handdator

Visa fullständig version : Kan en Parkmaster funka för en nybörjare?



MLLraptor
2009-10-25, 19:22
Har kört ett par gånger med Kyosho Super Cub. Har gett upp den till förmån för en Parkmaster. Börjar nu få kalla fötter när jag läste en recention på webben där det stod att 3D och nybörjare är som olja och vatten...
Några synpunkter...
Mvh
/M

jocke1963
2009-10-25, 20:53
Well, den är ju ganska tålig och lätt-lagad... ;)

sundqvistjohan
2009-10-25, 21:19
Ett par flygningar låter nog ganska litet. Men med något tiotal timmar i simulator och små roderutslag kommer det nog att gå.

MLLraptor
2009-12-17, 16:17
Jag fegade ur...
Tvingade sonen att köpa en Easy Cub:argue:, men för att inte sabba den för honom inhandlades en AXN Cloudsfly:). Så Parkmastern hänger i boden...
Älskar Cloudsfly, mycket lätt flugen. Har kraschat ett par gånger men inga problem att reparera och koka. Kommer troligen att komplettera med en Easy Star så småning om. Känns som det dröjer innan jag är redo för 3D!

God Jul!
/M

Benpa
2009-12-17, 20:44
ParkMastern är fantastiskt kul att flyga, enkel att laga.
Ställer man ner utslagen på samtliga roder så blir den snäll som ett litet lamm. Jag brukar köra 40% utslag när jag bara relaxflyger med den, risken för krash då är minimal, men på fulla utslag så kan det gå lite väl fort i svängarna :)

freddan_6
2009-12-19, 20:15
Min 9-åriga son fick låna kontrollen och lyckades knäcka kroppen i 4 delar på 10 sekunder blankt. Men det var med fulla utslag. Har du gott om CA och tejp så flyg på det men ställ ner utslagen, speciellt på skev och höjd. En nybörjarare rör ju inte sidoroder så mycket.

Nästan återställd Parkmaster
http://www.rcflyg.se/forum/picture.php?albumid=168&pictureid=1666
m.v.h. //Fredrik