handdator

Visa fullständig version : 2 kanalig vector styrning



Sebbe
2009-12-15, 22:49
Tjoloj!

Nu är det dags att bygga något avancerat, vector styrning för borstlös outrunner med styrning i höjd och sidled.
Detta skall sitta i rymdfärjans sidraketer och behöver kunna vara styrbara så allt går spikrakt uppåt.

I en led hade ju varit lätt att bygga vector styrning i, men nu skall det vara styrning i 2 leder, så hur skall man fixa detta? Enda jag kommer på är att motorfästet rör sig runt en kula, men hur och var hittar man och fixar det.

Men vem vet, någon här kanske har lösningen på mitt problem!

(sista alt. är att dom endast går i höjdled och sidleden regleras utav olika motorvarv med dom 2 motorerna vilket inte min sändare kan mixa in tyvärr)


MVH Sebbe

Thomas
2009-12-15, 22:53
Sätt motorfästet i en kula till en roll-on-deodorant!

Zkeeter
2009-12-15, 23:54
Visste att jag hade sett något om det här någonstans...

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=893850&highlight=vektor

I mitt tycke dyrt att köpa, men du kanske kan "låna" lite från konstruktionen.:sarcastic:
Finns bra bilder på tillverkarens sida oxå.
Vet att jag har sett någon annan variant, men hittar den inte nu.
Kanske kan hjälpa dig på vägen?:stupido2:

Sebbe
2009-12-16, 17:51
Härligt! Precis vad jag leta efter!

Skall se om jag kan ta ut en sådan anorning i laser:D exakt och fint!

Tackar för hjälpen!


MVH Sebbe

uffe40
2009-12-16, 19:42
http://vektor-technik.de/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=28&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
inte billigt
MVH Uffe

Snickarjävel´n
2009-12-16, 20:38
Nånstans idag såg jag en svensk internet handlare som hade nån form av 2kanalig vektor styring för 260kr i runda slängar , minns bara inte vilken för stunden....

Zkeeter
2009-12-16, 22:33
Skall se om jag kan ta ut en sådan anorning i laser:D exakt och fint!

MVH Sebbe

Om om du får till det så får du gärna fixa två stycken åt mig oxå!( mot lämplig ersättning så klart)
Har nämligen funderat på något liknandejag med.

Nexus
2009-12-16, 22:47
här är nytt för mig låter intressant med styring som kan vinkel hmmm !!! Bra att veta det fanns nytt grejor !!!