handdator

Visa fullständig version : Fåniekopter Premiär



wesse
2009-11-24, 21:59
http://www.youtube.com/watch?v=cN02YqArGMA

Jono
2009-11-24, 22:08
Vilken maskin:crazy_pilot:
Man blir ju alldeles tårögd:lollypop:blir spännande att se hur det går med lite träning.

Dick
2009-11-24, 22:11
ser ut till att bli en spännande utmaning... det vill jag se mer av...

UndCon
2009-11-24, 22:24
Om hovringen är normaltillståndet för en fåmiekopter så måste planflykt vara något alldeles extraordinärt :D

Nyroth
2009-11-25, 00:58
Det den där kommer du aldrig klara av att flyga......

/ Nyroth

T.S
2009-11-25, 06:34
Ja upplevde att det var ganska långt kvar upp till molnen, eller det kanske räcker om den kommer till hårfästet på dig..:fleng:

matbos
2009-11-25, 07:53
så där ja liknar lite en helikopeter. Bra wesse :thumbup:

mulder
2009-11-25, 07:57
Lite mer träning eller ett gyro eller två är kanske också en lösning, lycka till /Mulder

Sigun
2009-11-25, 08:29
Det den där kommer du aldrig klara av att flyga......

/ Nyroth

:sarcastic::sarcastic:

DennanHMFK
2009-11-25, 09:00
klart Wessepånken fixar att flyga en Fåniekopter!
finns det något Wesse inte har klarat? :D

wesse
2009-11-25, 10:41
klart Wessepånken fixar att flyga en Fåniekopter!
finns det något Wesse inte har klarat? :D


Självklart fixar jag detta för har jag lyckats blir drogfri och nykter denna dag så känns fåniekopterflygning ganska simpel..:lollypop:

wesse
2009-11-25, 10:42
ja vem är det nu som får stå med fåntratt på huvudet:sarcastic:

YouTube- Wesse fixar biffen

bokis
2009-11-25, 11:19
Inte visste jag du kunde hoppa så fint Wessebubben!
Aj Löööv Joooo!!!

JerryD
2009-11-25, 11:31
Det var i alla fall en djäkla snygg landning i försök nr. 2! :thumbup:

pilotkalle
2009-11-25, 11:42
klart Wessepånken fixar att flyga en Fåniekopter!
finns det något Wesse inte har klarat? :D

Han har aldrig klarat av att köpa en jetkärra....:)

wesse
2009-11-25, 11:46
Han har aldrig klarat av att köpa en jetkärra....:)

har aldrig försökt heller:sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic:

mulder
2009-11-25, 11:52
Jag tar av mig hatten och bugar för dig Wesse, men Peter har en utmanig till dig /Mulder

pilotkalle
2009-11-25, 11:56
Hur var det nu med vertikalstarten, när får vi se den? Gärna inomhus med start o landning på samma ställe med flygning emellan!

wesse
2009-11-25, 12:10
Hur var det nu med vertikalstarten, när får vi se den? Gärna inomhus med start o landning på samma ställe med flygning emellan!


det grejar jag lätt med tanke på hur stor jag är:lollypop:

ska bara fästa lite julljus på den sen ska jag flyga bland husen i hultsfred o önska alla en god jul med julefrid...yehhh

Snickarjävel´n
2009-11-25, 12:45
god jul med julefrid...yehhh



Ska du utomlands? :sarcastic:

wesse
2009-11-25, 12:49
Ska du utomlands? :sarcastic:

Japp ska till fåneland nä ja menar skåneland och där ska jag lära ut lite ny teknik till dom stackars skåningarna...

matbos
2009-11-25, 13:10
Där var det en del härliga starter och ankomster. Nr 2 ahhhh. :sarcastic:Men den hovrar ju icke.:banghead: Helikopter Wesse Helikopeter heter saken som Hovrar så snyggt. :lollypop:

Snickarjävel´n
2009-11-25, 13:48
Japp ska till fåneland nä ja menar skåneland och där ska jag lära ut lite ny teknik till dom stackars skåningarna...

Jag kan inte säga emot , din teknik är nog ny för dom flesta oavsett varifrån dom kommer :banghead:

Dick
2009-11-25, 18:29
Japp ska till fåneland nä ja menar skåneland och där ska jag lära ut lite ny teknik till dom stackars skåningarna...

det kan ju bli spännande:sarcastic::sarcastic:

Nyroth
2009-11-25, 18:47
Ja jag erkänner att du har slått mina lågt ställda förväntningar, men så vart du också tvungen att ändra på sådana grova saker som tyngdpunkten. En Gotlänning ändrar icke på någonting!
Är den fel så lär vi oss leva med det, precis som vi lärt oss leva med Smålänningar, svårt men med rätt attityd och kunskap går det att lära sig.
Tss tss tänk om vi skulle ha bara ÄNDRAT på saker så som du gör, flyttat Småland upp till Närke...? En enkel lösning förvisso men ack så tarvligt.

Ja ja all flyger med rätt tyngdpunkt, men hovra denna det kommer du aldrig klara av, då det inte går att fuska sig till flygtid med tyngdpunkts fusk när det skall hovras.
Ingen ide du slösar tid på att försöka, bara att skicka mig en ursäkt via Youtube direkt.

Att du skulle kunna hovra en sådan manick....ha ha, var får du allt ifrån, tokstolle!

/ Nyroth

Dick
2009-11-25, 18:50
Japp ska till fåneland nä ja menar skåneland och där ska jag lära ut lite ny teknik till dom stackars skåningarna...

det kan ju bli spännade :sarcastic::sarcastic::thumbup:

wesse
2009-11-25, 19:35
Ja jag erkänner att du har slått mina lågt ställda förväntningar, men så vart du också tvungen att ändra på sådana grova saker som tyngdpunkten. En Gotlänning ändrar icke på någonting!
Är den fel så lär vi oss leva med det, precis som vi lärt oss leva med Smålänningar, svårt men med rätt attityd och kunskap går det att lära sig.
Tss tss tänk om vi skulle ha bara ÄNDRAT på saker så som du gör, flyttat Småland upp till Närke...? En enkel lösning förvisso men ack så tarvligt.

Ja ja all flyger med rätt tyngdpunkt, men hovra denna det kommer du aldrig klara av, då det inte går att fuska sig till flygtid med tyngdpunkts fusk när det skall hovras.
Ingen ide du slösar tid på att försöka, bara att skicka mig en ursäkt via Youtube direkt.

Att du skulle kunna hovra en sådan manick....ha ha, var får du allt ifrån, tokstolle!

/ Nyroth

ja du du prat i ditt oförstånd men jag har förstående med detta då du är ung och oerfaren så jag tycker mest synd om dig..:icon_pai:

Thomas
2009-11-25, 20:24
Lätt som en plätt, eller hur?? Precis som om man gjort det själv...
Har du nån bild eller så på "före-" och "efter-"placering av tyngdpunkten??

Åsså vill vi se vertikalstart och vertikallandning! Då blir du riktigt stor...

Dick
2009-11-26, 14:16
det kan bli spännande o se vad du har för tips o lära ut till oss skåningar :) :)

Snickarjävel´n
2009-11-26, 17:27
Antagligen hur man svarvar ku**r på 5min :banghead::sarcastic:

Smajly
2009-11-26, 23:46
det kan bli spännande o se vad du har för tips o lära ut till oss skåningar :) :)

Mycket spännande eftersom det inte finns något som skåningarna inte redan kan.

wesse
2009-12-01, 20:57
då min idé har blivit uppköpt av Team Futaba så kan jag ej enligt kontraktet fortsätta med flygningar av denna unika skapelse..:lollypop:

YouTube- Team Futaba Foamy

Zkeeter
2009-12-01, 22:21
Nu är jag besviken...
Likt tron på Robert Lind i Kramfors så har jag satt min tro till dig och så sviker du mig och dina övriga lärjungar på detta nesliga sätt.
Den liknar ju inte ens din med dom manligt runda linjerna som vi rediga män har.....
Jag som till och med börjat lära mig att håvra för min gud´s skull

Svik oss icke du store!:icon_pray:

Snickarjävel´n
2009-12-01, 22:27
Tja va ska man vänta sig av en liten kille från SMÅland :sarcastic::sarcastic::banghead:


Nä be nån redig stockholmare eller norrlänning lära dig flyga sen kan du boka en tid med oss skåningar så ska vi lära dig flyga PÅ RIKTIGT....HAHAHHAHAHAH :sarcastic:

wesse
2009-12-01, 22:45
Tja va ska man vänta sig av en liten kille från SMÅland :sarcastic::sarcastic::banghead:


Nä be nån redig stockholmare eller norrlänning lära dig flyga sen kan du boka en tid med oss skåningar så ska vi lära dig flyga PÅ RIKTIGT....HAHAHHAHAHAH :sarcastic:


kloka ord från en knopplös snickare:sarcastic:

finns film där jag hovrar med denna men den är sekretessbelagd av orumsrena skäl:girl_cray3: