodan gro med fika i 72 timmar och höra hur limmet sakta med säkert segar ihop sig..Nice to be me now boys:lollypop:

LAB
2009-12-05, 18:24
I dag slog jag på stort och satte ihop vinghalvorna med 72 timmars epoxy har även täljt fram mig en ny kniv som är limmad med samma lim...
Nu kan man sätta sig i grodan gro med fika i 72 timmar och höra hur limmet sakta med säkert segar ihop sig..Nice to be me now boys:lollypop:

En såndära kniv vill jag också ha!Ska strimla en blå mutant:sarcastic:,hur många pesetas kostar en sådan Wessa?

wesse
2009-12-05, 18:39
En såndära kniv vill jag också ha!Ska strimla en blå mutant:sarcastic:,hur många pesetas kostar en sådan Wessa?

runt tusingen har jag tagit förr om åren men nu blir det så sällan jag skapar knivar då det går lite segt med mina slitna händer och denna ska vandra över Atlanten när den är klar....:girl_cray3:

LAB
2009-12-05, 18:55
runt tusingen har jag tagit förr om åren men nu blir det så sällan jag skapar knivar då det går lite segt med mina slitna händer och denna ska vandra över Atlanten när den är klar....:girl_cray3:

Tänkte som 40års present vore det perfekt,du kanske hinner få ihop en till maj månad.

wesse
2009-12-05, 19:24
Tänkte som 40års present vore det perfekt,du kanske hinner få ihop en till maj månad.


Om du masar din tjocka rörkrökar rumpa hit någon gång så kan vi ta ett snack om detta:lollypop:
känner ju en del knivmakare som grejar med detta men di tar från 3000kr och långt upp mot dessomer för sina alster..

nu har jag ägnat lördagskvällen till att klä höjrodret så nu går det undan värre här måste nog ta ledigt hela dagen i morgon för träningsverken lär bli vedervärdig:(

för att fira höjroderkläderna så har jag gjort mig en wessebricka att mumsa på medan jag njuter av dom sällsamma turerna denna maskin ska ge mig:thumbup:

LAB
2009-12-05, 21:16
JaJa ska komma o flyga med min ej hovringsbara depronare:sarcastic: o flyga runt.Du har ju ett innomhusmeeting nu i innan jul ska försöka komma då.

Sigun
2009-12-05, 22:02
hmm tror du kommer behöva plocka fram sågen igen snart Wesse. Eller hur har du tänkt göra med sidroder?

Snickarjävel´n
2009-12-05, 22:08
Snälla Martin , ställ inga kuggfrågor till han. Han kan ju inte ringa Klavins eller Torgny så här sent och fråga vad han ska ta sig till ...............

sm3xrq
2009-12-05, 22:11
kan bli kul att se vad han har för lösning på det. för det är jag säker på att han redan har tänkt på eller hu wesse. inte kan väl du missa något så uppenbart :)

wesse
2009-12-05, 23:14
hmm tror du kommer behöva plocka fram sågen igen snart Wesse. Eller hur har du tänkt göra med sidroder?


Klart du brev förbryllad över detta din okloke Tingsrydsbo med serru detta tänkte smarta smålänningen på långt innan jag fick hem modelllen så där bet du dig i tungan...moahahaha

Sigun
2009-12-06, 00:38
:banghead::banghead: Sablar wesserbisser... alltid ska du ha lösningar på allt

Snickarjävel´n
2009-12-06, 06:31
E de ett sid roder till en 40 modell?? :sarcastic:

Så små roder kör vi Skåningar bara på våra kyosho minium kärror :lollypop:



Men men , små smålänningar , små modeller , små roder :icon_butt:

wesse
2009-12-06, 12:48
E de ett sid roder till en 40 modell?? :sarcastic:

Så små roder kör vi Skåningar bara på våra kyosho minium kärror :lollypop:



Men men , små smålänningar , små modeller , små roder :icon_butt:

I småland har vi stora händer så här händer det grejer...

Skåningar har små händer så där händer inga grejer.....

wesse
2009-12-06, 19:24
har limmat ordentligt på den blå i kväll så nu har hon verkligen fastnat för mig:lollypop:

provsatteihop henne och hon är så vacker att jag gråter just nu....

Tror att detta kan bli världens åttonde underverk som turister från hela världen se hovrandes i solnedgången....

nu ska vi fira lite typ taklagsfest med en glasspotion :lollypop: