handdator

Visa fullständig version : FPV Crusing



lassebetong
2009-10-28, 16:22
Tänkte lägga upp en liten filmstump med lite klipp.
Men med tanke på att jag saknar tillstånd att visa vårat fält samt markägarens åkerlappar.
Och att det är överhängande risk att någon annan FPV flygare antagligen känner sig manad att toppa filmen och på så sätt utsätter djur och människor förlivsfara, så avstår jag.

=====================================







.......................CENSUR..................... ............






=====================================


I stället får ni sluta ögonen och tänka er en solig vindstilla höstdag.
Med en vy från en EZ, glidandes runt utkanten av vårat flygfält.
Tänk er även några låga passeringar över ena banan.
Mitt i filmen tar jag lite höjd, glider ut åt öster för att sedan dyka ner och följa den snirklande ån en bit.
På väg tillbaka mot fältet så är jag lite wild and cracy, då jag går ner under trädtopparna, följer skogskanten tills den slutar och svänger direkt till höger.
Vid denna passering förbi klubbhuset kan man även skymta LAB ståendes och ki##a.
Detta meddelades givetvis flygledaren (LAB) innan förbiflygningen gjordes.
Tillslut landades även EZ på fältet.

/Lasse

Impulze
2009-10-28, 16:31
Lasse: Det slår jag lätt ;)


//Matte

Snickarjävel´n
2009-10-28, 17:19
Underbar film. Tackar ödmjukast. Man får verkligen en sån first person view upplevelse av den så man går nästan under.

Ut och filma mer med dig nu..... :sarcastic:

sundqvistjohan
2009-10-28, 17:37
Varför vara ironisk över en seriös diskussionstråd som McRegor startat? Saklig diskussion om säkerhetsaspekter; ja tack. Nätmobbning och ironi; nej tack.

Johan Sundqvist, rc-flygare som då och då flyger FPV (ibland med "vanliga" digikameror på planen, ibland med video goggles).

DrHanke
2009-10-28, 20:43
Upp med filmen, sluta tramsa. Visa istället vad FPV är och dess njutning :)

LAB
2009-10-28, 23:09
Tänkte lägga upp en liten filmstump med lite klipp.
Men med tanke på att jag saknar tillstånd att visa vårat fält samt markägarens åkerlappar.
Och att det är överhängande risk att någon annan FPV flygare antagligen känner sig manad att toppa filmen och på så sätt utsätter djur och människor förlivsfara, så avstår jag.

=====================================







.......................CENSUR..................... ............






=====================================


I stället får ni sluta ögonen och tänka er en solig vindstilla höstdag.
Med en vy från en EZ, glidandes runt utkanten av vårat flygfält.
Tänk er även några låga passeringar över ena banan.
Mitt i filmen tar jag lite höjd, glider ut åt öster för att sedan dyka ner och följa den snirklande ån en bit.
På väg tillbaka mot fältet så är jag lite wild and cracy, då jag går ner under trädtopparna, följer skogskanten tills den slutar och svänger direkt till höger.
Vid denna passering förbi klubbhuset kan man även skymta LAB ståendes och ki##a.
Detta meddelades givetvis flygledaren (LAB) innan förbiflygningen gjordes.
Tillslut landades även EZ på fältet.

/Lasse

Kan inte vara lagligt att filma när andra uträttar sina behov!Testade Betongens TVglasögon men det gick inge bra,blandade ihop headtrackern o spakarna så kärran for i backen ett par gånger.Tänk en massa FPVare på en nudiststrand,va många skadade det skulle bli.Nä förbjud skiten istället:sarcastic:

genland
2009-10-28, 23:39
Glöm absolut inte att förbjuda ironi och skoj också! :sarcastic:

Mvh Kent

Ludde
2009-10-30, 00:01
Haha