handdator

Visa fullständig version : Esky KOB rtf



Aqua
2009-12-19, 12:41
Hej!
Har köpt mig en riktigt rolig liten tidig julklapp. Kan man ha mer skoj för 895 spänn.. :sarcastic:
Jag är ingen helikopterflygare men fixar att köra runt lite inne.
Men jag undrar varför den drar åt vänster när man kör den framåt (höger spak framåt). Tittar man på den den lilla "tallriken" som vinklar den nedre rotorn så rör den sig ju faktiskt "snett" och inte rakt fram när man ska framåt. Kan man på nåt vis trimma bort detta eller får man helt kompensera på spaken när man ska framåt så den inte drar vänster?

Aqua
2009-12-19, 14:50
Update.Jag menar att den drar åt höger. När man tittar på hur den är uppbygg skulle man vilja att servot på andra sidan till "skevningen"hänge med lite.Då hade plattan rört sig rakt framåt....

Siimon
2009-12-19, 16:15
Update.Jag menar att den drar åt höger. När man tittar på hur den är uppbygg skulle man vilja att servot på andra sidan till "skevningen"hänge med lite.Då hade plattan rört sig rakt framåt....

Nu var det ett tag sen jag höll på men har för mig att det ska vara så, har något med kompensation att göra. Prova dra ur länken som sitter på swashplattan och centrera den. Eller är jag på helt fel spår nu?