handdator

Visa fullständig version : PayPal hjälp



IPJT
2009-11-01, 23:57
Tjenare, ska betala en ny radio och mottagare via PayPal... Har nu blivit medlem på PayPal för att kunna betala. Jag har nu tryckt in mina kort uppgifter och självklart måste jag bevisa att jag äger kortet....
Bekräftellsen går till såhär: De drar några kronon från kortet. Sedan ska jag gå in och kolla min senaste kontuutdrag. Där står det ju ett nummer (brevid de antal kronorna som de dragit från kortet) som jag ska trycka in på PayPals hemmsida. Man kan ju kolla sina senaste kontuutdrag via telesvar, men då säjer de ju inte de siffrorna jag behöver för att bekräfta att jag äger kortet. Så för att få tag på de siffrorna behöver jag ju logga in på Handelsbankens E-legetimation. Men nu är problemet att jag är utomlands och har inte tillgång till den dator som har det certifikatet för att kunna logga in på E-legetimationen.
Är det någon som vet hur jag kan få reda på dessa siffror?
Tacksam för snabbt svar då det är viktigt att betalningen överförs snarast.
MVH// Ian

DrHanke
2009-11-02, 08:05
Ian det som kallas säkerhet :) Du måste vad jag vet komma åt internetbanken...

Sigun
2009-11-02, 08:39
Det var ju inte så smidigt, Har själv swedbank och där har man en dosa som jag brukar släpa med mig och kan göra mina bankärenden vart jag än är i världen. Enda sättet att lösa de är ju som hanke säger att sitta på den datorn där certifikatet finns isåfall.

Ett alternativ är kanske telebanken ? där kan man väl få höra senaste transaktionerna.

/Martin

IPJT
2009-11-02, 11:15
Jo på tele hör jag ju hur mycket de dragit men inte kåden. Jag mailade handelsbanken och jag kan tydligen få det via någon specialtjänst tack för hjälpen

Mikson
2009-11-02, 13:10
Det var ju inte så smidigt, Har själv swedbank och där har man en dosa som jag brukar släpa med mig och kan göra mina bankärenden vart jag än är i världen.
/Martin

Har Handelsbanken, och dosa, dom har ganska nyligen börjat med den tjänsten. Tidigare kunde man använda sig av "skrapkoder" för att logga in på andra datorer än den som e-certet var på.
Dom har gjort det lite mer invecklat än swedbank eftersom att man använder ett inloggningskort till dosan med kod, men därav lite säkrare...:lollypop:

/micke

speedo_4
2009-11-02, 15:00
Har Handelsbanken, och dosa, dom har ganska nyligen börjat med den tjänsten. Tidigare kunde man använda sig av "skrapkoder" för att logga in på andra datorer än den som e-certet var på.
Dom har gjort det lite mer invecklat än swedbank eftersom att man använder ett inloggningskort till dosan med kod, men därav lite säkrare...:lollypop:

/micke

Fördel till att man kan köra med sladd å slippa en del krångel också ;)

IPJT
2009-11-02, 15:03
Ringde bankkontoret som vi brukar vara på. De kunde logga in på min e-legetimation och den hade ändå inte kommit in ännu. Kunde ta några dagar. Hoppas på att den kommer imorgon :)
Tack för all hjälp!

Michael
2009-11-02, 17:32
Det enklaste hade varit att helt enkelt låta bli att verifiera kortet och istället bara klicka förbi detta alternativ. Jag har använt Paypal i flera år och hela tiden med overifierat kort. Det fungerar utmärkt.

IPJT
2009-11-04, 19:05
Nu är kortet vertifierat och betalningen för DX7:an är gjord. Men jag skall även beställa några andra grejer som jag gör via paypal från samma företag.. Jag tänkte göra betalningen på ebay och betalningen på paypal för de andra sakerna så snart efter varandra som möjligt så att det skulle skicka allt i ett paket. Men efter att ebay betalningen hade gått igenom så skulle jag betala det andra på paypal. Men det gick inte igenom. Det stog att jag behövde för över pengar till mitt saldo på paypal.... Men jag hade ju valt att den skall debitera från kortet när jag betalar och det gjorde den på ebaybetalingen.
1.Varför gör den inte på samma sätt på Paypal betalningen? Mycket brådskande för att han får inte hinna skicka radion!!!
2. Hur lämnar man en note i betalningen?
MVH// IPJT