handdator

Visa fullständig version : Otroligt lärorikt



PMM
2009-11-01, 11:09
Detta har hänt: Fredag em: testflygning med en ny träpropp. 17x6 från HC, på en Sukohi 26 (EG) med Crrc Pro 26 (pittsdämp) modellen blev ett krutpaket med ett snäpp mindre propeller, det går att hovra och till och med dra sig ur uppåt, mycket kul, nu till det lärorika i historien, hovrade på ca 30-40 m höjd när motorn dör, lyckades precis få över modellen över en stenmur in på banan men det blev en "Hard landing" stället och vingen fick lite stryk.
Fredag kväll: Haverikommisionen upptäcker att motorstoppet berodde på att klunkslangen lossnat inne i tanken, mycket bra vetskap för nu blir det typ 3W tankar som gäller med ordentligt säkrade slangar.
Det är bra att krascha om man lär sig ngt, modellen är lagad och nya tank ska beställas.
RC-hobby är otroligt lärorikt iaf om man som jag ej flugit så länge.
//Paul Madej/ Utvandrarna/ Kalmar:)

wesse
2009-11-01, 11:22
Detta har hänt: Fredag em: testflygning med en ny träpropp. 17x6 från HC, på en Sukohi 26 (EG) med Crrc Pro 26 (pittsdämp) modellen blev ett krutpaket med ett snäpp mindre propeller, det går att hovra och till och med dra sig ur uppåt, mycket kul, nu till det lärorika i historien, hovrade på ca 30-40 m höjd när motorn dör, lyckades precis få över modellen över en stenmur in på banan men det blev en "Hard landing" stället och vingen fick lite stryk.
Fredag kväll: Haverikommisionen upptäcker att motorstoppet berodde på att klunkslangen lossnat inne i tanken, mycket bra vetskap för nu blir det typ 3W tankar som gäller med ordentligt säkrade slangar.
Det är bra att krascha om man lär sig ngt, modellen är lagad och nya tank ska beställas.
RC-hobby är otroligt lärorikt iaf om man som jag ej flugit så länge.
//Paul Madej/ Utvandrarna/ Kalmar:)


det skulle man haft på film:lollypop:

th
2009-11-04, 18:45
Har hänt mig med. gick inte så bra. Men nu har jag lödat en ring av koppar runt mässingröret sitter bra behöver inte köpa ny tank för det. Sen tvinnat tråd runt slangen.

Bensin slang sväller lite så man måste se till att den sitter.

Mvh Thomas

jaka
2009-11-04, 19:38
Hej!
Varför köpa en ny tank när det enda du behöver göra är att naja fast bränsleslangen med lite rostfri ståltråd!

PMM
2009-11-04, 20:40
9077
Hej!
Varför köpa en ny tank när det enda du behöver göra är att naja fast bränsleslangen med lite rostfri ståltråd!
Jo anledningen är att jag tycker 3W,s tankar är snygga och praktiska, man ser ju igenom dem om ngt. skulle ha lossnat, anledning nr 2 var att min stopper som jag hade tillfälligt ej tål bensin.
Nu säkrade jag slangarna med buntband, är det fel ?
Tipset är från Above All´s manual till Yak 100cc
//Paul Madej

jaka
2009-11-04, 21:42
Hej!
Buntband är väl inte direkt fel men klart bättre är tunn rostfri vire som najas fast!

PMM
2009-11-05, 12:24
Nu är det dubbelt säkrat i tanken, både buntband och najad tråd, fast det blev koppar-tråd, funkar väl också ?
Nu väntar jag bara på mina nya träproppar från HC 17x6, den förra blev kex, hoppas kunna flyga på lördag.http://www.beta75.se/sukhoi.mp4

//Paul Madej